پازل پنجم: یافتن سکه‌های سبکتر

جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بخش جدید «پازل»، از چهار هفته پیش و برای ایجاد تنوع بیشتر در موضوعات و به چالش کشیدن توانایی‌های ذهنی کاربران شروع شده است. این بخش که فعلاً به صـورت آزمایشی راه‌اندازی شده، قرار است به انتشار معماهای هوش و منطقی برای خوانندگان دوست‌داشتنی و باهوش زومیت بپردازد. در ادامه با پنجمین قسمت از سری «پازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. پنجمین قسمت از «پازل»، شامل دو بخش است: پاسخ معمای هفته گذشته و یک «پازل» جدید!

پاسخ معمای شماره چهار

پازل هفته گذشته، آنچنان سخت نبود. هرچند که بعضی کاربران به بهانه سخت بودن معما، لینک‌های اینترنتی پاسخ معما را منتشر کردند. در ادامه پاسخ پازل چهارم نمایش داده شده است:

Answer

از میان کاربرانی که به پازل چهارم پاسخ صحیح داده‌اند، می‌توان به خانم‌ اعظم تفکر، سارا رستمی و الهام سیاحی و آقایان محمد تشکری، شهاب سلیمانی، حمید صالحیان، احمد طاووسی، عادل منصوری، سجاد مهدوی و علی نوبخت اشاره کرد. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم.

معمای شماره پنج : جمعه ۸/شهریور/۱۳۹۲

(معمای هوش؛ سطح سخت)

معمای این هفته، یکی از معروفترین معما‌های دنیا محسوب می‌شود:

ده کیسه به شما داده می‌شود که درون هر کدام از آنها ده سکه طلا وجود دارد. شما وزن واقعی هر سکه را می‌دانید. به شما گفته می‌شود که وزن سکه‌های یکی از کیسه‌ها، یک گرم کمتر از وزن واقعی آن‌ها است. حالا سؤال این است که چگونه می‌توانید تنها با یک‌بار وزن کردن، کیسه‌ دارای سکه‌های سبک‌تر را مشخص کنید؟

به شما خوانندگان گرامی توصیه می‌کنم وقت خود را با جستجوی معما در اینترنت هدر ندهید چرا که پاسخی نخواهید یافت؛ به جای آن، با تکیه برای قدرت هوش، توانایی‌های ذهنی خود را به چالش بکشید. منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هرچیزی یافت شود. پس بهتر است بگوییم اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل اظهار نظر، راهنمایی و پاسخ شما به معما محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان لطفا از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

توجه داشته باشید که پاسخ به این معما، نیازمند صرف وقت است. پس در جواب دادن عجله نکنید. شما می‌توانید پاسخ‌‌های خود را در بخش نظرات یا در صورت تمایل به ایمیل زیر ارسال نمایید.

اگر قصد دارید پاسخ‌ خود را از طریق ایمیل ارسال کنید، لطفا به موارد زیر توجه کنید:ایــمــیــل آدرس: puzzle @ zoomit . ir // مــوضــوع (Subject) ایــمــیـل: Puzzle #5در بدنه ایمیل، هم علاوه بر پاسخ معما، نام و نام خانوادگی و نام‌کاربری خود را در زومیت درج کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات