صرافی بیتکسینو، استیبل کوین چیست ، کدام گزینه ها برای خرید مناسب تر است؟

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بیت اکسینو
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
با سلطه اینترنت و قدم گذاشتن در فضای دیجیتال، تغییراتی گسترده‌ در زمینه مالی و ابزار پرداخت های الکترونیک شکل گرفت که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

با سلطه اینترنت و قدم گذاشتن بشر در فضای دیجیتال بسیاری از مفاهیم و متد های قدیمی با روش ها و جایگزین های الکترونیک به نحوی کارامد تر دچار تغییر و تحول شدند، که از جمله آن تغییرات گسترده ای در زمینه مالی و ابزار پرداخت های الکترونیک شکل گرفت. استیبل کوین ها نیز به نسل جدیدی از پول یا دارایی های دارای پشتوانه نسبت داده می شود که این بار توسط تکنولوژی بلاکچین و در قالب رمز ارز پا به میدان گذاشته و دارای برتری های فنی بسیاری نسبت به اسکناس های قدیمی و همچنین نظام بانکداری الکترونیک هستند که در ادامه به صورت کامل به بررسی آنها می پردازیم.

استیبل کوین به زبان ساده

استیبل کوین ها به دسته ای از رمز ارز ها گفته می شود که بوسیله تکنولوژی بلاکچین در قالب توکن ایجاد شده اند اما با این تفاوت که هر واحد از این توکن ها به میزان 1 به 1 توسط نگه داری ارز مورد نظر توسط سازمان صادر کننده ایجاد می گردد. یعنی سازمانی که اقدام به ایجاد استیبل کوین بر پایه دلار می کند موظف است که به ازای هر واحد توکنی که صادر می کند دقیقا 1 دلار را در صندوق امانی این سازمان به عنوان پشتوانه برای این توکن در نظر بگیرد و همینطور فرایند فروش توکن و باز خرید آن از کاربران را بر عهده گیرد که با انجام صحیح این رویه همواره نرخ استیبل کوین برابر 1 دلار خواهد ماند.

مزایای استفاده از استیبل کوین‌ها

به دلیل استفاده از تکنولوژی غیر متمرکز بلاکچین در ایجاد استیبل کوین ها شما آزادی عمل بسیار بیشتری در مقایسه با سایر ابزار های پرداخت الکترونیک خواهید داشت به عنوان مثال جهت استفاده و نگه داری از این توکن ها شما نیازمند مراجعه به بانک، انجام فرایند احراز هویت و همینطور ارائه توضیحات به بانک یا نهاد برای علت تراکنش هایتان نیستید و تنها با ایجاد یک کیف پول رمز ارزی معتبر مانند تراست ولت (Trust Wallet) که تمامی فرایند ایجاد و نصب آن با گوشی های هوشمند انجام می شود می توانید کیف پول خود را ایجاد نموده و به هر شخصی در سراسر جهان در کسری از زمان به میزان دلخواه توکن خود را انتقال دهید.

علاوه بر این با فراگیر شدن رمز ارز ها امروزه در تمام نقاط جهان با مراجعه به صرافی های معتبر به راحتی می توانید استیبل کوین های خود را به راحتی نقد نموده و یا از آنها برای پرداخت های اینترنتی به صورت مستقیم استفاده نمایید.

چگونه خرید و فروش استیبل کوین را انجام دهیم؟

رویه تبدیل ریال به استیبل کوین و همینطور فروش آن و دریافت ریال فرایندی است که در سالهای اخیر توسط صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال صورت می پذیرد و قدم اول در این راستا انتخاب یک صرافی مطمئن و دقیق است که هم در ارائه نرخ و هم در زمینه امنیت و پشتیبانی امتحان خود را به خوبی پس داده باشد، لذا در این راستا با بررسی های متعدد صرافی بیتکسینو Bitexino.com گزینه ای مناسب و قابل اتکا در این زمینه میباشد که در آن پس از طی مراحل احراز هویت در هر ساعت از شبانه روز با پرداخت آنلاین میتوانید خرید های خود را انجام دهید و یا رمز ارز های خود را نقد نمایید. در صورتی که فرایند ساخت کیف پول و دانش فنی استفاده از آن را نداشته باشید نیز میتوانید کوین های خود را در کیف پول های امن این صرافی نیزنگه داری فرمایید.

معرفی بهترین استیبل کوین ها

امروزه در بازار ارز های دیجیتال استیبل کوین های متعددی یافت می شوند که تنها تعداد محدودی از آنها قابل اعتماد بوده و تجربه خود را پس داده اند لذا این نکته را در نظر داشته باشید که هر استیبل کوینی الزاما از امنیت و ثبات با نرخ ارز مورد نظر برخوردار نیست و تنها تعداد محدودی از آنها را می توان معتبر نامید که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم:

بیت اکسینو

تتر بزرگترین استیبل کوین بازار با نماد USDT

تتر بزرگترین و پرکاربرد ترین استیبل کوین بازار است که سالهاست حرف اول و آخر را در بازار استیبل کوین ها می زند، خرید تتر و نقد نمودن آن در هر جای دنیا بسیار راحت است و از مقبولیت بسیاری برخوردار است که به شما این امکان را می دهد که تراکنش های خود را بسیار سریع و ایمن در بلاکچین های اتریوم و ترون انجام دهید، تتر واحد های خود را با ذخیره دلار آمریکا صادر نموده و دارایی های آن تحت نظارت و حسابرسی و همینطور بیمه قرار گرفته که از بابت برابری نرخ آن با 1 دلار میتوان اطمینان حاصل نمود.

یو اس دی کوین با نماد USDC

یو اس دی کوین دومین استیبل کوین مارکت رمز ارز ها از نظر حجم بازار قرار دارد و در پی رقابت با تتر و رقیب مستقیم و سر سخت آن در نظر گرفته می شود. هر چند USDC از نظر شفافیت و برخورداری از نظارت و حسابرسی دقیق تری به نسبت تتر برخوردار بوده اما کماکان نتوانسته از نظر گسترده‌گی استفاده از آن پیشی بگیرد. از USDC در بلاکچین های سولانا، ترون و اتریوم می توانید برای ذخیره و ارسال استفاده نمایید.

استیبل کوین دای با نماد DAI

ساز و کار به کار رفته در دای به طور کلی با تتر و USDC تفاوت دارد چرا که در ضرب و ایجاد توکن های دای افراد یا سازمانی دخیل نبوده و فرایند سوزاند توکن و ضرب دای تماما توسط قرار داد های هوشمند اجرا می شود، به این نحو که دای با ذخیره سایر استیبل کوین ها در قرار داد هوشمندی در بستر بلاکچین، واحد های خود را ضرب و همینطور باز خرید نموده و استیبل کوین در ذخیره شده به عنوان پشتوانه در قرار داد هوشمند را به کاربر حین بازخرید پرداخت می کند، عمده ذخایر دای بر پایه استیبل کوین USDC صورت می گیرد و بنا به حذف تمرکز و نهادی جهت صدور توکن از این استیبل کوین در ایران استفاده بسیار گسترده تری می شود چرا که نگرانی های از بابت تحریم و همینطور فریز شدن موجودی در کیف پول بوسیله دای به حداقل می رسد.

بیت اکسینو

پرفکت مانی سایر گزینه روی میز

ارز دیجیتال پرفکت مانی در اصل استیبل کوین نیست چرا که از تکنولوژی بلاکچین بهره نبرده است و یک سیستم پرداخت اینترنتی و پول الکترونیک است که به کاربران این امکان را می دهد تا مبالغ مورد نیاز خود را به راحتی انتقال دهند، علاوه بر این با ایجاد ووچر پرفکت مانی در مبالغ دلاری این امکان را دارید تا با وارد سازی کد ووچر به راحتی پرداخت های اینترنتی بین المللی خود را انجام دهید. پرفکت مانی به نسبت استیبل کوین هایی مثل تتر داری مزایا و معایبی نیز هست به عنوان مثال از نظر امنیت و همینطور قابلیت اطمینان تتر از جامعه بسیار گسترده تری برخوردار بوده و می توان آنرا گزینه ای معقول تری از این نظر نامید اما متناسب با زیاد بودن کارمزد های تراکنش در بستر بلاکچین و دشواری های استفاده از کیف پول های آن، پرفکت مانی را می توان گزینه ای بهتر جهت پرداخت های روزمره نامید، پرفکت مانی از سال 2007 فعالیت خود را آغاز نموده که طی سالیان گذشته توانسته به محبوبیت بسیاری خصوصا در ایران برسد از این رو برای خرید ووچر پرفکت مانی و یا نقد نمودن آن نیز توسط صرافی بیتکسینو به صورت مستقیم و سریع می توانید اقدام نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات