پازل: مسابقه نقاشی | جایزه هفته: یک دستگاه تلفن هوشمند اکسپریا T3 سونی

شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخرِ هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای درس و کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شما است. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت طرح می‌شود. در ادامه با هشتادمین و یکمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

به «پازل» خوش آمدید! بخش پازل به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. هشتادمین قسمت از سری پازل شامل دو بخش است: پاسخ معمای هشتادمین و البته یک «پازل» جدید! ضمن عرض تبریک نوروز باستانی و فرا رسیدن سال ۱۳۹۴ از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت شرکت سونی‌موبایل برگزار می‌شود. این هفته به قید قرعه، به یک نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهد، یک دستگاه تلفن هوشمند اکسپریا T3 سونی اهداء خواهد شد.

پاسخ معمای شماره هشتاد

پازل هفته گذشته، نیازی به محاسبه نداشت. با این حال بعضی از کاربران با نگاهی مهندسی راه‌حل‌هایی نیز برای پازل ارائه کرده‌اند. برای مثال آقای مرتضی کهتری، ۲۵ ساله از تهران اینگونه به پازل هشتاد پاسخ داده‌اند:

A = 20 RPMB =20 RPM(60/40)=30 RPMC = 30 RPM(40/20)= 60 RPMD = 60 RPM (20/60)= 20 RPMA/D= 1

در حقیقت سرعت حرکت چرخ‌دنده‌هایی که دندانه‌های یکسانی دارند با یکدیگر برابر است. پس نسبت سرعت چرخ‌دنده‌های A و D برابر با یک است.

بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

بـرنـدگـان

برنده خوش‌شناس «پازل هشتاد»:

آقای امین مرادپور، ۲۴ ساله از شیراز، کارشناس ارشد برق

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف شرکت سونی‌موبایل، به برنده، یک دستگاه اسمارت واچ ۲ سونی اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به آقای مرادپور تبریک گفته و برایشان سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۸۱: جمعه ۲۹/اسفند/۱۳۹۳(معمای ریاضی؛ سطح متوسط)

درمورد نتایج یک مسابقه نقاشی اطلاعات زیر وجود دارد:

- نقاشی شب که توسط بهروز خلق شده بود، آخر نشد.- تنها تلاش مسعود جلوگیری از آخر شدن بود و در پایان به مقام سوم رسید.- شرکت‌کننده‌ای که اثری با نام نگاه را خلق کرده بود، اول شد.- سعید، خالق اثر دریا را شکست داد و خالق اثر آسمان، فرهاد را شکست داد.

با توجه به این اطلاعات، آیا می‌توانید نام، اثر و مقام هریک شرکت‌کنندگان را تعیین کنید؟

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگر قصد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسال کنــید، لــطفـاً بــه موارد زیــــر تـوجـه کنید:ایمیل آدرس: // مـوضـوع (Subject) ایمیل: Puzzle 81در بدنه ایمـیل نیز پـاسخ مـــعما، نــام، سن و شـمـاره تـماس خـود را درج نمـــایید.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات