پازل پانزدهم: آزمایش خون

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید،  بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معمای‌های متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با پانزدهمین قسمت از سری «پازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. پازدهمین قسمت از «پازل»، شامل دو قسمت است: پاسخ معمای شماره چهارده و البته یک «پازل» جدید!

بخش «پازل» به تازگی صاحب یک صفحه جدید شده که از طریق آن می‌توانید با ما و دوستانتان به صورت مستقیم در ارتباط باشید. «صفحه جدید پازل» از هم‌اکنون در دسترس شما قرار دارد.

پاسخ معمای شماره چهارده

با انتشار معمای چهاردهم کاربران جدیدی به جمع علاقمندان سری پازل اضافه شده‌اند. علاوه بر این خوشبختانه پاسخ اکثر کاربران صحیح و بدون نقص بود. تنها انتظاری که از کاربران فهیم زومیت داریم، درج نام و نام‌خانوادگی آن‌ها در بدنه پاسخ است.

اما پاسخ معمای هفته پیش:مجموع مسافتی که سعید طی می‌کند برابر با ۱۲۰ کیلومتر است و با توجه مصرف یک لیتر در هر ۸ کیلو‌متر، در مجموع ۱۵ لیتر بنزین مصرف می‌شود.

سرعت پیک‌آپ هنگام خروج از شهر ۱۲ کیلومتر در ساعت است؛ یعنی مسافت ۶۰ کیلومتری در مدت زمان ۵ ساعت طی خواهد شد. از طرف دیگر سرعت سعید در هنگام بازگشت، ۱۶ کیلومتر در ساعت است، پس سعید در مدت ۳.۷۵ ساعت به شهر بازمی‌گردد. با توجه به این، سفر سعید ۸.۷۵ ساعت به طول می‌انجامد.

۱۵ لیتر بنزین در طول سفر مصرف شده و ۸.۷۵ لیتر هم به سوراخ بودن باک به هدر می‌رود. پس پیک‌آپ سعید در مجموع۲۳.۷۵ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد.

با توجه به این دانسته‌ها، نتیجه می‌گیریم که ۲۴ لیتر درون باک پیک‌آپ برای رفت و بازگشت سعید کافی است.

از میان کاربرانی که به پازل پانزدهم پاسخ صحیح داده‌اند، می‌توان به خانم‌‌‌ها آرزو احمدی، المیرا راسخی، سارا رستمی، الهام سیاحی، ژیلا ضرابی و مریم گریوانی و آقایان ناصرالدین آرام‌نژاد، دانیال احمدی‌زاده، محمدصادق حائری، محسن حمدی‌پور، مرتضی رضائی میمند، امیرحسین ذوالفقار، امید علی‌زاده، هادی علیزاده، مهدی کریمی، بهزاد فتوتی، شهرام قوامی، مجید قیدرلو، سیدمقداد موسوی و میثم نوری اشاره نموده. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تمامی کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار همه ما محسوب می‌شود.

معمای شماره ۱۵ : جمعه ۱۶/آبان/۱۳۹۲

(معمای منطقی؛ سطح متوسط)

۵ بیمار برای آزمایش خون، بر روی نیمکتی در سالن انتظار بیمارستان نشسته‌اند. بیماران به ترتیب و از چپ به راست ۵، ۹، ۳۰، ۴۶ و ۶۰ سال سن دارند و قد آن‌ها به ترتیب برابر با ۴۰، ۴۸، ۶۰، ۶۵ و ۷۴ اینچ می‌باشد. وزن این پنج نفر نیز به ترتیب برابر با ۴۰، ۷۵، ۹۶، ۱۲۵ و ۱۶۵ پوند است.

  • بیماری که در انتهای سمت راست نیمکت نشسته، ۳۷ سال از محمد بزرگتر بوده و ۶۰ اینچ قد دارد.
  • وزن محمد، ۵۶ واحد بیشتر از قد او است.
  • حسین ۷۵ پوند وزن و ۷۴ اینچ قد دارد.
  • گروه خونی آرش AB و وزنش ۵۶ پوند کمتر از محمد است.
  • بیماری که در وسط نیمکت نشسته است، ۹ ساله بوده، گروه خونی وی AO و وزنش ۹۶ پوند است.
  • علیرضا که در نفر اول است، ۶۵ اینچ قد داشته و قدش ۱۰۰ واحد کمتر از وزنش است.
  • شخصی که گروه خونی O دارد، ۲۵ سال بزرگتر از بیمار سمت چپ خود است.
  • کیوان ۶۰ ساله است.
  • شخصی که گروه خونی A دارد، ۵۵ سال جوان‌تر از کیوان بوده و در کنار بیماری با گروه خونی AO نیست.
  • شخصی با گروه خونی B و وزن ۱۲۵ پوند در کنار بیمار ۹ ساله نشسته اما کنار بیماری با قد ۶۵ اینچ قرار نمی‌گیرد.

با توجه به اطلاعات بالا آیا قادر به تعیین سن، قد، وزن و گروه خونی این ۵ بیمار هستید؟

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگــر قــصــد داریــد پــاســخ‌ خــود را ارســال کــنــیــد، لــطفــا بــه مــوارد زیــــر تــوجــه کــنــیـــد:ایــمــــیـــل آدرس: puzzle[at]zoomit.ir // مــــوضـــوع (Subject) ایـــمـــیـل: Puzzle #15در بدنه ایمیل نیز علاوه بر پاســـخ معما، نام و نام خانوادگی خود را در زومیت درج کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات