پازل نهم: به سوی محل کار

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انتشار بخش جدید «پازل»، همچنان ادامه دارد. بخشی که قرار است معمای‌های مختلفی برای کاربران زومیت منتشر کند. در ادامه با نهمین قسمت از سری «پازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. نهمین قسمت از «پازل»، شامل دو بخش است: پاسخ معمای هفته گذشته و یک «پازل» جدید!

پاسخ معمای شماره هشت

پازل هشتم، یک معمای منطقی محسوب می‌شود. از این‌رو برای یافتن پاسخ، باید از روش‌های منطقی بهره‌ برد. یعنی نمی‌توان با توجه به ظاهر مسأله، تعداد نام‌های تکرار شده یا نشده و غیره به جواب معما رسید. بعضی از کاربران همین روش‌‌ها را مبنای یافتن پاسخ قرار داده‌اند. برای مثال به نام خاصی توجه کرده‌اند که بیشتر تکرار شده یا اصلا تکرار نشده است. برای حل معما اول باید راست یا دروغ بودن جمله‌های یکی از مظنونین را مشخص کنیم.

روش حل معمای هشتم به شرح زیر است:به جملات مهرداد توجه کنید. فرض کنید رضا سارق موزه باشد. در این صورت جمله اول مهرداد دروغ است و رضا و منصور سارق موزه خواهند بود. با توجه به اینکه تنها یک سارق وجود دارد، این جواب قابل‌قبول نیست. پس جمله اول مهرداد راست است. اگر جمله اول مهرداد راست باشد، یعنی رضا سارق موزه نیست. حالا به جمله‌های سعید نگاه کنید. با توجه به اینکه رضا سارق موزه نیست، به این نتیجه می‌رسیم که جمله اول سعید دروغ و جمله دوم او راست است؛ یعنی منصور سارق موزه نیست. در ادامه کافی است به جملات داوود دقت کنیم. با توجه به اینکه می‌دانیم منصور سارق موزه نیست، یعنی جمله دوم داوود دروغ و جمله اول او راست است. یعنی سعید سارق موزه است.

از میان کاربرانی که به پازل هشتم پاسخ صحیح داده‌اند، می‌توان به خانم‌‌‌ها مریم اقبال، اعظم تفکر، الهام سیاحی و هانیه سادات موسوی و آقایان امین الهیاری، محمدحسین بگماز، سجاد پورصالح، مهدی جلالی، محمدعلی جمشیدی، جواد حسنعلی، امیر خمسه، عرفان رحیمی، علیرضا رضایی، کامیار شادمان، مجید فرشی، هادی کاظمی‌زاده، سروش طریحی، ایمان محمدزاده، جهانگیر نوبخت و محسن یوسفی اشاره کرد. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم.

معمای شماره نه : جمعه ۵/مهر/۱۳۹۲

(معمای ریاضی؛ سطح سخت)

مهران در یک شرکت خصوصی شاغل است. اگر مهران با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، ۲۰ دقیقه دیر به محل کار خود می‌رسد و اگر با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، ۱۵ دقیقه زود می‌رسد. اگر مهران با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، چه زمانی به محل کار خواهد رسید؟

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هرچیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل اظهار نظر، راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان لطفا از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را  تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگر قصد دارید پاسخ‌ خود را ارسال کنید، لطفا به موارد زیر توجه کنید:ایــمــیــل آدرس: puzzle @ zoomit . ir // مــوضــوع (Subject) ایــمــیـل: Puzzle #9در بدنه ایمیل، هم علاوه بر پاسخ معما، نام و نام خانوادگی و نام‌کاربری خود را در زومیت درج کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات