بیمه بازار، چه بیمه‌هایی را می‌توانیم اینترنتی بخریم؟

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بیمه بازار
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
اگر اطلاعات کافی در خصوص بیمه‌ها ندارید و نمی‌دانید بیمه‌ها را چطور باید تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
تبلیغات

هر روز اخبار جدیدی در خصوص تصادفات رانندگی، حوادث و بیماری‌های متعدد از گوشه کنار شهر می‌شنویم. تا حالا شده به این فکر کنید که تا به امروز چقدر هزینه بابت دارو و درمان، تعمیر خودرو و قطعات آن، حوادث رانندگی و ... پرداخت کردید؟ پرداخت تمام این هزینه‌های خسارت با خرید انواع بیمه قابل جبران است. اگر اطلاعات کافی در خصوص بیمه‌ها ندارید و نمی‌دانید بیمه‌ها را چطور باید تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

چرا باید بیمه تهیه کنیم؟

فارغ از وجود هر مشکلی، شما به بیمه نیاز دارید. با خرید بیمه می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌های درمان و غیر درمان را از شرکت بیمه دریافت کنید.

انواع بیمه‌ها

به صورت کلی بیمه‌ها به ۳ دسته بیمه اموال، اشخاص و مسئولیت تقسیم‌ می‌شوند؛ اما هر یک شامل چندین زیر مجموعه است. در ادامه به معرفی بیمه‌هایی می‌پردازیم که امکان خرید آنلاین‌ آنها وجود دارد.

۱.بیمه اموال

اگر محتاط‌‌ترین راننده هم باشید، ممکن است با حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و طوفان، انفجار، آتش‌سوزی یا حتی سرقت روبه‌رو شوید. قطعا تمام این حوادث، هزینه‌هایی را به دنبال دارند. با خرید هر یک از انواع بیمه اموال می‌توانید خسارت وارد شده به وسیله نقلیه خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.

بیمه وسایل نقلیه

بیمه خودرو سواری، بیمه موتورسیکلت و کامیون و ماشین‌های جاده‌ای جزو بیمه وسیله نقلیه شناخته می‌شوند.

  • بیمه شخص ثالث

اگر مالک خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگر هستید، باید بدانید که خرید بیمه شخص ثالث اجباری است. اگر تصادف کنید، شرکت بیمه هزینه‌های هر فردی به جز راننده ماشین را می‌پردازد. اگر هم آن را نداشته باشید که پلیس شما را جریمه می‌کند و حتی زمان خرید و فروش خودرو با مشکل روبه‌رو خواهید شد. پس برای خرید بیمه شخص ثالث، از صفحه مربوطه در سایت بیمه بازار اقدام کنید.

  • بیمه بدنه

بیمه بدنه یکی دیگر از انواع بیمه‌ خودرو است. شرکت بیمه خسارت وارد شده به خودرو و قطعات آن در زمان آتش‌سوزی، تصادف و سرقت را به شما پرداخت می‌کند. اگر هم بیمه شخص ثالث داشته باشید اما هزینه خسارت شما بالا باشد، شرکت بیمه عمر مابقی مبلغ خسارت وارد شده به خودرو را پرداخت می‌کند و نیاز نیست نگران پرداخت هزینه‌های گزاف باشید.

بیمه آتش‌سوزی

احتمالا این روزها اخبار زیادی در مورد آتش‌سوزی ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و غیر صنعتی دیده‌اید. اگر می‌خواهید از اموال خود در مقابل آتش‌سوزی، صاعقه، سیل، زلزله و ... محافظت کنید، باید بیمه آتش‌سوزی را خریداری کنید؛ چراکه شرکت بیمه خسارت مالی ناشی از حوادث طبیعی را به شما پرداخت می‌کند.

بیمه حمل و نقل

اگر شرکت باربری دارید یا خرید و فروش کالا انجام می‌دهید، بهتر است بیمه حمل و نقل یا باربری را تهیه کنید. چراکه ممکن است در هنگام حمل بار از طریق راه هوایی، دریایی یا زمینی با حادثه‌ای روبه‌رو شوید و بسته شما به موقع به مقصد نرسد. پس با خرید بیمه حمل و نقل می‌توانید محصولات خود را در مقابل حوادث بیمه کنید تا شرکت بیمه در صورت بروز خسارت، هزینه‌ها را پرداخت کند.

بیمه مهندسی

شرکت بیمه در ازای ارائه پوشش‌ و پرداخت هزینه‌های خسارت وارد شده به تجهیزات الکترونیک و ماشین‌آلات پیامنکاری حق بیمه دریافت می‌کند. اگر شرکت عمرانی یا ساختمانی هستید و عملکرد سیستم‌هایتان برایتان پر اهمیت است؛ پس باید بیمه مهندسی را تهیه کنید.

۲. انواع بیمه اشخاص

یکی از انواع بیمه‌ها، بیمه اشخاص است که به ۳ دسته بیمه درمان ، بیمه عمر و حوادث تقسیم می‌شود. اگر برای شما حادثه‌ای رخ بدهد، شرکت بیمه بخشی از هزینه‌ را تا سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت می‌کند.

بیمه درمان

روزانه هزینه دارو و درمان بالا می‌رود. به همین دلیل هر روز باید پول بیشتری بابت خرید آنها بپردازید. اگر می‌خواهید بخشی از هزینه‌های بیمارستان، ویزیت، دارو و درمان توسط شرکت بیمه پرداخت شود، باید بیمه درمان تهیه کنید. بیمه تامین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی و بیمه خدمات درمانی جزو بیمه‌های درمان هستند. توجه داشته باشید که اغلب شرکت‌های بیمه هزینه درمان، بستری، دندانپزشکی، جراحی و خرید عینک و سمعک را به شما پرداخت می‌کنند؛ اما هزینه جراحی زیبایی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند.

بیمه عمر

بیمه عمر نوعی پشتوانه مالی و سرمایه‌گذاری بلند مدت است. در واقع با پرداخت حق بیمه می‌توانید در دوران بازنشستگی و از کارافتادگی از این بیمه استفاده کنید. اگر هم نگران آینده همسر و فرزندان خود هستید، شرکت بیمه تعهد می‌دهد که پس از فوت شما همراه بازماندگان درجه یکتان بماند و آنها را تنها نگذارد. در نظر داشته باشید که مبلغ حق بیمه براساس سن، شغل و وضعیت سلامت جسمانی فرد تعیین می‌شود.

بیمه حوادث

هر شغلی سختی‌های خاص خودش را دارد؛ اما گاهی‌اوقات انجام بعضی از کارها یا ورزش‌ها باعث وقوع حوادث غیرعمدی می‌شوند که جان افراد را به خطر می‌اندازد. اگر بیمه حوادث را تهیه کرده باشید، می‌توانید از پوشش‌های بیمه مثل نقص عضو، از کارافتادگی، درمان و جراحات در تصادف استفاده کنید.

بیمه مسافرتی

اگر اهل سفر باشید و حداقل یک بار به خارج از کشور سفر کرده باشید، می‌دانید که همراه داشتن بیمه مسافرتی اجباری است؛ چراکه ممکن است حوادثی مثل مفقودی بار، به تاخیر افتادن پرواز و بیماری رخ دهد. شرکت بیمه تعهد می‌دهد خسارت شما را تا سقف مشخص پرداخت ‌کند.

۳ .بیمه مسئولیت

یکی دیگر از انواع بیمه‌ها، بیمه مسئولیت است. این بیمه فقط مختص پزشکان و پیراپزشکان نیست؛ بلکه هر کسی مثل هتل‌دار، پیمان‌کار، صاحبان مراکز خدماتی و درمانی که با جان و مال افراد سرکار دارند، می‌توانند این بیمه را تهیه کنند تا در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه خسارت را به شخص یا اشخاص پرداخت کند. به صورت کلی بیمه مسئولیت آسانسور، مدیر ساختمان، پزشکان و پیراپزشکان و ... زیرمجموعه این بیمه هستند.

نکته: شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می‌توانید با تهیه بیمه مسئولیت، پرندگان، دام‌ و حتی حیوانات خانگی خود را نیز در برابر بیماری‌ها و حوادث بیمه کنید.

الحاقیه فسخ قرارداد

اگر به هر دلیل مثل عدم رضایت از خدمات، از بیمه مسافرتی و بیمه درمان تکمیلی رضایت ندارید، می‌توانید بیمه نامه خود را پیش از پایان اعتبار به صورت آنلاین فسخ کنید.

حالا چطور بیمه‌ها را بخریم؟

احتمالا این سوال برایتان پیش‌آمده که چطور باید این بیمه‌ها را خریداری کنید؟ پیشرفت تکنولوژی و استفاده روزافزون افراد از اینترنت باعث شده تا خرید آنلاین بیمه‌های متنوع به ساده‌ترین کار تبدیل شود. چراکه در حالت عادی ممکن است نیاز باشد برای خرید بیمه به چندین دفتر بیمه مراجعه کنید؛ اما با انتخاب استعلام و خرید آنلاین بیمه می‌توانید بدون مراجعه حضوری به شعب بیمه، بیمه موردنظر خود را انتخاب، مقایسه و در نهایت آن را خریداری کنید.

بیمه بازار

خرید آنلاین بیمه از بیمه بازار

سامانه بیمه بازار امکان مقایسه و خرید بیمه شخص ثالث، بیمه عمر، بیمه درمان تکمیلی و ... را فراهم کرده است. با خرید انواع بیمه‌نامه‌ها از جمله خرید بیمه بدنه از بیمه بازار می‌توانید علاوه بر دریافت مشاوره از مزیت پیگیری و همراهی تا زمان دریافت خسارت از شرکت بیمه و تمدید آنلاین آن نیز بهره‌مند‌ شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات