لیست سرورهای پرمخاطب نت‌پرداز

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
نت پرداز
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله با مدل‌های سرور hp و پرمخاطب‌ترین سرورهای شرکت نت‌پرداز آشنا خواهیم شد.
تبلیغات

شاید توقع داشته باشید که اسم چند شرکت مختلف تولید کننده سرور را در این مطلب ببینید؛ امّا خواسته و یا ناخواسته، لیست پرمخاطب‌ترین سرورهای شرکت نت‌پرداز را چند محصول خاص از شرکت HPE شکل می‌دهند و این دلیلی ندارد جز امنیت بالا، کیفیت فوق‌العاده و منطبق بودن بر تکنولوژی‌های روز دنیا.

شرکت hp در این سال‌ها با افزایش میزان امنیت محصولات خود در زمینه اطلاعات و به وجود آوردن قابلیت افزایش سطح کارایی و عملکرد، توجه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها را به سرورهای با کیفیت خود جلب کرده است. به صرفه بودن خرید سرور hp به نسبت قابلیت‌های موجود و همچنین قدرت پردازش بسیار بالای آن، توجیهی منطقی برای خریداران این سرورها به وجود آورده است.

مدل‌های سرور hp

با شناخت راجع به مدل‌های مختلف سرور اچ پی و مشخصات آن بهتر می‌توان تشخیص داد که چرا برخی از سرورهای خاص، بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده‌اند.

خانواده مدل‌های سرور hp را می‌توان براساس شاخص‌های مختلفی دسته‌بندی کرد:

1) بر اساس شکل ظاهری

  • سرورهای تاور یا سری ML:

ظاهر برخی از سرورهای hp مثل کیس‌های کامپیوتری ایستاده است که به آن‌ها تاور گفته می‌شود و با سری ML (Modular Line) نشان داده می‌شوند.

  • سرورهای رکمونت یا DL:

بر خلاف مورد قبل؛ ظاهر برخی دیگر از سرورهای hp به صورت افقی و خوابیده است که به آن‌ها رکمونت گفته می‌شود و در لاین سرورهای Density Line)DL) قرار می‌گیرند. گفتنی است که برای استفاده از این سرورها باید آن‌ها را در رک قرار داد.

سایر سرورهای اچ پی را با توجه به ظاهر آن‌ها می‌توان در گروه‌های زیر دسته‌بندی کرد:

ProLiant Easy Connect

ProLiant MicroServer

ProLiant BL

ProLiant SL/Apollo

HPE Moonshot System

2) بر اساس سری ساخت

سری ساخت سرورهای hp پرولیانت رکمونت و تاور، شامل سری‌های 10، 100، 300 و 500 است.

3) بر اساس تعداد یونیت

یونیت به فضایی گفته می‌شود که سرور در محفظه رک اشغال می‌کند. یونیت سرور نشان‌دهندۀ فضای قابل استفاده عمودی است. یک واحد یونیت یا 1U ارتفاعی معادل 4.445 سانتی‌متر است. بیشتر سرورهای hp در تعداد یونیت‌های یک، دو و چهار ساخته می‌شوند.

کدام سرور برای چه نوع کاری؟

حال که شناختی کلی از مدل‌های مختلف سرورهای اچ پی پیدا کردیم، خوب است ببینیم که هر کدام از سرورها برای چه نوع کاری مناسب‌تر است.

در یک جمع‌بندی کلی، می‌توان این‌طور گفت که:

سرورهایML، برای سازمان‌های کوچک و برخی از سازمان‌های متوسط مانند شعب بانک‌ها مناسب است.

سرورهایDL، برای سازمان‌های متوسط و برخی سازمان‌های بزرگ و دیتاسنتر ها بسیار کاربردی است.

سرورهایBlade، برای سازمان‌های بزرگ، مانند دیتاسنتر مراکزی همچون ثبت احوال، ثبت اسناد، نیروی انتظامی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … استفاده می‌شود.

سرورهای Apollo و Moonshot نیز برای استفاده در دیتاسنترهای بزرگ گزینه مناسبی هستند.

پرمخاطب‌ترین سرورهای نت‌پرداز

در بررسی‌های کارشناسان ما؛ هفت سرور، عنوان پُرمخاطب‌های نت‌پرداز را از آنِ خود کرده‌اند که شرح مختصری از هرکدام را با ذکر مشخصات و ویژگی‌های آن برای شما بیان خواهیم کرد.

سرور DL 380 G10

سرور HPE ProLiant DL380 G10 در رده سرورهای دو یونیت رکمونت قرار دارد که می‌توان آن را پرمخاطب‌ترین مدل میان سرورها دانست. این سرور به سبب بازدهی بسیار بالا و امکان ارتقاپذیری سخت افزاری خود، برای هر کسب و کاری مناسب است. نسل دهم DL380 تغییرات بزرگی در خصوص پشتیبانی از پردازش ابری به وجود آورده است. در واقع از نسل دهم سرورهای HPE بود که پردازنده‌های Intel Xeon Scalable روی این سرورها معرفی شد و توان پردازشی بسیار بالایی را برای آن‌ها به وجود آورد.

بالا بودن سرعت پردازش و انتقال داده‌ در این سرور به دلیل استفاده بهینه از ذخیره سازهای NVMe در این مدل است. گفتنی است، این روزها از این نوع ذخیره سازها (مخصوصا نوع M2 آن) برای کسب‌و‌کارهایی همچون هاستینگ وب استفاده می‌شود.

سرور DL 360 G10

نت پرداز

سرور HPE ProLiant DL360 G10 از قدرتمندترین سرورهای شرکت HP در سری رکمونت تک یونیت به شمار می‌رود. کارشناسان DL360 G10 را به عنوان سروری با عملکرد و بازدهی بسیار بالا و سطح ایمنی عالی می‌شناسند. این مدل برای مراکز داده جهت انجام فعالیت‌های مجازی‌سازی، پایگاه داده و محاسبات با کارایی بالا مناسب است.

این سرور ویژگی‌های امنیت، چابکی و انعطاف پذیری را بدون کوچکترین نقصی برای دیتا سنتر شما به ارمغان می‌آورد. از ویژگی‌های این مدل از نسل دهم سرور‌های پرولیانت اچ پی، پشتیبانی از خانواده‌ پردازنده‌های مقیاس پذیر نسل دوم Intel Xeon است که استفاده از حداکثر 28 هستۀ پردازشی برای هر پردازنده را امکان پذیر ساخته است.

سرور DL 380 G11

نت پرداز

از قابلیت‌های HPE ProLiant DL380 G11 که آن را جزو سرورهای پرمخاطب ساخته است؛ سازگاری با محیط‌های مختلف و مناسب بودن برای بار‌های کاری مختلف است. سرور dl 380 g11 با توجه به توازن بین توسعه‌ پذیری و مقیاس‌ پذیری طراحی و تولید شده و با توجه به این که دارای دو سوکت است، می‌تواند داده‌های پر حجم شما را تامین کند. dl 380 g11 انتخابی ایده‌آل برای ذخیره سازی نرم‌افزاری و رمز گذاری ویدیویی به شمار می‌رود.

سرور DL385 G11

HPE ProLiant DL385 G11 تافتۀ جدا بافته در بین سرورهای نسل 11 شرکت HPE به شمار می‌آید. سرور dl 385 g11 را می‌توان یک راه‌حل بهینه شده 2U 2P دانست که عملکرد محاسباتی استثنایی، سرعت بالا در انتقال داده و عمق حافظه با قابلیت محاسبه 2P را به کاربران ارائه می‌دهد. این سرور با پردازنده‌های نوینی به بازار ارائه شده که در نسل‌های قبلی سرور اچ پی وجود نداشت.

سرور dl 385 g11 به نسل چهارم پردازنده‌های AMD EPYC 9400 مجهز شده که حداکثر 96 هسته را ارائه می‌کند. در این پردازنده شاهد افزایش پهنای باند حافظه تا 6 ترابایت هستیم. از دیگر آپدیت‌های سرور HP DL385 G11 نسبت به نسل‌های قبلی، پشتیبانی از سرعت بالای PCIe Gen5 I/O، ذخیره سازی Gen5 EDSFF و طراحی شاسی جدید با پشتیبانی از 8 پردازنده گرافیکی Single Wide یا 4 پردازنده گرافیکی Double Wide است. سرور HPE ProLiant Dl385 G11 برای محاسبات و ذخیره‌سازی داده‌هایی که به حجم کاری بالا، تعداد هسته‌های پردازشی زیاد و مقیاس‌پذیری فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند، انتخابی مناسب محسوب می‌شود.

سرور DL180 G10

سرور HPE ProLiant DL180 G10 سروری قدرتمند، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌آید که با توجه به طراحی آن، برای مشاغل کوچک و متوسط مناسب است.

dl 180 g10 ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌ای دارد که آن را برای اجرای برنامه‌های کاربردی سخت، مدیریت حجم زیادی از داده‌ها و مدیریت بارهای کاری پیچیده ایده‌آل می‌سازد.

این سرور به پردازنده Intel Xeon Scalable مجهز است که عملکرد و قابلیت اطمینان استثنایی را ارائه می‌کند.

این سرور حداکثر از دو پردازنده پشتیبانی می‌کند که هر کدام می‌توانند تا 28 هسته داشته باشند و در مجموع تا 56 هسته را ارائه می‌کنند. پردازنده این مدل، برای مدیریت بارهای کاری سخت طراحی شده و دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند فناوری Intel Hyper-Threading و Intel Turbo Boost Technology 2.0 است.

سرور ML 30 G10

سرور HPE ProLiant ML30 G10 با پیکربندی ایستاده (Tower)، یکی دیگر از سرورهای محبوب و پرمخاطب و جزو اولویت‌های اصلی خریداران سرور محسوب می‌شود. ml 30 g10 با ارائه کارایی بالا در سطح اینترپرایز و با توجه به اقتصادی بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن خود، توانسته جایگاه خوبی در بین سرورهای نسل ۱۰ اچ پی پیدا کند. سرور HPE ML30 G10 سرور مناسبی برای حجم‌های کاری متداول و معمول در شبکه به شمار می‌رود.

به لحاظ کاربردی، این سرور یکی از بهترین گزینه‌ها برای دفاتر و شعب کوچک از یک سازمان و هم‌چنین شرکت‌های با کسب و کار کوچک یا متوسط (SBM)، که به علت بودجه محدود خود، با صرف کمترین هزینه، خواستار سطح مناسبی از امنیت اطلاعات، ذخیره‌سازی، دسترس‌پذیری، مدیریت شبکه و ارتقاء‌پذیری هستند، محسوب می‌شود.

خوب است بدانید که سرور HPE ML30 G10 یکی از امن ترین سرورهای موجود در بازار به شمار می‌رود؛ چرا که علاوه بر فناوری نوین امنیتی HPE iLO Silicon Root of Trust (که در تمامی سرورهای نسل دهم hp از آن استفاده شده است)، قابلیت پشتیبانی از ماژول HPE Trusted Platform Module (TPM) را نیز به منظور پیشگیری از دسترسی‌های غیرمجاز و ارائه امنیت بالا در سطح اینترپرایز، دارا است.

سرور ML 350 G11

نت پرداز

سرور HPE ProLiant ML350 G11 جایگاه ویژه‌ای در بین انواع گوناگون سرورها دارد. ml 350 g11 از جدیدترین سرورهای نسل 11 شرکت hp است که به جهت کارایی و پردازش سخت‌افزاری خود، بسیار قدرتمندتر از نسل قبلی خود، یعنی نسل دهم است و به همین دلیل جزو سرورهای محبوب و پرمخاطب قرار گرفته است. این مدل بهترین انتخاب برای بارهای کاری گوناگونی همچون زیرساخت فناوری اطلاعات، مدیریت داده، VDI، ERP/CRM به شمار می‌رود. این سرور قدرتمند به راحتی می‌تواند اسباب افزایش سرعت و رشد کسب و کار شما را فراهم کند.

شاید اگر بحث از یک خصوصیت خاص مثل امنیت، قیمت یا یک ویژگی مشخص در میان بود؛ لیست بلندبالایی از سرورها را می‌توانستیم ارائه دهیم؛ امّا آن‌چه که مخاطب در نظر می‌گیرد، منشوری از همۀ ویژگی‌ها است که شاید برخی از آن‌ها از نظرها پنهان مانده باشد.

گاهی تلفیق ویژگی‌های مختلف در نگاه کاربر و همچنین نیازهای بومیِ هر منطقه؛ برخی محصولات را در چشم مخاطب برجسته می‌کند که این امر به لحاظ جمع‌بندی نهایی -که حاصل تصمیم نهایی یک عقل جمعی است- برای مخاطب بسیار کاربردی خواهد بود. امیدواریم که این مطلب برای شما هم کاربردی باشد.

https://netpardaz.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات