سونامی قریب‌الوقوع در صنعت تراشه؛ آرم برای اولین‌بار پردازنده اختصاصی می‌سازد

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو آرم ARM روی پردازنده مادربرد
منابع آگاه می‌گویند آرم به‌دنبال تولید پردازنده‌ی اختصاصی است. معماری آرم را شرکت‌های زیادی ازجمله اپل و کوالکام استفاده می‌کنند.
تبلیغات

آرم، شرکت بریتانیایی سرشناس، نقش بسیار پررنگی در صنعت تراشه دارد. این شرکت برای اولین‌بار تصمیم گرفته است پردازنده‌ی اختصاصی تولید کند تا توانایی‌های معماری‌اش را به‌نمایش بگذارد. آرم تا پیش از پایان سال جاری میلادی سهام خود را عرضه‌ی اولیه می‌کند؛ ازاین‌رو، به‌دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است.

براساس گزارش فایننشال تایمز، آرم به‌دنبال همکاری با کارخانه‌های جدیدی است تا پردازنده‌ی اختصاصی‌اش را وارد خط‌تولید کند. منابع آگاه می‌گویند آرم تیم جدیدی به نام «مهندسی راهکارها» ایجاد کرده است که وظیفه‌ی توسعه‌ی پردازنده‌های مذکور را برعهده می‌گیرد. این پردازنده‌ها برای گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ و سایر قطعات الکترونیکی تولید خواهند شد.

گروه تجاری سافت‌بانک، مالک آرم، از ۶ ماه پیش کار روی پردازنده‌ی جدید را شروع کرده و به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است. به‌ادعای منابع آگاه، آرم فعلاً برنامه‌ای برای فروش یا اعطای مجوز پردازنده‌ی اختصاصی‌اش ندارد و صرفاً مشغول کار روی نمونه‌ی آزمایشی آن است.

معماری آرم در محصولات بسیاری از شرکت‌های بزرگ ازجمله گوشی‌سازان استفاده می‌شود. این شرکت قراردادهای تجاری زیادی با تراشه‌سازان بزرگ دنیا دارد. چند هفته پیش، اینتل در بیانیه‌ای گفت با آرم وارد همکاری می‌شود تا پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری این شرکت را در کارخانه‌های تیم آبی تولید شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات