تراکت تبلیغاتی با تیم گرافیک، موثر در بازاریابی و فروش

شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تیم گرافیک
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات لازم را درباره تراکت تبلیغاتی به شما ارائه دهیم و به مزایای استفاده از این روش تبلیغات بپردازیم؛ با ما همراه باشید.
تبلیغات

در حال حاضر در حوزه‌های مختلف شاهد فعالیت طیف قابل توجهی از کسب‌وکارها هستیم. به دلیل رقابت بالایی که صاحبان مشاغل با یکدیگر دارند، هریک از این مجموعه‌ها در تلاش هستند تا مشتری بیشتری را جذب کنند تا این امر منجر به افزایش فروش شود.

برای رسیدن به این هدف نیاز است تا از روش‌های تبلیغاتی خلاقانه و در عین‌حال مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید. از بین شیوه‌های مختلف، تراکت‌های تبلیغاتی به‌عنوان یکی از ابزارهای قدیمی و در عین‌حال کارآمد بازاریابی هستند که می‌توانند نقش موثری در رسیدن به این هدف ایفا کنند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات لازم را درباره تراکت تبلیغاتی به شما ارائه دهیم و به مزایای استفاده از این روش بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

تراکت تبلیغاتی چیست؟

در بخش اول جهت آشنایی شما باید بگوییم که تراکت‌ به برگه‌های چاپی گفته می‌شود که برای معرفی محصول، خدمات، رویداد یا پیامی خاص به مخاطبان هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراکت‌ها معمولا در اندازه‌های کوچک مانند A4 یا A5 چاپ می‌شوند و حاوی اطلاعات مختصر و مفیدی هستند که به سرعت توجه مخاطب را جلب می‌کنند. از ویژگی‌های مهم تراکت تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیام ساده و مختصر: می‌توان با تراکت‌ها پیام‌ها را به‌طور واضح و مختصر به مخاطب انتقال داد.
  • طراحی جذاب: شما برای جلب توجه مخاطب می‌توانید بر روی تراکت‌ها از تصاویر و المان‌های گرافیکی جذاب استفاده کنید.
  • ارائه اطلاعات تماس: معمولا در تراکت‌ها اطلاعات تماس مانند آدرس، شماره تلفن و وب‌سایت درج می‌شوند.
  • دعوت به اقدام: شما می‌توانید در تراکت خود مخاطب را به انجام کاری مانند بازدید از وب‌سایت یا تماس تشویق کنید.

در کنار این ویژگی‌ها، تراکت‌ها می‌توانند ابزاری مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای تبلیغات باشند و می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های مختلفی مانند خیابان‌ها، فروشگاه‌ها، رویدادها و... استفاده کرد. به‌طور کلی اگر به دنبال راهی برای تبلیغ کسب‌وکار یا رویداد خود هستید، تراکت‌های تبلیغاتی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

مزایای استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی

تیم گرافیک

تراکت‌های تبلیغاتی از ابزارهای ساده و در عین‌حال کاربردی برای بازاریابی هستند. از مزایای مهم استفاده از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هدف قرار دادن مخاطبان خاص

شما می‌توانید تراکت‌های خود را به‌گونه‌ای توزیع کنید که به‌طور مستقیم به مخاطبان مورد نظر شما برسند. به‌طور مثال اگر صاحب رستوران هستید، می‌توانید تراکت‌های خود را در محله‌هایی که تراکم جمعیت بالایی دارند یا در نزدیکی مدارس یا محل کار توزیع کنید.

اطلاع رسانی سریع و آسان

تراکت‌ها راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم در مورد کسب‌وکار شما با مشتریان بالقوه هستند. شما می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات جدید، اطلاع‌رسانی در مورد تخفیف‌ها یا پیشنهادهای ویژه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس خود استفاده کنید.

ملموس و قابل مشاهده بودن

در دنیای دیجیتال امروزی آسان است که پیام‌های بازاریابی را نادیده بگیرید. با این حال تراکت‌ها ابزاری ملموس هستند که مردم می‌توانند آن‌ها را در دست بگیرند و بخوانند. بنابراین احتمالا تراکت‌ها توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و به یاد می‌مانند.

هزینه کم

چاپ تراکت‌ها در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد بسیار ارزان است. این موضوع تراکت‌ها را به گزینه‌ای عالی برای مشاغل کوچک یا استارت‌آپ‌ها تبدیل کرده است.

تطبیق پذیری

تراکت‌ها را می‌توان در اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف چاپ کرد. این امر به شما امکان می‌دهد تا آن‌ها را با برند و پیام خود مطابقت دهید.

حمل و نقل آسان

حمل و نقل تراکت‌ها آسان است و می‌توانید هر زمانی که علاقه‌مند بودید، از آن‌ها برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده کنید.

نکات مهم برای طراحی تراکت‌های تبلیغاتی

در صورتی‌که قصد دارید تا تراکت را برای تبلیغ به‌کار ببرید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. از نکات مهم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • عنوان جذاب: عنوان تراکت باید به‌گونه‌ای باشد که توجه مخاطب را جلب کند و او را به خواندن ادامه مطالب ترغیب کند.
  • پیام واضح و مختصر: پیام تراکت باید به‌طور واضح و مختصر، اطلاعات مورد نیاز مخاطب را به او ارائه دهد.
  • استفاده از تصاویر: تصاویر جذاب می‌توانند تاثیر تراکت را دو چندان کنند و سبب گیرایی بیشتر آن شوند.
  • خوانایی: در زمان طراحی تراکت از فونت و سایز مناسب متن استفاده کنید تا خواندن تراکت برای مخاطب آسان باشد.
  • قرار دادن Call to Action یا دعوت به اقدام: حتما در تراکت از مخاطبان خود بخواهید که کاری انجام دهد. این دعوت به عمل می‌تواند بازدید از وب‌سایت یا تماس با شما باشد.

پس از طراحی تراکت جذاب، نیاز است تا چاپ تراکت خود را به چاپخانه‌های معتبر بسپارید و از آن‌ها برای چاپ تراکت کمک بگیرید. در ادامه شما را با یکی از  مراکز چاپ آشنا می‌کنیم.

چاپ تراکت‌های تبلیغاتی را به تیم گرافیک بسپارید

یکی از چاپخانه‌های آنلاین معتبر داخل کشور که از طریق آن می‌توانید تراکت‌های تبلیغاتی خود را با کیفیت بالایی چاپ کنید، مجموعه تیم گرافیک است. این مجموعه دارای دستگاه‌های پیشرفته و حرفه‌ای برای چاپ است که باعث می‌شود تا بتوانید تراکت‌ها را با کیفیت بالا، سریع و... چاپ کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات