پازل دوم: درس شیرین ریاضی!!

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید، برای ایجاد تنوع بیشتر در موضوعات و به چالش کشیدن توانایی‌های ذهنی کاربران، بخش جدید «پازل» از هفته پیش شروع شده است. این بخش که فعلاً به صـورت آزمایشی راه‌اندازی شده، قرار است به انتشار معماهای هوش و منطقی برای خوانندگان دوست‌داشتنی و باهوش زومیت بپردازد. در ادامه با دومین قسمت از «پازل» همراه باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» قرار است به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر بشود. دومین قسمت از «پازل»، شامل سه بخش است: توضیحاتی پیرامون قسمت اول، پاسخ «پازل» هفته گذشته و البته یک «پازل» جدید!

اولین قسمت «پازل»، با استقبال زیادی مواجه شد و ما از اینکه توانستیم توجه شما را به این بخش جلب کنیم بسیار خوشحالیم. پس از انتشار قسمت اول، علاوه بر پاسخ‌هایی که در بخش نظرات نوشته شده بود، نزدیک به ۶۰ ایمیل هم برای بنده ارسال شد. در مجموع به غیر از چند مورد اعتراض به سؤال مطرح شده و اعلام نمودن اینکه که ما کمتر از آنها می‌فهمیم (!!) پاسخ سایر دوستان، صحیح بوده است. مسأله دوم که باعث خوشحالی ما شد، مشارکت خانم‌ها در «پازل» و البته پاسخ صحیح همه آن‌ها بود. در ادامه مایل هستم توضیحاتی نیز درباره بخش «پازل» بیان کنم. لطفا توجه داشته باشید که این بخش فعلا به صورت آزمایشی در حال اجرا است. از این رو ممکن است با توجه به نظرات و پیشنهادات شما و یا ضرورت‌های فنی، تغییراتی در آن ایجاد شود، تا اینکه به یک طرح کلی و مورد قبول برای بخش «پازل» رسیده و آن را به صورت حرفه‌ای‌تر منتشر کنیم؛ و البته جایزه نیز خواهد داشت.

پاسخ معمای شماره یک

تعداد پاسخ‌های صحیح ارسال شده واقعا ما را خوشحال کرد. پاسخ معمای شماره یک به شرح زیر است:

  • مقام اول : مهسا با پیراهـــن قرمــز و شـمـاره ۴
  • مقام دوم : مژگـان با پیـراهـن سبــز و شـماره ۲
  • مقام سوم : مهنــاز با پیــراهـن آبی و شـمــاره ۱
  • مقام چهارم : مریم با پیــراهـن زرد و شـماره ۳

معمای شماره دو : جمعه ۱۸/مرداد/۱۳۹۲

(معمای ریاضی؛ سطح متوسط)

یک مخزن آب را در نظر بگیرید. در بالای این مخزن، شیرهای آب‌گرم و آب‌ سرد و در پایین آن یک شیر تخلیه وجود دارد. اگر شیر آب‌گرم باز باشد، ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا مخزن پر شود و اگر شیر آب سرد باز باشد، مخزن در ۱۸ دقیقه پر خواهد شد. اگر هم شیر تخلیه باز باشد، مخزن در ۱۰ دقیقه خالی می‌شود.

حالا سؤال این است که اگر شیرهای آب‌گرم و سرد در بالا و شیر تخلیه در پایین، هر سه باز باشند، پر شدن کامل مخزن چقدر زمان می‌خواهد؟

پاسخ مشروح به مسأله نشان‌دهنده درک کامل آن است. به شما خوانندگان گرامی توصیه می‌کنم وقت خود را با جستجوی معما در اینترنت هدر ندهید چرا که پاسخی نخواهید یافت؛ به جای آن، با تکیه برای قدرت هوش، توانایی‌های ذهنی خود را به چالش بکشید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل اظهار نظر، راهنمایی و پاسخ شما به معما محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان لطفا از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

توجه داشته باشید که پاسخ به این معما، نیازمند صرف کردن وقت و کمی محاسبه باشد. پس در جواب دادن عجله نکنید. شما می‌توانید پاسخ‌‌های خود را در بخش نظرات یا در صورت تمایل به ایمیل زیر ارسال نمایید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات