XYZprinting هم یک پرینتر سه بعدی معرفی کرد که تنها 499 دلار قیمت دارد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
دیروز در زومیت از پرینترهای سه بعدی جدیدی برایتان گفتیم که با شکر و شکلات هر طرح جالبی را چاپ می‌کنند. دو کمپانی MakerBot و 3D Systems با رونمایی از این محصولات جالب خود، سروصدای زیادی در CES 2014 به پا کردند ولی حالا نوبت XYZprinting است که با بزرگان دنیای پرینترهای سه بعدی پنجه در پنجه بیاندازد.
تبلیغات

پرینتر کمپانی XYZprinting شاید به اندازه‌ی رقبای بزرگی که در CES 2014 شرکت کرده‌اند جالب نباشد و هیچ ویژگی عجیب و غریبی نداشته باشد، یک پرینتر سه بعدی ساده و جمع و جور، ولیکن قیمت آن تاحدی باورنکردنی است چرا که تنها 499 دلار قیمت دارد.

xyzprinting-davinci-2

رئیس کمپانی ایکس‌وای‌زد‌پرینتینگ، سیمون شن می‌گوید: da Vinci دوم بهترین پرینتر برای مصرف‌کنندگان عادی و شرکت‌های کوچک است چرا که استفاده از آن ساده‌تر و ایمن‌تر از هر پرینتر دیگری در بازار است. با پرینتر داوینچی، اکثر مشتریان را به استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی دعوت می‌کنیم که ساده و نسبتاً ارزان تمام می‌شود.

پرینتر داوینچی هم مثل بسیاری از پرینترهای سه بعدی دیگر از روش تولید با رشته‌های گداخته‌ی مواد یا Fused Filament Fabrication کار می‌کند. به این صورت که ماده به صورت رشته‌ی باریکی در کارتریج آن قرار گرفته، داغ می‌شود و از نوک تیزی که مرتباً در حرکت است خارج می‌شود.

xyzprinting-davinci-2-3

حجمی که می‌توان با این پرنتر ساخت، یک مکعب مربع به ضلع 7.8 اینچ معادل حدود 20 سانتی‌متر است. پرینتر به سادگی نصب می‌شود و نیازی به مونتاژ بخش‌های مختلف آن نیست. محیطی که در آن عمل پرینت صورت می‌گیرد، کاملاً بسته و ایمن است.

برای انتخاب رنگ می‌توان رشته‌هایی با 12 رنگ مختلف را انتخاب کرد و پر کردن کارتریج برای کاربران معمولی راحت است.

مدل‌های سه بعدی اشیاء در دیتابیس ابری متن باز به صورت رایگان قرار داده شده و می‌توان از آنها استفاده کرد.

xyzprinting-davinci-2-2

زمان عرضه‌ی این پرینتر سه بعدی ارزان‌قیمت در اروپا، آمریکا و ژاپن، ماه مارس 2014 معادل اسفند 92 است.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات