QU-BD One Up چاپگری سه بعدی با قیمتی زیر 200 دلار

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
هدف QU-BD One Up ارزان کردن هرچه بیشتر استفاده از این فناوری برای کاربران خانگی است.
تبلیغات

فناوری چاپ سه بعدی با شتابی زیادش کم کم دارد به خانه‌ها نیز راه پیدا می‌کند. چاپگرهایی همچون MakiBox و Buccaneer چاپ 3 بعدی را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده اند هرچند هنوز این فناوری نسبتا گران قیمت محسوب می‌شود. هدف QU-BD One Up ارزان کردن هرچه بیشتر استفاده از این فناوری برای کاربران خانگی است. با قیمتی نسبتا ارزان که آن را به ارزان ترین چاپگر 3 بعدی جهان تبدیل می‌کند.

شرکت QU-BD که قطعات بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه چاپ 3 و 2 بعدی را فراهم می‌کند، قدمی دیگر رو به جلو برداشته و چاپگر سه بعدی خود را ساخته است. چاپگر‌های One Up و Two Up هر یک قادرند به ترتیب ابعادی معادل با 100 در 100 در 125 میلی‌متر و 175 در 175 در 125 میلی‌متر را چاپ 3 بعدی کنند.

هر دو چاپگر‌ این شرکت به شکل کیت و به صورت متن باز عرضه شده اند. طراحی این محصولات کاملا کاربردی و به دور از چارچوب‌های فلزی زیبا و با استفاده از MDF‌های با روکش ملامین که توسط لیزر برش داده شده اند و با استفاده از مدار‌های بر مبنای Arduino صورت گرفته است تا ضمن کاربردی و ساده یودن قیمت پایینی را نیز ارائه دهد.

qu-bd-one-two-up-3

هر دوی این چاپگرها از رشته‌های PLA 1.75 میلیمتری استفاده می‌کنند که قادر است لایه‌ای به نازکی 50 میکرون با سرعت 100میلیمتر بر ثانیه را چاپ کند. همچنین همراه هر چاپگر تعدادی رشته PLA قرار گرفته، ضمن اینکه به صورت دلخواه مشتری می‌تواند سیستم گرمایشی چاپگر خود را به قابلیت پشتیبانی از پلاستیک ABS مجهز کند.

این دو چاپگر از هم اکنون با قیمت‌های 199 و 279 دلار در وبسایت QU-BD برای پیشخرید در دسترس هستند و از مارس سال آینده نیز برای مشتریان ارسال می‌شوند. این چاپگر‌ها همچنین در سایت Kickstarter نیز کمپینی به راه انداخته اند که با وجود اینکه چند روز بیشتر از شروع آن نگذشته هدف 9000 دلاری خود را پشت سر گذاشته است.

در زیر می‌توانید ویدئوی Kickstarter این شرکت را ببینید. آیا شما این چاپگر را به گوشی یا تبلت خود ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات