پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و مقصر ریزش سنگ - میهن راپل

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
میهن راپل
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
با ما همراه باشید تا نحوه مقاوم سازی سنگ نما با استفاده از پیچ رولپلاک را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

نما بخش مهمی از هر ساختمان است که در تامین جنبه‌های بصری و کاربردی و هویت بخشیدن به ساختمان، نقش بسیار موثری دارد. اولین آیتمی که در معرفی یک‌ ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرد، نمای آن است. این در حالی است که بیشترین آسیبی که در طول زمان به ساختمان‌های مختلف وارد می‌شود، متوجه نمای آن است؛ چون این قسمت مدام در معرض عوامل محیطی مخرب و آلاینده‌های مختلف قرار دارد. این عوامل می‌تواند زیبایی و استحکام نمای ساختمان را تحت تأثیر قرار دهد. باتوجه به اینکه نمای بیشتر ساختمان‌های امروزی از متریال سنگ است، می‌توان با استفاده از پیچ رولپلاک نما به محکم سازی نما رسید. با ما همراه باشید تا نحوه مقاوم سازی سنگ نما با استفاده از پیچ رولپلاک را مورد بررسی قرار دهیم.

مقصر ریزش سنگ نما کیست؟

بر اساس قانون ریزش سنگ در نمای ساختمان، تخریب این قسمت از هر بنا در درازمدت یک امر طبیعی است و نمی‌توان مانع تخریب نما شد. حتی بهترین و باکیفیت‌ترین سنگ نما نیز در درازمدت به دلیل اثر مخرب آلاینده‌های محیطی، باران اسیدی و انبساط و انقباض، دچار شوره و ریزش می‌شوند. اگرچه نمی‌توان مانع تخریب نما شد؛ اما می‌توان با استفاده از روش‌های جدید استحکام و زیبایی نما را تا حد قابل‌توجهی حفظ کرد. مهم‌ترین فاکتوری که در جلوگیری از ریزش نما مورد توجه قرار می‌گیرد، تامین امنیت افرادی است که در حال تردد هستند.

اگر ریزش سنگ نما به هر دلیلی باعث آسیب جانی یا مالی به افراد شود، مقصر آن مالک ساختمانی است که نسبت به تعمیر نما یا مقاوم سازی آن، سهل‌انگاری کرده است. این در حالی است که می‌توان با استفاده از روش‌های معمول در افزایش مقاومت نما از این مشکلات جلوگیری به عمل آورد. اگرچه خسارات مالی در چنین مواردی قابل جبران است؛ اما نمی‌توان خسارات جانی را به راحتی جبران کرد. به همین خاطر مقاوم ساختن نما با استفاده از پیچ و رولپلاک نما به‌عنوان یک روش مهندسی در اجرای پروژه‌های ساخت و ساز مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیچ رولپلاک نما چیست؟

پیچ و رولپلاک سنگ نما یک فرآیند تخصصی است که بدون تاثیر بر زیبایی نما یا افزایش بار مرده ساختمان، کیفیت و ماندگاری نمای ساختمان به‌خصوص نماهای سنگی را افزایش می‌دهد. مستحکم سازی نما با استفاده از پیچ یا رولپلاک، فرآیند پیچیده‌ای نیست. آنچه در این روش مورد توجه قرار می‌گیرد، چگونگی انجام آن است. در سال‌های اخیر برای انجام هر عملیات ساخت‌و‌ساز در نما از داربست استفاده می‌شد، در حالی که این روزها استفاده از راپل، جایگزین داربست‌ها شده و مزایای بسیاری به همراه دارد.

سنگ نما بعد از پیچ کردن در جای خود فیکس شده و دیگر دچار ریزش نمی‌شود. در نهایت نیز پیچ‌ها با بتونه یا رنگ مشابه با سنگ پوشش داده می‌شوند و به راحتی دیده نمی‌شوند. پیچ رولپلاک نما بعد از اتمام کار نما یا در مواقعی که قسمتی از سنگ دچار ریزش شده، انجام می‌شود و در هر صورت از تخریب مجدد سنگ نما و ریزش آن جلوگیری می‌کند.

میهن راپل

نحوه پیچ رولپلاک نما

این خدمات تعمیر و استحکام بخشیدن به نما توسط راپل کار متخصص انجام می‌شود. استفاده از خدمات راپل و تعمیر نما با طناب برای ساختمان‌های مرتفعی که بخشی از نمای آن دچار ریزش شده، بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. تصور کنید که مجبور خواهید بود برای پیچ کردن بخش‌های غیر قابل دسترس نما از داربست استفاده کنید. بستن داربست معضلات و چالش‌های بسیاری به همراه دارد. گذشته از هزینه‌های اضافی بستن داربست، این کار در ساختمان‌هایی که پیاده‌رو‌های شلوغ دارد، برای عابرین پیاده مزاحمت ایجاد می‌کند. در حالی که راپل کار متخصص می‌تواند در هر قسمتی از نما که نیاز به تعمیر دارد، فرود آمده و با دقت و تمرکز، کار خود را انجام دهد.

اگر قسمتی از سنگ ریزش کرده باشد، ابتدا راپل کار با استفاده از متریال‌های دیگر مانند چسب، پوشش سنگ را کامل کرده و سپس با دریل، پیچ‌ها را داخل رولپلاک فیکس می‌کند. در نهایت درزها را نیز با بتونه یا پوشش پروکسی مخصوص پر می‌کند. آنچه در فرآیند مقاوم سازی سنگ نما مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از متریال‌های باکیفیت است. راپل کاری که نما را ترمیم می‌کند، علاوه‌بر تخصص در حوزه کار با طناب، در حوزه پیچ رولپلاک نما نیز متخصص و کاربلد است و از متریال‌هایی استفاده می‌کند که به عمر نما می‌افزایند. تمام پیچ‌هایی که راپل کار استفاده می‌کند، از جنس استیل گالوانیزه و ضد زنگ است و در دراز مدت آسیبی نمی‌بیند. البته برای برخی از سنگ‌های کوچک و نازک یا نماهای آنتیک از چسب مخصوص استفاده می‌شود.

نکته

پیچ رولپلاک نما تنها برای نماهای آسیب‌دیده انجام نمی‌شود. این روزها در بیشتر شهرهای بزرگ از خدمات رولپلاک کردن نما برای افزایش مقاومت و حفظ جنبه‌های زیبایی نما استفاده می‌کنند. هزینه‌های مقاوم سازی نما از هزینه‌های تعمیر آن ارزان‌تر خواهد بود. در نظر داشته باشید که پیچ یا رولپلاک یک فرآیند محکم کاری است و با اجرای نماهای سنگی کاملا متفاوت است. اگر فرآیند بندکشی سنگ‌ها و ملات‌ریزی پشت آن‌ها به‌صورت اصولی انجام شود، فرآیند مستحکم سازی نیز به راحتی انجام می‌شود. این در حالی است که پیچ کردن و رولپلاک کردن نما باعث می‌شود که ضمن مقاوم سازی نما به‌خصوص در قسمت‌های دور پنجره یا گوشه‌ها، بندها نیز به خوبی پوشانده شده و مانع نفوذ باران‌های اسیدی به پشت سنگ‌ها شود.

هزینه پیچ رولپلاک نما

این هزینه به‌صورت متری، دانه‌ای یا کنترات محاسبه می‌شود و به فاکتورهای مختلفی از جمله ارتفاع ساختمان، شکل نما، نوع سنگ و میزان ریزش آن بستگی دارد. طبیعتا هزینه مقاوم سازی در نماهای نوساز ارزان‌تر از نماهای آسیب‌دیده است. ممکن است در ابتدا این هزینه گران به نظر برسد؛ اما اگر هزینه‌های بستن داربست، معطلی و سایر فاکتورها را محاسبه کنید، استفاده از خدمات راپل برای پیچ و رولپلاک کردن نما ارزان‌تر خواهد بود. در این بین، اگر شرکتی را انتخاب کنید که خدمات خود را با مزایای رقابتی ارائه دهد، برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود.

میهن راپل

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد خدمات پیچ رولپلاک نما صحبت کردیم و تاثیر آن بر افزایش مقاومت نماهای سنگی و جلوگیری از ریزش نما را مورد بررسی قرار دادیم. این روزها استفاده از خدمات راپل برای ترمیم نما به یک امر معمول تبدیل شده است. اگر شما نیز قصد دارید که زیبایی و مقاومت نمای خود را افزایش دهید، می‌توانید به‌جای بستن داربست از خدمات راپل استفاده کنید. تنها کافیست یک شرکت متخصص را برای این منظور انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات