پازل: عدد مجهول | جایزه هفته: یک دستگاه Xperia M5 سونی

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخرِ هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای یک هفته تلاش آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت طرح می‌شود. در ادامه با صد و نوزدهمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

به «پازل» خوش آمدید! سری «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. صد و نوزدهمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای صد و هجدهمین و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت شرکت سونی‌موبایل برگزار می‌شود. این هفته به قید قرعه، به یک نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهد، یک دستگاه Xperia M5 سونی اهداء خواهد شد.

پازل هفته‌ی گذشته یک معمای هوش بود. هر یک از اعداد این دنباله، در واقع به نوعی خاص، توضیح عدد قبل از خود هستند. شش عدد اول دنباله، اعداد ۳۱۲۲۱۱ ،۱۱۱۲۲۱ ،۱۲۱۱ ،۲۱ ،۱۱ ،۱ هستند.

در این دنباله، عدد دوم، توضیح عدد اول (عدد قبل) است. به این صورت که به ترتیب تعداد تکرار عدد را کنار آن عدد نمایش می‌دهد، یعنی یکبار عدد یک. به همین صورت عدد سوم می‌گوید عدد قبل شامل دو عدد یک است.

بر همین اساس، پاسخ پازل هفته‌ی قبل برابر با گزینه ۲ یعنی عدد ۱۳۱۱۲۲۲۱ است. لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

بـرنـدگان

برندگان خوش‌شناس «پازل صد و هجدهم زومیت» عبارتند است از:

آقای امیر شهرابی، ۲۶ ساله از تهران، دانشجوی دکترای مهندسی زلزلهآقای وحید محمدی، ۲۰ ساله از کرج، دانشجوی کاردانی برنامه‌سازی

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف فروشگاه اینترنتی بست‌ نیک، به هر یک از برندگان، یک دستگاه تبلت اسمارت‌رونیکس ایزی۷۵۲ اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به برندگان تبریک گفته و برای آن‌ها سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۱۱۹: جمعه ۲۷/آذر/۱۳۹۴(معمای هوش؛ سطح متوسط)

در دنباله اعداد زیر، چه عددی به جای علامت سؤال قرار می‌گیرد؟

3 = 13 = 25 = 34 = 44 = 53 = 65 = 75 = 84 = 9? = 106 = 11

  • ۱: 6
  • ۲: 5
  • ۳: 4
  • ۴: 3

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگـر قـصـد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسـال کنــید، لــطفـاً بــه مــوارد زیــر تـوجـه کنید:آدرس ایمیل :  //  موضوع (Subject) ایمیل: Puzzle 119در بــدنه ایـمـیل نیـز پـاســخ مـــعما، نــام، سن و شـمـاره تـمـاس خـود را درج کنـیـد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات