پازل دوازدهم: فرزندان

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انتشار بخش «پازل»، همچنان ادامه دارد. بخشی که قرار است معمای‌های مختلفی برای کاربران زومیت منتشر کند. در ادامه با دوازدهمین قسمت از سری «پازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. دوازدهمین قسمت از «پازل»، شامل دو قسمت است: پاسخ معمای شماره یازده و البته یک «پازل» جدید!

پاسخ معمای شماره یازده

با کمی حوصله و دقت، می‌توان به پازل یازدهم، که در ابتدا گیج‌کننده به نظر می‌رسد، پاسخ داد. با توجه به اطلاعات مطرح شده، رتبه‌بندی چهار نفر در دو مسابقه به شرح زیر است:

مسابقه اول:

  • امین
  • فرهاد
  • اسماعیل
  • رضا

مسابقه دوم:

  • فرهاد
  • امین
  • رضا
  • اسماعیل

کاربرانی که به پازل یازدهم پاسخ صحیح داده‌اند، عبارتند از خانم‌‌‌ها اعظم تفکر و الهام سیاحی و آقایان علی آیت‌الهی، دانیال احمدی‌زاده، بهروز ایرانی، احمد تاجداری، مهدی جلالی، علی حسینی، حیدر حمیری، حمیدرضا خسروی حقیقی، علی رهنما، علیرضا سعیدیان راد، فرامرز طیاری، هادی علیزاده، آرمان قدسی، حسن کاغذلو، آرین مرتضوی، سجاد مهدوی و سعید یوسفی اشاره کرد. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تمامی کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم.

معمای شماره ۱۲ : جمعه ۲۶/مهر/۱۳۹۲

(معمای ریاضی؛ سطح سخت)

به صورت تصادفی افرادی را انتخاب نموده و سؤال زیر را از آن‌ها پرسیده‌ایم:آیا شما دو فرزند دارید؟ و اگر یکی از فرزندان شما پسر است آیا پسرتان در روز پنجشنبه به دنیا آمده است؟

پس از جستجوی فراوان سرانجام یک نفر را یافتیم که پاسخ او به این دو سؤال مثبت بود. یعنی دو فرزند داشت و حداقل یکی از آن‌ها پسری بوده و در روز پنجشنبه متولد شده است.

اگر فرض کنیم احتمال تولد نوزاد پسر و دختر یکسان بوده و علاوه بر این احتمال تولد در همه روزهای هفته مساوی باشد، چقدر احتمال دارد فرزند دیگر این فرد پسر باشد؟

راهنمایی: توجه داشته باشید که احتمال ۵۰٪ کاملا نادرست است. در واقع احتمال ۵۰-۵۰ زمانی صحیح است که شرایط برابر باشد. اما با توجه به اینکه یکی از فرزندان پسر بوده و در روز پنجشنبه متولد شده است احتمال از حالت برابر و ۵۰٪ خارج می‌شود.

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را  تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگــر قــصــد داریــد پــاســخ‌ خــود را ارســال کــنــیــد، لــطفــا بــه مــوارد زیــــر تــوجــه کــنــیـــد:ایــمــــیـــل آدرس: puzzle[at]zoomit.ir // مــــوضــــوع (Subject) ایـــمـــیـل: Puzzle #12در بدنه ایمیل نیز علاوه بر پاسخ معما، نام و نام خانوادگی خود را در زومیت درج کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات