اقامتی بی نظیر با شب، ترکیبی فوق‌العاده از هیجان و آرامش

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شب
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
اگر مثل من عاشق جنگل هستید و دلتان یک کلبه چوبی یا جنگلی در دل درختان در هم تنیده می‌خواهد، به فکر اجاره کلبه جنگلی به عنوان یک فرصت بی نظیر باشید.
تبلیغات

یکی از مقصدهای همیشگی مسافران، سفر به شمال کشور است. این منطقه به دلیل آب و هوای معتدل و سرسبزی طبیعت بی نظیرش، یک مقصد پرطرفدار بوده و هست. طبیعت سرسبز، امکانات تفریحی، جاذبه‌های تاریخی و سنتی و... همه اینها دور هم جمع شده‌اند تا یک سفر به یاد ماندنی برای گردشگران فراهم کنند. علاوه بر همه این‌ها، امکانات اقامتی به مسافران این امکان را می‌دهد تا با خیالی راحت نسبت به رزرو اقامتگاه موردنظر خود اقدام کنند. امروزه با وجود سایت‌های معتبر و قابل اعتمادی مثل سایت شب، اجاره ویلا یا رزرو اقامتگاه به امری بسیار ساده تبدیل شده است.

سفری فوق العاده به جنگل های شمالی ایران

حتما این جمله را که می‌گویند: (ایران کشوری خشک و گرم و بیابانی است ) را اکثر شما شنیده‌اید. بیایید همینجا این جمله را تغییر دهیم. جنگل‌های شمال کشور ایران، آنقدر سرسبز و زیبا هستند که به طور کلی جمله بالا را نقض می‌کنند. به راستی که ایران را دست کم گرفته‌ایم!

طبق آمار، حدودا 3 میلیون و 400 هکتار مساحت کشور ایران، از جنگل‌ها پر شده است. بسیاری از این جنگل‌ها میلیاردها سال عمر دارند و گونه‌های کمیابی از گیاهان در آن جا زندگی می‌کنند.

شب

اگر مثل من عاشق جنگل هستید و دلتان یک کلبه چوبی یا جنگلی در دل درختان در هم تنیده می‌خواهد، به فکر اجاره کلبه جنگلی به عنوان یک فرصت بی نظیر باشید.

در هر فصلی از سال که باشیم، کلبه جنگلی یا کلبه چوبی با شگفتی‌های خاص خودش قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. فرقی هم نمی‌کند که هوا آفتابی باشد یا ابری، بارانی باشد یا برفی. در هر حالتی و در هر فصلی که باشیم، کلبه جنگلی، یک تجربه بی‌نظیر و متفاوت است که با زندگی در شهر، از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

البته این را هم بگویم که شاید با تجربه اقامت در یک کلبه چوبی دیگر دلتان نخواهد که به شهر برگردید. خب حق هم دارید!

جنگل ابر، زیبایی نهفته در شاهرود

یکی از زیباترین جنگل‌های ایران، در شهر زیبای سمنان واقع شده است. شاید تصور اینکه یک جنگل زیبا در این شهر کویری وجود دارد، کمی سخت باشد. نام این جنگل ، ابر است. جنگل ابر در فاصله 45 کیلومتری شمال شاهرود در حوالی روستای ابر قرار دارد. درختان این جنگل از درختان هیرکانی هستند که عمر درازی دارند. از دیگر درختان این جنگل می‌توان به راش، بلوط، ممرز و توسکا اشاره کرد.

اگر مسیرتان به جنگل ابر بخورد، بوی خوش آویشن به مشامتان می‌رسد و در کنار بوته‌های آویشن، شبدر، چوبک، دم روباهی و نارون هم دیده می‌شود؛ همچنین، تا کنون بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی هم در این جنگل شناخته شده‌ است.

جنگل دالخانی رامسر، بهشتی در میان کوه های مه آلود

یکی دیگر از دیدنی‌ترین جنگل‌های ایران، به نام جنگل دالخانی است که به دالان بهشتی هم معروف است. این جنگل در فاصله 39 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است.

جنگل دالخانی در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار دارد و با 600 هزار متر مربع مساحت، یکی از جاذبه‌های بکر رامسر به حساب می‌آید.

این جنگل، با پوشش متراکم سرسبز و مه‌های غلیظ، در انتها شما را به دل ییلاق‌های اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار می‌رساند. داستان جنگل دالخانی، داستان مسیری بهشتی‌ است که شما را از دل روزمرگی‌ها رها کرده و طبیعت بکر و مه‌آلود را جلوی رویتان می‌گذارد.

جایی که مه در بیشتر مسیر مانند حریری سفید شما را در بر می‌گیرد و پیچ‌های تودرتوی جاده، رویای بهشت را برای شما تعبیر می‌کند.

دیدنی ترین سواحل شمال ایران

وسعت دریا، همه را به وجد می‌آورد. دیدن دریا با انتهایی نامشخص، تجربه جذاب و دلپذیر است. قدم زدن در سواحلی که آفتاب روی آنها تابیده و بازتابش، تصویر رویایی روی دریا به وجود آورده است که حال هر بیننده‌ای را دگرگون می‌کند. نمی‌شود این همه زیبایی را نادیده گرفت!

قدم زدن کنار سواحل، گوش سپردن به امواج دریا، دیدن رد پرتوی خورشید روی شن، همه را مدهوش زیبایی خود می‌کند.

شب

تماشای همزمان کوه و دریا در ساحل چابکسر

ساحل چابکسر در گیلان، همان مقصدی است که آرامش واقعی را در آن پیدا خواهید کرد. منظره چشم نواز این ساحل با وجود کوه‌های اطراف آن، بسیار دیدنی شده است.

می‌توان گفت ساحل چابکسر نزدیک‌ترین نقطه به هم رسیدن دریای خزر به جنگل‌های هیرکانی و یکی از جذاب ترین شهرهای شمالی ایران با طبیعتی سرسبز و دل انگیز است.

شهر ساحلی چابکسر به باغ‌های زیبای پرتقالش معروف است و در مرز بین استان مازندران و گیلان به عنوان یک مقصد پرطرفدار گردشگری شناخته می‌شود.

مسافران این شهر محبوب ساحلی، برای اقامت در این شهر انتخاب‌های متنوعی دارند. برای اینکه بهترین تجربه از سفر به این شهر داشته باشید ، اجاره ویلا استخردار را به شما توصیه می‌کنم. انواع بسیار زیادی ویلا استخردار در تمامی شهرهای شمالی وجود دارند که شما می‌توانید از تمامی امکانات آنها بهره مند شوید.

چمخاله، توریستی ترین ساحل گیلان

به محض ورود به ساحل چمخاله، آب درخشان دریا از فاصله دور، جلوی چشمانتان دلبری می‌کند. بازتاب پرتوهای نور خورشید روی دریا همراه با صدای دل نواز امواج، همه خستگی و استرس را از روحتان دور خواهند کرد.

قدم زدن روی صدف‌های ساحل، روحتان را نوازش می‌کند و یک تجربه بی بدیل به شما هدیه می‌دهد.

ساحل چمخاله یکی از مجهزترین سواحل کشور به حساب می‌آید که اگر نیاز به سرویس بهداشتی یا شیر آب پیدا کردید، به‌راحتی در آنجا در دسترس است. وجود آلاچیق‌هایی در حوالی ساحل، سرپناهی دنج برای فرار از نور شدید خورشید در گرمای تابستان به وجود آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات