3 فریم‌ورک طلایی برای برنامه نویسی بک اند (Backend)

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کد یاد
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله قرار است 3 تا از بهترین فریم‌ورک‌های برنامه نویسی بک اند (Backend) را معرفی کنیم که در تمام دنیا شناخته شده و پراستفاده هستند.
تبلیغات

فرقی نمی‌کند که تازه پا به عرصه برنامه نویسی گذاشته‌اید یا کهنه‌کار هستید. انتخاب فریم‌ورک مناسبی که هم کار شما را در آسانتر کند و هم بازار کار خوبی داشته باشد همیشه چالش مهمی بوده است!

در این مقاله قرار است 3 تا از بهترین فریم‌ورک‌های برنامه نویسی بک اند (Backend) را معرفی کنیم که در تمام دنیا شناخته شده و پراستفاده هستند و هیچ شکی در محبوبیت آن‌ها وجود ندارد.

لازم به ذکر است که با یادگیری فریم‌ورک سوم می‌توانید به یک برنامه نویس فول استک تبدیل شوید!

اکثر افراد می‌خواهند سریع‌تر وارد بازار کار شوند و کسب درآمد کنند. به همین دلیل، به دنبال راه میانبری برای کوتاه کردن مسیر می‌گردند. از این رو، انتخاب فریم‌ورکی که برای هر دو سمت سرور و کلاینت مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند انتخاب معقولی باشد.

بهتر است زودتر به معرفی این فریم‌ورک‌های بک اند بپردازیم…

معرفی بهترین فریم‌ورک‌های برنامه نویسی بک اند (Backend)

کد یاد

فریم‌ورک لاراول (Laravel)

لاراول یک فریم ورک متن باز و رایگان برای برنامه نویسی بک اند است که مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP می‌باشد. شروع کار با لاراول به لطف فرآیند نصب ساده و شهودی آن بسیار آسان است. لاراول نه تنها برای برنامه نویسی وب، بلکه برای توسعه نرم افزار و وب اپلیکیشن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لاراول دارای ویژگی‌های فراوانی است که توسعه وب را به یک تجربه لذت بخش تبدیل می‌کند. برخی از ویژگی‌ها و مزایای فریم‌ورک لاراول عبارتند از:

  • پشتیبانی از معماری MVC
  • فرایند احراز هویت ساده
  • پشتیبانی از بک اند کش ها برای ذخیره‌سازی
  • Unit test اختصاصی
  • ایمنی
  • API ساده
  • سرعت بالا
  • انعطاف پذیری

با این تفاسیر حتما شما هم متوجه شده‌اید که لاراول دقیقا هر آنچه یک فریم‌ورک بک اندی نیاز دارد را در خود جا کرده.

بنابراین، اگر به زبان PHP مسلط هستید، شک نکنید قدم بعدی شما آموزش لاراول در آکادمی کدیاد می‌باشد که بطور جامع و به زبان ساده در پروژه‌های عملی این فریم‌ورک را به شما آموزش می‌دهد. فراموش نکنید که این دوره، مختص ورود به بازار کار می‌باشد که مزیت آن است!

فریم‌ورک بک اند ASP.NET

ASP.NET که توسط مایکروسافت توسعه یافته است، یک فریم‌ورک قدرتمند برای ساخت برنامه‌ها و سرویس‌های وب پویا است. ASP.NET مبتنی بر زبان برنامه نویسی C# می‌باشد و یک فریم‌ورک عالی برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب در توسعه وب است.

این فریم‌ورک با ادغام یکپارچه خود با اکوسیستم ویندوز و Visual Studio IDE، یک محیط توسعه آشنا و سازنده را برای توسعه دهندگان دات نت (NET.) ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی های برجسته ASP.NET، عملکرد و مقیاس پذیری آن است که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای برنامه‌های کاربردی در سطح سازمانی تبدیل می‌کند. با این حال، ماهیت اختصاصی آن و اتکا به فناوری‌های مایکروسافت ممکن است پذیرش آن را در میان توسعه دهندگان غیر ویندوز محدود کند.

از دیگر مزایای ASP.NET می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد کد کمتر
  • امنیت بالا
  • سادگی
  • انعطاف پذیری
  • بهبود عملکرد

ASP.NET بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به فضای دات نت و سی شارپ می‌باشد. بنابراین، اگر قدم اول یا بزرگترین قدم را برداشته‌اید و زبان C# را یاد گرفته‌اید؛ حالا نوبت آن است که با دوره آموزش ASP.NET آکادمی کدیاد شروع کنید که کاملا رایگان می‌باشد و بصورت پروژه محور از زیر صفر و سطح مقدماتی کار با این فریم‌ورک محبوب را به شما یاد می‌دهد.

فریم‌ورک Node.js

Node.js یک فریم‌ورک جاوا اسکریپتی برای استفاده در سمت سرور، می‌باشد که تحولی در توسعه بک اند ایجاد کرده است. فریم ورک Node.js به راحتی بخاطر انعطاف پذیری خود در برنامه‌های مختلف معروف است که موجب افزایش سرعت، کارایی و عملکرد برنامه می‌شود.

غیر از برنامه نویسان بک اند، Node.js در میان توسعه دهندگان فول استک نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

همانطور که می‌دانید، جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی فوق‌العاده برای فرانت اند است. اما Node.js با قابلیت‌های بی نظیری که دارد، آن را برای سمت سرور نیز آماده کرده است. لازم به ذکر است که Node.js فقط یک فریم‌ورک نیست! بلکه یه محیط نرم افزار اجرایی می‌باشد که قابلیت‌های بسیار گسترده‌تری نسبت به فریم‌ورک‌ها دارد.

بنابراین، اگر به قصد تبدیل شدن به یک فرانت اند کار زبان جاوا اسکریپت را یاد گرفته‌اید، باید این مژده را به شما داد که با دوره آموزش Node.js آکادمی کدیاد می‌توانید برنامه نویسی سمت سرور را نیز انجام دهید و به یک برنامه نویس فول استک تبدیل شوید.

کد یاد

آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد

کدیاد یک وبسایت آموزش برنامه نویسی آنلاین است که تقریبا برای اکثر زبان‌ها و فریم‌ورک‌های برنامه نویسی، دوره آموزشی باکیفیت و جامعی را طراحی کرده. آکادمی کدیاد به دلیل هدف خود که رفع محدودیت‌ها برای آموزش برنامه نویسی می‌باشد، بیش از نیمی از دوره‌های آموزشی خود را به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

این دوره‌ها برای سطوح مختلف طراحی شده‌اند و بخاطر پروژه محور بودن خود، مختص ورود به بازار کار می‌باشند. اگر هنوز شروع نکرده‌اید یا اواسط راه هستید، این وبسایت با 2 سال پشتیبانی رایگان همان چیزی است که کم دارید!

بهتر است فرصت را از دست ندهید و همین حالا کلمه "کدیاد" را در گوگل جستجو کنید.

کلام آخر

در نتیجه، انتخاب فریم‌ورک بک اند مناسب برای موفقیت پروژه‌های وب شما بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند که ظرافت لاراول و قدرت ASP.NET را ترجیح می‌دهید یا تطبیق پذیری Node.js را؛ زیرا هر فریم‌ورک مزایا و قابلیت‌های منحصربفرد خود را ارائه می‌دهد.

اما فراموش نکنید که کلید موفقیت در این مسیر، انتخاب بهترین فریم‌ورک برنامه نویسی بک اند (Backend) نیست! بلکه تکرار، تمرین و تسلط بر چارچوب مورد نظر می‌باشد که بیشترین اهمیت را دارد.

شما می‌توانید همین حالا از وبسایت آموزش برنامه نویسی کدیاد، شروع به یادگیری هر زبان یا فریم‌ورک برنامه نویسی که می‌خواهید کنید و در کمترین زمان ممکن با ثبات قدم به شغل و درآمد دلخواه خود برسید.

سوالات متداول

  • آیا یادگیری چندین فریم‌ورک بک اند ضروری است؟

در حالی که داشتن درک گسترده از فریم‌ورک‌های مختلف مفید است، اما معمولا تسلط کامل بر یک فریم‌ورک برای اکثر پروژه‌ها کافی می‌باشد.

  • چگونه می‌توان فریم‌ورک بک اند مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کرد؟

عواملی مانند الزامات پروژه، مقیاس پذیری، پشتیبانی جامعه و آشنایی شما با زبان برنامه نویسی را باید قبل از انتخاب فریم‌ورک در نظر بگیرید.

  • آیا تقاضایی برای توسعه دهندگان مسلط به فریم‌ورک‌های Backend وجود دارد؟

قطعا! با اتکای روزافزون به فناوری‌های مبتنی بر وب و فضای ابری، تقاضای زیادی برای برنامه نویسان بک اند حرفه‌ای برای ساخت برنامه‌های کاربردی قوی و مقیاس‌پذیر وجود دارد و خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات