خرید قسطی لپ‌تاپ‌های ایسر Swift Go 14 با پردازنده‌های جدید Core Ultra در فراکو

یک‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت فراکو
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شرکت فراکو، نماینده لپ‌تاپ‌ها و مانیتورهای ایسر در ایران، سری جدید Swift Go 14 با پردازنده‌های Core Ultra 5 و Core Ultra 7 را وارد بازار ایران کرد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، اینتل قرار است سیستم نام‌گذاری پردازنده‌های خود را تغییر دهد. این یعنی حرف i از نام پردازنده‌ها حذف شده و پردازنده‌های Core و Core Ultra جایگزین مدل‌های قبلی می‌شوند. اواخر پاییز امسال، شرکت اینتل در کنار پردازنده‌های نسل ۱۴، از نسل اول پردازنده‌های Core Ultra رونمایی کرد. فعلا این پردازنده‌ها فقط برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک عرضه شده‌اند و لپ‌تاپ‌های گیمینگ و کامپیوترهای رومیزی، پردازنده‌های Core Ultra را از نسل بعدی دریافت خواهند کرد.

با رونمایی از پردازنده‌های Core Ultra،‌ تولیدکننده‌های اصلی کامپیوترهای شخصی هم از لپ‌تاپ‌های باریک و سبک جدیدشان با این پردازنده‌ها رونمایی کردند. در این میان، شرکت ایسر هم با معرفی سری لپ‌تاپ‌های باریک و سبک Swift Go 14، وارد دنیای پردازنده‌های جدید اینتل شد.

شرکت فراکو به‌عنوان نماینده برند ایسر و لنوو در حوزه آی‌تی در ایران، ایسر Swift جدید را برای اولین بار وارد بازار ایران کرد. فراکو با ارتباط نزدیک با برندهای مطرح دنیای فناوری، جدیدترین محصولات دیجیتال شامل گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و... را با بهترین قیمت وارد بازار ایران کند.

لپ‌تاپ‌های Swift Go 14 در دو مدل با پردازنده‌های Core Ultra 5 و Core Ultra 7 وارد بازار ایران شده‌اند. مدل اول از پردازنده میان‌رده Core Ultra 5 125H با معماری Meteor Lake بهره می‌برد که ۱۴ هسته و ۱۸ ترد دارد. چیدمان هسته‌های این پردازنده به صورت ۴+۸+۲ بوده که از ۴ هسته قدرتمند با حداکثر فرکانس ۴٫۵ گیگاهرتز و ۱۰ هسته (۸+۲) کم‌مصرف با حداکثر فرکانس ۳٫۶ گیگاهرتز تشکیل شده است. در دل این تراشه، پردازنده گرافیکی ۷ هسته‌ای Arc قرار دارد که می‌تواند حداکثر فرکانس ۲٫۲۰ گیگاهرتز را ارائه کند. همچنین یک پردازنده عصبی (NPU) با دو موتور نسل سوم برای محاسبات مرتبط با هوش مصنوعی تعبیه شده است. از نظر قدرت پردازشی، Core Ultra 5 125H می‌تواند عملکردی مشابه پردازنده Core i7 نسل یازدهم دارد. حتی در اکثر آزمون‌ها می‌تواند با پردازنده M1 اپل هم رقابت کند؛ بنابراین قدرت کافی برای اجرای اکثر نرم‌افزارهای مهندسی، ویرایش عکس و کارهای مدیریتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شرکت فراکو

مدل برتر، به پردازنده Core Ultra 7 155H مجهز شده که در حقیقت دنباله روی سری Core i7 محسوب می‌شود. این پردازنده ۱۶ هسته دارد و می‌تواند ۲۲ رشته پردازشی را به‌صورت همزمان انجام دهد. این ۱۶ هسته از ۶ هسته قدرتمند، ۸ هسته بهینه و ۲ هسته کم‌مصرف تشکیل شده‌اند. در حالت Turbo، این پردازنده می‌تواند به حداکثر فرکانس ۴٫۸ گیگاهرتز برسد. از نظر قدرت پردازشی، Core Ultra 7 155H می‌تواند با پرچم‌دار نسل قبل AMD، یعنی Ryzen 9 6900HX برابر می‌کند؛ این موضوع کمک می‌کند که لپ‌تاپ ایسر سوییفت گو ۱۴ با وجود بدنه باریک و سبکش، قدرت پردازشی کافی حتی برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی را در اختیارمان قرار دهد.

پردازنده گرافیکی Arc هم قدرت پردازش گرافیکی به‌مراتب بیشتری در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی Intel Xe و UHD دارد. این پردازنده از DirectX 12 و تکنولوژی‌های جدید گرافیکی مثل Ray Tracing و AI Frame Generation پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که بزرگ‌ترین جهش در پردازنده‌های Core Ultra، به پردازنده گرافیکی یکپارچه یا همان «آنبورد» آن‌ها برمی‌گردد.

اضافه شدن تراشه گرافیکی Arc، بزرگ‌ترین جهش از نظر قدرت پردازش گرافیکی در پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شود. پردازنده Arc می‌تواند قدرتی نزدیک به نسخه لپ‌تاپ RTX 2050 ارائه دهد. این همان کارت گرافیکی است که هنوز هم در لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده پایین استفاده می‌شود؛ بنابراین Swift Go 14 نه‌تنها می‌تواند از پس اکثر پردازش‌های گرافیکی مربوط به ویرایش عکس و ویدیو بربیاید؛ بلکه تا حد زیادی از پس اجرای بازی‌های کامپیوتر برمی‌آید. تازه این پردازنده گرافیکی جدید این امکان رو در اختیارتون قرار می‌ده که تا چهارتا مانیتور 8K رو به‌صورت همزمان به Swift Go 14 وصل کنین.

درنهایت باید به اضافه شدن پردازنده عصبی (NPU) به لپ‌تاپ‌های Swift Go 14 اشاره کنیم. علاوه بر موتور هوش مصنوعی جدید و فناوری AI Boost اینتل، ایسر هم فناوری‌های انحصاری هوش مصنوعی خودش را در دل این لپ‌تاپ‌ها قرار داده تا تجربه‌ای سریع، خلاق و لذت‌بخش از کار کردن با هوش مصنوعی داشته باشید. برای مثال، فناوری PurifiedVoice 2.0 می‌تواند به کمک هوش مصنوعی و میکروفن سوم لپ‌تاپ، صداهای محیط و مزاحم را هنگام برقراری تماس‌های تصویری حذف کند.

شرکت فراکو

صرف نظر از پردازنده‌های جدید، لپ‌تاپ‌های Swift Go 14 جزو جذاب‌ترین و لوکس‌ترین لپ‌تاپ‌های مدیریتی-مهندسی است. یکی از بارزترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ها، نمایشگر ۱۴ اینچی OLED به‌حساب می‌آید که با پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از طیف رنگ DCI-P3، پشتیبانی از HDR، نسبت تصویر ۱۶:۱۰، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، یکی از بهترین نمایشگرها در دنیای لپ‌تاپ به‌حساب می‌آید. این لپ‌تاپ‌ها از بدنه‌ای آلومینیومی خوش‌ساخت، باریک و سبک ساخته شده‌اند که به‌راحتی در هر کیفی جای می‌گیرند. برخلاف اکثر لپ‌تاپ‌های باریک و سبک، سری Swift Go 14 راه‌های ارتباطی کاملی دارد. این درگاه‌ها شامل دو عدد USB نوع C با رابط USB 4.0 و پشتیبانی از Thunderbolt 4، دو درگاه USB نوع A، درگاه HDMI نسخه ۲٫۱، کارت‌خوان، Wi-Fi 7 و Bluetooth LE می‌شود.

لپ‌تاپ‌های ایسر Swift Go 14 را با پردازنده‌های جدید Core Ultra می‌توانید به‌صورت اقساطی و با گارانتی معتبر امرتات از فروشگاه اینترنتی فراکو تهیه کنید. همچنین امکان خرید قسطی دیگر محصولات IT و IOT شامل موبایل، تبلت، مانیتور، لپ‌تاپ، کنسول‌های بازی و انواع لوازم جانبی هم در فروشگاه اینترنتی فراکو فراهم شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات