لایت کوین از دیدگاه نیپوتو (نقره دیجیتال در مقابل طلای بیت‌کوین)

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
 نیپوتو
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
چه چیزی لایت‌کوین را از بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال که ممکن است بخواهید بخرید، متمایز می‌کند؟
تبلیغات

لایت‌کوین چیست؟

لایت‌کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که در سال 2011 توسط چارلی لی ایجاد شد. اغلب لایت‌کوین به عنوان یکی از اولین آلت‌کوین‌ها شناخته می‌شود، اصطلاحی که برای توصیف هر ارز دیجیتالی به جز بیت‌کوین استفاده می‌شود.

لی لایت‌کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال مکمل برای بیت‌کوین طراحی کرد و هدف او برطرف کردن برخی از محدودیت‌های بیت‌کوین مانند سرعت و هزینه بود، در حالی که اصول اصلی آن یعنی غیرمتمرکز بودن و امنیت را حفظ کرد.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیپوتو امکان خرید ارز لایت کوین را برای شما فراهم کرده است.

چه چیزی لایت‌کوین را خاص می‌کند؟

در حالی که لایت‌کوین و بیت‌کوین ریشه‌های مشترکی دارند، لایت‌کوین با تفاوت‌های استراتژیک متعددی خود را متمایز می‌کند که در صنعت به عنوان بهبودهایی بر روی توکن بیت‌کوین شناخته می‌شوند. بنابراین، چه چیزی لایت‌کوین را از بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال که ممکن است بخواهید بخرید، متمایز می‌کند؟

ارائه تراکنش‌های سریع‌تر

زمان متوسط تولید بلاک در لایت‌کوین حدود 2.5 دقیقه است - چهار برابر سریع‌تر از زمان متوسط 10 دقیقه‌ای بیت‌کوین. این تولید سریع‌تر بلاک‌ها، زمان تأیید تراکنش‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و لایت‌کوین را برای استفاده در نقطه فروش مناسب‌تر می‌کند.

عرضه بیشتر سکه

لایت‌کوین با سقف عرضه 84 میلیون سکه مقابل حد 21 میلیون سکه بیت‌کوین قرار دارد، که این امر به پایداری قیمت کمک می‌کند و سکه را برای یک پایگاه کاربری گسترده‌تر قابل دسترس‌تر می‌سازد. این در حالی است که محدودیت کمتر سکه بیت‌کوین آن را به دلیل اصول پایه عرضه و تقاضا مطلوب‌تر می‌سازد که تأثیر مثبتی بر قیمت دارد. همچنین، ارزش بازار بیت‌کوین حدود 1.24 تریلیون دلار در مقایسه با 6 میلیارد دلار لایت‌کوین است.

 نیپوتو

استفاده از الگوریتم ماینینگ سبک‌تر

لایت‌کوین از الگوریتم Scrypt برای اثبات کار خود استفاده می‌کند، در حالی که بیت‌کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند. Scrypt ابتدا برای کاهش استفاده از ASICها و ترویج ماینینگ غیر متمرکز طراحی شده بود، که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تجهیزات رایانه‌ای معمولی شرکت کنند و شبکه را قابل دسترس‌تر و تعامل با آن را آسان‌تر می‌کند.

ارائه یک محیط آزمایشی برای ارتقاءهای جدید

شباهت لایت‌کوین به ساختار اصلی بیت‌کوین آن را به یک محیط آزمایشی برای ارتقاءها و ویژگی‌های جدید، قبل از انتشار در شبکه بیت‌کوین، تبدیل کرده است. این محیط به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تأثیرات واقعی ارتقاءها را در یک محیط کم‌ریسک تجربه کنند، و زمان تولید بلاک سریع‌تر نیز اجازه می‌دهد پروتکل‌های جدید به سرعت اعتبارسنجی شوند.

کاربردهای روزمره لایت‌کوین

فراتر از نقش آن به عنوان یک بستر آزمایشی، لایت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش برای استفاده‌های روزمره جایگاه خود را پیدا کرده است.

پرداخت‌های تجاری

با تاییدهای سریع‌تر و هزینه‌های پایین، لایت‌کوین گزینه جذابی برای تجار است. در حال حاضر، چندین کسب‌وکار در سراسر جهان، چه آنلاین و چه آفلاین، لایت‌کوین را به عنوان پرداخت قبول می‌کنند.

پرداخت‌های کوچک

شبکه لایتنینگ که با لایت‌کوین یکپارچه شده است، آن را برای تراکنش‌های کوچک و با فرکانس بالا که در شبکه اصلی بیت‌کوین به دلیل هزینه‌ها و محدودیت‌های زمانی غیرممکن می‌بود، ایده‌آل می‌کند.

حواله‌های برون‌مرزی

ماهیت بدون مرز و غیرمتمرکز لایت‌کوین، جایگزینی ارزان‌تر و بالقوه سریع‌تر برای کانال‌های حواله سنتی، به ویژه برای تراکنش‌های کوچکتر، ارائه می‌دهد.

 نیپوتو

عوامل تأثیرگذار بر قیمت لایت کوین (LTC) کدامند؟

فشارهای عرضه و تقاضا

با افزایش پذیرش لایت کوین، تقاضا نیز افزایش می‌یابد. حمایت سرمایه‌گذاران، ادغام در سیستم‌های پرداخت و دسترسی آسان از طریق صرافی‌ها، تقاضا را بالا می‌برند و قیمت لایت کوین را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

تأثیرات اقتصاد کلان

عوامل کلان اقتصادی مثل تورم و نرخ بهره می‌توانند بر قیمت لایت کوین تأثیر بگذارند. در دوره‌های عدم اطمینان اقتصادی، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال می‌گردند. اخبار مثبت و پیشرفت‌های فناوری بلاک‌چین هم می‌توانند به افزایش قیمت کمک کنند.

نقش نهنگ‌ها

دستکاری بازار و معاملات سفته‌بازی می‌تواند قیمت لایت کوین را تحت تأثیر قرار دهد. بازار کوچک لایت کوین نسبت به ارزهای دیجیتال بزرگتر، به دستکاری‌های سرمایه‌گذاران بزرگ یا نهنگ‌ها حساس است که ممکن است منجر به نوسانات شدید قیمت گردد.

لایت کوین: جایگزینی با مقیاس‌پذیری بالاتر برای بیت‌کوین

تأثیر اخبار بازار رمزارز بر لایت‌کوین نشان می‌دهد که راه‌اندازی استاندارد BRC-20 در بهار ۲۰۲۳ یکی از این موارد بود. این استاندارد جدید پروتکل قرارداد هوشمندی است که توانایی ایجاد برنامه‌های کاربردی Web3 بر اساس بلاک‌چین بیت‌کوین را فراهم می‌کند. با توجه به شباهت فناوری با بیت‌کوین، برای تیم لایت‌کوین پیاده‌سازی این استاندارد در بلاک‌چین خود مشکلی نبود. این اقدام باعث افزایش شدید تقاضا برای لایت‌کوین شد، که تقریباً همزمان با استاندارد مشابه LTC-20 به دست آمد.

بیشتر بدانید:5 میم کوین انفجاری بازار ارز دیجیتال از دیدگاه نیپوتو

تأثیرات اقتصادی با سرمایه گذاری در لایت‌کوین

سوال این است که آیا سرمایه‌گذاری در LTC مناسب است یا خیر؟ این بیشتر به افق سرمایه‌گذاری و سطح ریسک شما بستگی دارد. قیمت‌های Litecoin چرخه‌هایی بلندمدت دارند که معمولاً ۲-۳ سال به طول می‌انجامند. اما در حال حاضر، ما در شرایطی ویژه قرار داریم که اگر افق زمانی سرمایه‌گذاری شما از ۱۲ ماه کوتاه‌تر باشد، LTC واقعاً می‌تواند یک گزینه سرمایه‌گذاری مناسب باشد.

رمزارز لایت‌کوین به‌عنوان یک گزینه پایدار و مطمئن برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. در حالی که قیمت آن در بازارهای جهانی به ۸۱.۷۵ دلار رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته با یک رشد ۱.۹۱ درصدی روبرو شده، بیت‌کوین با یک کاهش ۱.۹۱ درصدی به قیمت ۶۱,۰۳۷ دلار رسیده است.

تاکید می شود که  تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در LTC باید با توجه به پروفایل ریسک فردی و اهداف سرمایه‌گذاری شما انجام شود. همچنین، اهمیت دارد که همیشه تحقیقات خود را انجام داده و به میزان ریسک قابل تحمل خود توجه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات