پازل سی‌ و هفتم: صندلی‌های خالی

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با سی‌ و هفتمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. سی‌ و هفتمین قسمت از سری «پازل» همچون گذشته شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره سی و شش و البته یک «پازل» جدید!

پاسخ معمای شماره سی و شش

پیش از انتشار پاسخ پازل، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد گفته و از همراهی همیشگی کاربران خوب زومیت تشکر می‌نماییم. نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در پازل هفته گذشته شرکت کردند. پاسخ پازل سی و ششم به شرح زیر است:

برای یافتن پاسخ تعداد دانشجویان سال سوم (۱۸۷) را بر تعداد کل دانشجویان (۹۸۱) تقسیم نموده و پاسخ را در عدد ۱۰۰ ضرب کنیم. در نتیجه احتمال اینکه دانشجوی انتخاب شده، سال سومی باشد، ۱۹٪ است.

کاربران زیادی به «پازل سی‌ و ششم» پاسخ صحیح داده‌اند. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار همه ماست!

معمای شماره ۳۷: جمعه ۲۶/اردیبهشت/۱۳۹۳

(معمای ریاضی؛ سطح آسان)

اگر در یک سالن سینما، چهار صندلی خالی وجود داشته باشد. چند راه برای نشستن تماشاچیان بر روی صندلی‌ها وجود دارد؟

نکته: پازل این هفته بدون جایزه است. امیدوارم برای قسمت‌های بعدی پازل، اسپانسرهای جدیدی جذب نماییم.

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست، اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لـطفا پاسـخ‌‌های خـود را تنـها به ایمـیل زیـر ارسـال نموده و از نوشتــن پاسخ در بخش نظــرات خــودداری نمایــید.

اگــر قــــصــد داریـــد پــاســـــخ‌ خــــود را ارســال کــنــــــیــد، لــطفــــا بــه مــــوارد زیــــر تــوجــــه کــنــیـــد:ایـــمـــــیـــــــل آدرس: // مــــــــوضــــــــوع (Subject) ایـــــمـــیـــــــل: Puzzle #37در بدنه ایمیل نیز علاوه بــر پاسـخ معمــا، نام و نام‌خـانوادگی و شـمــاره تماس خود را درج نماییـد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن«پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات