موج جدید فناوری پارت، کسب‌وکارها را متحول می‌کند

سهم شما از فردای بازار چقدر خواهد بود؟
سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فراشناسا
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
امضای دیجیتال به‌عنوان راه‌حلی نوین و کارآمد، در حال دگرگونی چشم‌انداز کسب‌وکارها و ایجاد فرصت‌های طلایی بی‌شماری برای فعالان این عرصه است.
تبلیغات

در دنیای امروز که تبادل اطلاعات و انجام معاملات به طور فزاینده‌ای به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، حفظ امنیت و اصالت اسناد و مدارک بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. امضای دیجیتال به‌عنوان راه‌حلی نوین و کارآمد، در حال دگرگونی چشم‌انداز کسب‌وکارها و ایجاد فرصت‌های طلایی بی‌شماری برای فعالان این عرصه است.

eKYC، امضای دیجیتال و ارتباط آن با کسب‌وکار

eKYC مخفف electronic Know Your Customer و به معنی شناخت مشتری است که یکی از حلقه‌های مهم حفظ و نگهداری مشتریان بوده و باعث می‌شود که سایر سامانه‌ها و ابزارهای سازمانی مثل CRM در بهینه‌ترین حالت خود فعالیت کنند.

علاوه بر eKYC، امضای دیجیتال نیز وجود دارد که با استفاده از فنّاوری رمزنگاری، صحت یک سند یا پیام را تأیید و رد می‌کند. این امضا منحصربه‌فرد بوده و جعل آن غیرممکن است. برای استفاده از امضای دیجیتال، به یک گواهی‌نامه دیجیتال معتبر و یک نرم‌افزار امضای دیجیتال نیاز دارید.

امضای دیجیتال و eKYC در ایران

در ایران امضای دیجیتال را با نام سامانه فراشناسا می‌شناسند. فراشناسا یک سامانه جامع eKYC و امضای دیجیتال است که پیش‌ازاین به‌عنوان زیرساخت سازمان‌های مهم مثل بانک‌ها حضور داشته و با دیجیتالی‌شدن همه چیز، به عرصه عمومی نیز وارد شده است.

توسعه فراشناسا توسط «پردازش اطلاعات مالی پارت» انجام شده که شرکتی پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در ایران است. ترکیب فناوری هوش مصنوعی و تجربه، نویدبخش آینده‌ای سودآور و روشن برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. کسب‌وکارهایی که خود را با زیرساخت‌های فناورانه پیوند می‌زنند، آینده بازار ایران را در اختیار می‌گیرند.

با امضای دیجیتال فراشناسا می‌توانید تمام مسائل ارتباطی مشتری با کسب‌وکار را به سطح جدیدی از کیفیت و رضایت وارد کنید. این موضوع شما را در جایگاه برتری قرار می‌دهد و مسیر رقابت امروز و آینده را برای شما هموار می‌کند. اپلیکیشن امضای دیجیتال فراشناسا همین امروز در فروشگاه‌های اینترنتی کافه‌بازار و مایکت موجود است و مشتریان کسب‌وکارهای زیادی از آن برای احراز هویت استفاده می‌کنند.

فراشناسا

اثر امضای دیجیتال فراشناسا بر کسب‌وکارها

با دیجیتالی‌شدن هرچه بیشتر فعالیت‌های ما، این فرصت طلایی فراهم است که با استفاده از یک روش احراز هویت الکترونیک قوی، در کنار امضای دیجیتال، به هوشمندسازی و خودکارسازی فرایندهای کسب‌وکار بیشتر کمک کنیم و ارتباط با مشتری را به سطح جدیدی از فناوری ببریم تا بتوانیم خدمات را بهینه‌تر به ایشان عرضه کنیم.

امنیت

امضای دیجیتال با ازبین‌بردن خطر جعل اسناد و مدارک، امنیت تبادلات آنلاین را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. عدم امکان جعل، سطحی از امنیت را ارائه می‌دهد که کیلومترها با امنیت امضای خیس یا امضای روی کاغذ فاصله داشته و هیچ روشی نمی‌تواند در حد و اندازه آن ظاهر شود. این مسئله به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بتوانند تمام تعاملات خود را چه در لایه همکاری و چه در لایه مشتری‌مداری به فضای مجازی منتقل کنند.

سرعت

استفاده از امضای دیجیتال فرایند امضا و ارسال مدارک را تسریع می‌بخشد و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود. به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی کافی است یک‌بار آن را راه‌اندازی کنید و تا مدت‌هااز مزایایش بهره‌مند شوید.

صحت

امضای دیجیتال اصالت و صحت اسناد و مدارک را تضمین و از بروز اختلافات و سوءتفاهم جلوگیری می‌کند. امضای دیجیتال توسط مراجع قانونی پذیرفته شده و کاملا قانونی و قابل استناد است.

دسترسی‌پذیری

با استفاده از امضای دیجیتال، می‌توان اسناد و مدارک را به طور امن و آسان در هر زمان و مکانی به اشتراک گذاشت؛ می‌توان کارهای اداری را بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی انجام داد؛ می‌توان با شخص یا شرکتی در آن‌سوی جهان معامله کرد و به‌طورکلی دری به روی شما باز خواهد شد که پیش‌ازاین حتی وجود نداشته است.

انطباق با قوانین

در بسیاری از کشورها، استفاده از امضای دیجیتال برای برخی از انواع معاملات مانند قراردادهای الکترونیکی الزامی است. در کشور ما نیز قانون تجارت الکترونیک در سال ۱۳۸۲ وضع شده و بستر مناسب را فراهم کرده است. به‌طورکلی دولت‌ها و شرکت‌ها تمایل دارند فعالیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی را در بستر اینترنت پیاده‌سازی کنند تا همه از مزایای آن بهره‌مند باشند.

فرصت‌های طلایی امضای دیجیتال برای کسب‌وکارها

فراشناسا

● ایجاد بازارهای جدید: امضای دیجیتال به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به مشتریان و شرکای تجاری در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند و بازارهای جدیدی را برای خود فتح کنند.

● کاهش هزینه‌ها: استفاده از امضای دیجیتال می‌تواند به طور قابل‌توجهی هزینه‌های مربوط به چاپ، ارسال و نگهداری اسناد و مدارک را کاهش دهد.

ک افزایش بهره‌وری: امضای دیجیتال با ساده‌تر و سریع‌تر کردن فرایندهای کسب‌وکار، به افزایش بهره‌وری و کارایی آن‌ها کمک می‌کند.

● بهبود تجربه مشتری: استفاده از امضای دیجیتال می‌تواند تجربه مشتری را با ارائه خدمات سریع‌تر، امن‌تر و کارآمدتر ارتقا دهد.

● ایجاد مزیت رقابتی: کسب‌وکارهایی که از امضای دیجیتال استفاده می‌کنند، می‌توانند از مزیت رقابتی قابل‌توجهی در مقایسه با رقبای خود که از این فناوری استفاده نمی‌کنند، بهره‌مند شوند.

نگاهی به آینده نزدیک

باتوجه‌به مزایای متعددی که امضای دیجیتال ارائه می‌دهد، به نظر می‌رسد که این فناوری نقش کلیدی در آینده کسب‌وکارها ایفا خواهد کرد. امضای دیجیتال به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در دنیای دیجیتال امن‌تر، کارآمدتر و رقابتی‌تر عمل کنند. برخی از حوزه‌هایی که این فناوری در آنها انقلابی ایجاد خواهد کرد شامل موارد زیر می‌شود:

● تجارت الکترونیکی: امضای دیجیتال به امن‌تر شدن و آسان‌تر شدن فرایند خریدوفروش آنلاین کمک خواهد کرد.

● خدمات مالی: امضای دیجیتال به امن‌تر شدن تراکنش‌های بانکی، دریافت تسهیلات و سایر خدمات مالی کمک خواهد کرد.

● خدمات دولتی: امضای دیجیتال به ارائه خدمات دولتی به طور آنلاین و کارآمدتر کمک خواهد کرد.

● سلامت: امضای دیجیتال به امن‌تر شدن پرونده‌های پزشکی و سایر اطلاعات مربوط به حوزه سلامت کمک خواهد کرد.

باتوجه‌به روند روبه‌رشد استفاده از امضای دیجیتال، به نظر می‌رسد که این فناوری در آینده به ابزاری ضروری برای همه کسب‌وکارها تبدیل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات