پرفروش‌ترین تور لحظه آخری از دیدگاه علی بابا

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
علی بابا
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و امکانات تور لحظه آخری برای مسافرت بپردازیم.
تبلیغات

رفتن به یک سفر تفریحی جذاب و به یاد ماندنی یکی از فعالیت‌های لذت‌بخشی است که افراد در طول عمر خود به دفعات آن را تجربه می‌کنند. معمولا سفر یکی از فعالیت‌هایی است باید با یک برنامه‌ریزی اصولی انجام شود و در صورتی که بدون برنامه‌ریزی باشد نه تنها لذت کافی را ندارد بلکه ممکن است باعث هدر رفتن هزینه و زمان افراد نیز بشود.

رفتن به یک سفر تفریحی به اقدامات مختلفی مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و غیره نیاز دارد. با توجه به مشغله‌های زندگی امروز، سفر با تور یکی از گزینه‌های مناسب برای بسیاری از افراد است زیرا تمام برنامه‌ریزی‌ها توسط برگزار کننده تور انجام می‌شود. تورهای مسافرتی در انواع مختلفی برگزار می‌شوند که در این میان تور لحظه آخری یکی از محبوب‌ترین تورهای مسافرتی به حساب می‌آید که در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و امکانات آن بپردازیم.

منظور از تور لحظه آخری چیست؟

یکی از اصطلاحات رایج در صنعت گردشگری، تور لحظه آخری است که یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین تورهای مسافرتی به حساب می‌آید. این نوع تورها برای سفرهای داخلی و خارجی گزینه مناسبی هستند و خدماتی که در این تورها به مسافران ارائه می‌شود با خدمات تورهای معمولی تفاوت ندارد.

مهم‌ترین وجه تمایز تورهای لحظه آخری با تورهای معمولی این است که این تورهای داخلی و خارجی در نزدیک‌ترین زمان به شروع به فروش می‌رسند و معمولا از نظر قیمت نسبت به تورهای معمولی ارزان‌تر هستند.

علی بابا

در زمان ثبت‌نام برای تورهای مسافرتی ممکن است در آستانه اجرای برنامه تعداد نفرات شرکت کننده به حد نصاب نرسیده باشد؛ با توجه اینکه ممکن است برنامه‌های تور برای تعداد مشخصی مسافر برنامه‌ریزی شده باشد در این شرایط آژانس برگزار کننده تور در نزدیک‌ترین زمان به اجرا و شروع برنامه، به منظور به حد نصاب رسیدن مسافران، تور را با قیمت کمتری به فروش می‌رساند. این کار باعث می‌شود که برنامه تور کنسل نشده و از وارد شدن خسارت سنگین به برگزار کننده تور جلوگیری شود.

خرید تور لحظه آخری

مزایای تورهای لحظه آخری مانند قیمت مناسب‌تر نسبت به تورهای معمولی باعث شده که بسیاری از افراد سفر با این نوع تور را به عنوان گزینه اصلی در نظر بگیرند. این تمایل و استقبال زیاد مسافران نسبت به این تورها باعث می‌شود که پس از اعلام تور لحظه آخری، ظرفیت برنامه در مدت زمان کوتاهی تکمیل شود. به همین دلیل علاقمندان به سفر با این نوع تور باید همواره گوش به زنگ باشند تا با اطلاع به موقع از زمان برگزاری تور در اولین فرصت نسبت به رزرو آن اقدام نمایند.

امروزه سایت‌ها اینترنتی معتبری وجود دارند که خدمات مختلفی در زمینه سفر و گردشگری ارائه می‌دهند. معمولا یکی از بخش‌ها و خدمات محبوب در این سایت‌ها، فروش تورهای لحظه آخری است. پلتفرم‌های آنلاین و اینترنتی خدمات مسافرتی و گردشگری این امکان را فراهم کرده‌اند که علاقمندان به شرکت در تورهای لحظه آخری بتوانند به راحتی و به صورت مستمر در زمان‌های دلخواه تورهای موجود را بررسی کرده و در صورت تمایل نسبت به رزرو آن‌ها اقدام کنند.

علی بابا

در تورهای لحظه آخری چه امکاناتی ارائه می‌شود؟

برخی از افراد این تصور را دارند که تورهای لحظه آخری به دلیل ارزان‌تر بودن از نظر امکانات و کیفیت خدمات با تورهای معمولی تفاوت دارند؛ این تصور کاملا اشتباه بوده و کلیه امکانات و خدماتی که در تور به مسافران ارائه می‌شود مشابه با تورهای معمولی خواهد بود. در واقع تور لحظه آخری همان تور مسافرتی معمولی است که به دلایل مختلف و عدم تکمیل ظرفیت مسافران در بازه زمانی نزدیک به شروع برنامه با قیمت پایین‌تر و با هدف تکمیل ظرفیت به فروش می‌رسد. این کار باعث می‌شود که برنامه تور لغو نشده و به این ترتیب برگزار کننده نیز دچار زیان‌دهی نشود.

در تورهای مسافرتی شرایط به این شکل است که معمولا برگزار کننده یا آژانس‌های مسافرتی، پرواز را به صورت چارتر خریداری می‌کنند، به بیان ساده‌تر این آژانس‌ها تمام صندلی‌های یک هواپیما را برای یک مقصد مشخص اجاره می‌کنند. همچنین برگزار کننده به منظور اسکان و اقامت مسافران، واحدهای اقامتی در هتل را به صورت ضمانتی خریداری می‌کند.

در نهایت با اضافه کردن خدماتی مانند گشت شهری و غیره، آن را به صورت یک پکیج به مسافران می‌فروشند. به همین دلیل زمانی که ظرفیت تور به حد نصاب نمی‌رسد، برگزار کننده در لحظات آخر تور را با قیمت ارزان‌تر و به امید تکمیل شدن ظرفیت به فروش می‌رسانند؛ از این رو تغییری در خدمات و امکانات تور رخ نمی‌دهد.

مزایای خرید تور لحظه آخری

تور لحظه آخری یکی از بهترین راه‌های سفر با قیمت مناسب و ارزان‌تر محسوب می‌شود اما به دلیل مدت زمان کمی که بین خرید تا اجرای تور وجود دارد، افرادی که قصد دارند با استفاده از خدمات این تورها به سفر تفریحی بروند، باید از آمادگی کامل برای سفر برخوردار باشند.

در واقع این افراد باید پاسپورت با مدت اعتبار کافی در اختیار داشته باشند و تا پس از رزرو تور برگزار کننده بتواند در مدت زمان کم نسبت به خرید بلیط و در صورت نیاز اخذ ویزای مسافرتی اقدام کند. اگر جزو علاقمندان به سفر با تورهای لحظه آخری هستید می‌توانید در سایت علی بابا بهترین تورها را مشاهده کرده و در صورت تمایل نسبت به رزرو آن اقدام نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات