کافه ارز | هر آنچه که باید درباره پرفکت‌مانی و ووچر پرفکت‌مانی بدانید

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کافه ارز
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
یکی از اصطلاحاتی که امروزه در زمینه پرداخت ارزی و ارزهای الکترونیک بر سر زبان‌ها افتاده است، اصطلاح پرفکت‌مانی (PerfectMoney) و ووچر پرفکت‌مانی است.
تبلیغات

یکی از اصطلاحاتی که امروزه در زمینه پرداخت ارزی و ارزهای الکترونیک بر سر زبان‌ها افتاده است، اصطلاح پرفکت‌مانی (PerfectMoney) و ووچر پرفکت‌مانی است. اما این سیستم پرداختی اصولاً به چه دردی می‌خورد و برای انجام چه کارهایی می‌توان از آن استفاده کرد؟ آیا می‌توان از آن در داخل ایران استفاده کرد؟ تمامی این‌ها، سوالاتی هستند که کاربران در زمان اولین برخورد با آن روبرو می‌شوند.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت‌مانی به طور خلاصه، سیستمی جهانی برای انتقال ارز است که افراد می‌توانند با استفاده از آن پرداخت‌های اینترنتی خود را به صورت آنلاین انجام داده یا از دیگر کاربران پول دریافت کنند. یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران می‌توانند از طریق پرفکت‌مانی حل کنند، پرداخت هزینه خرید از سایت‌های خارجی یا موضوع انتقال ارز به حساب‌های دیگر است.

از مهم‌ترین مزایای آن برای کاربران ایرانی نیز می‌توان به استفاده از آن در شرایط تحریم اشاره کرد. البته، برای افتتاح حساب در پرفکت‌مانی نمی‌توانید به صورت عادی عمل کنید و باید از سایت‌های واسطه داخلی برای این کار کمک بگیرید. در ادامه نحوه افتتاح حساب و استفاده از خدمات پرفکت‌مانی را برای شما توضیح می‌دهیم.

افتتاح حساب و شارژ حساب پرفکت‌مانی

کاربران ایرانی برای ایجاد حساب پرفکت‌مانی ممکن است دچار چالش شوند، چون این سیستم به تازگی اجازه احراز هویت به کاربران ایرانی نمی‌دهد و در زمان ارسال مدارک هویتی ممکن است، درخواست افتتاح ریجکت شود.

پس از افتتاح حساب پرفکت‌مانی در سایت‌های واسطه می‌توانید از طریق پرداخت ریالی برای شارژ دلاری آن اقدام کنید. البته، این کار نیز به علت عدم اتصال شبکه‌بانکی کشور به شبکه‌ بانکی جهانی به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست و باید از طریق سایت‌های واسطه‌ آن را انجام داد. برای این کار کافی است در یک سایت پرداختی ایرانی نظیر سایت کافه ارز ثبت‌نام کرده و پس از احراز هویت به راحتی و با کارمزدی بسیار کم، نسبت به شارژ حساب پرفکت‌‌مانی اقدام کنید.

کافه ارز

شارژ حساب پرفکت‌مانی با ووچر چگونه است؟

ووچر پرفکت مانی به عنوان یک کارت الکترونیکی شبیه به کوپن دیجیتالی است. اما چیزی که ووچر را به ابزار مالی ویژه‌ای تبدیل می‌کند، فیزیکی نبودن آن است. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید این ووچر را با خود حمل کنید و امکان استفاده از آن فقط به صورت آنلاین و در زمان خریدهای اینترنتی است.

برای شارژ کردن حساب Perfect Money با ووچر، کافی است وارد حساب شخصی خود شوید و گزینه "Deposit" را انتخاب کنید. سپس، گزینه "e-Voucher" را انتخاب کرده و اطلاعات ووچر را وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره 10 رقمی، مقدار ووچر، تاریخ ثبت، و کد فعال‌سازی 16 رقمی است. پس از وارد کردن این اطلاعات، روی گزینه "فعال‌سازی ووچر الکترونیکی" کلیک کنید تا حساب شما شارژ شود و بتوانید از آن برای خریدهایتان استفاده کنید.

شاید از خود بپرسید که از کجا می‌توان ووچر پرفکت‌مانی خریداری کرد. برای این کار کافی است به سایت‌های پرداختی داخلی مراجعه کرده و به صورت آنی و اتوماتیک هر مقدار ووچر که می‌خواهید را خریداری کنید.

کاربردهای دیگر ووچر پرفکت‌مانی چیست؟

اگر قصد خرید یا پرداخت‌ در سایت‌های خارجی را داشته باشید، ممکن است به دلایلی از جمله محدودیت‌های مربوط به پرداخت از ایران یا عدم تمایل به حمل پول نقد، نتوانید از روش‌های معمول پرداخت استفاده کنید. ووچر پرفکت‌مانی اینجا به کمک شما می‌آید.

مهمترین نکته برای استفاده از ووچر پرفکت مانی این است که شما برای استفاده از آن نیازی به افتتاح حساب Perfect Money ندارید. در واقع، شما می‌توانید این ووچر را از صرافی‌های داخلی معتبر تهیه کنید. برای مثال، اگر نیاز به پرداخت 10 دلار در یک سایت خارجی دارید می‌توانید یک ووچر 10 دلاری از صرافی‌های داخلی خریداری کرده و با استفاده از آن هزینه خرید خود را به صورت آنی پرداخت کنید.

البته، انتخاب یک صرافی معتبر برای خرید ووچر پرفکت‌مانی اهمیت بالایی دارد. اگر ووچر را از صرافی غیر معتبر خریداری کنید، ممکن است کدهای دیجیتالی تحویل بگیرید که فاقد موجودی باشند و عملاً پول خود را هدر دهید.

کافه ارز

چطور می‌توان موجودی پرفکت‌مانی را نقد کرد؟

شما می‌توانید موجودی دلاری حساب پرفکت‌مانی خود را به ریال تبدیل کرده و در کارت بانکی خود به صورت آنی تحویل بگیرید. خوشبختانه، بیشتر صرافی‌های ایرانی امکان نقد پرفکت‌ مانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال، شما با عضویت در صرافی کافه ارز می‌توانید هر مقدار پرفکت‌ مانی که می‌خواهید را از حساب خود به صرافی فروخته و معادل ریالی آن را به صورت آنی و با کارمزد ناچیز دریافت کنید.

برای این کار می‌توانید ووچرهای خود را در کمترین زمان ممکن به فروش برسانید. برای این کار باید فقط کدهای e-voucher و کد 16 رقمی فعال‌سازی را به صرافی‌های واسطه دهید. آن‌ها پس از استعلام و تایید مبلغ این کد ووچر، مبلغ ریالی آن را به شما پرداخت خواهند کرد.

کسب درآمد از پرفکت‌مانی چگونه است؟

قابلیت کسب درآمد نیز در پلتفرم پرفکت‌مانی وجود دارد. شاید خیلی از افراد فکر کنند که این موضوع یک موضوع غیرواقعی است یا مشابه پروژه‌های دیگر فقط برای جذب هرچه بیش‌تر کاربران است. در جواب به این موضوع باید بگوییم که خیر، کسب درآمد دلاری از پلتفرم پرفکت‌مانی حقیقت دارد؛ اما اصلاً ساده نیست.

کاربران از طریق سیستم مشارکت در فروش یا همان زیرمجموعه‌گیری (Referral) و از طریق دعوت دوستان و آشنایان خود به این پلتفرم می‌توانند در کارمزدهای پرداخت‌شده از طرف آنان شریک شوند.

مزایا و معایب پرفکت‌مانی چیست؟

تمامی شبکه‌های پرداختی مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند و همین موضوع باعث می‌شود که یک شبکه پرداختی بین برخی از کاربران محبوبیت داشته و در نزد دیگران خیلی پرطرفدار نباشند. به طور کلی، سیستم پرداختی پرفکت‌مانی دارای نقاط قوت و ضعف زیر است.

مزایای پرفکت‌مانی

کارمزد منصفانه

نقل و انتقالات انواع دارایی‌های دیجیتالی نظیر دلار، یورو و بیت‌کوین به حساب‌هایی از سراسر دنیا

دارای سیستم ووچر

نقل و انتقال وجه به صورت آنی

تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر بدون کارمزد

امکان کسب درآمد با معرفی دوستان یا سپرده‌گذاری در شبکه

معایب پرفکت‌مانی

عدم امکان برداشت از طریق ویزاکارت یا مسترکارت

چالش زیاد در صورت فراموش‌کردن رمز عبور حساب

عدم امکان ریفاند وجه در زمان انتقال وجه

عدم احراز هویت با شماره تلفن ایران

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات