کیف پول همتا به همتا؛ بررسی صرافی ارز دیجیتال نیپوتو

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نیپوتو
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
نیپوتو یک صرافی ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است. در این مقاله، برخی از امکانات صرافی آنلاین نیپوتو را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

نیپوتو یک صرافی ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است. در ابتدا با نام "دلاریپتو" و از طریق سیستم OTC فعالیت خود را آغاز کرده و به زودی پلتفرم معاملاتی جامعی به نام "نیپوتو" را به راه انداخته است. تیم اصلی نیپوتو از ۱۰ نفر برنامه‌نویس آغاز شده و با گذشت زمان، تعداد اعضای تیم افزایش یافته است.

تا زمانی که محصول به مرحله عملیاتی نخستین خود رسید، تقریباً ۳۹ ماه زمان برده است. این مدت زمان بیشتر از معمول است، زیرا در اکوسیستم استارتاپ‌های ایران، اکثراً نسخه MVP بین ۳ تا ۹ ماه ارائه می‌شود. اما بنیانگذاران نیپوتو با تمرکز بر امنیت دارایی و بهینه‌سازی موتور معاملات، پس از انجام توسعه و گذراندن آزمون‌های عملیاتی، محصول خود را راه‌اندازی کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این صرافی این است که برخی امکاناتی در آن وجود دارد که در سایر صرافی‌ها معمولاً مشاهده نمی‌شود. در این مقاله، برخی از این امکانات صرافی آنلاین نیپوتو را بررسی خواهیم کرد.

کیف پول همتا به همتا

نیپوتو به همراه بسیاری از صرافی‌های معتبر ایرانی، خدمات اختصاصی کیف پول خود را با نام "نیپوتو ولت" ارائه می‌دهد. این خدمات به شما امکان می‌دهند تا با استفاده از کیف‌پول‌های امن و کاربردی، بدون هیچ نگرانی، عملیات واریز و برداشت ارز دیجیتال را به حساب خود مدیریت کنید.

سیستم امنیتی ما در نیپوتو مارکت با طراحی نسل جدید کیف‌پول‌های همتا به همتا، برای هر اکانت، پس از واریز مقدار مشخصی رمز ارز را به صورت خودکار، به چندین کیف‌پول با آدرس‌های متفاوت منتقل می‌کند.

این روش باعث می‌شود هر بار که عملیات واریز و یا برداشت از کیف‌پول انجام می‌شود، به طور متفاوت باشد و امکان ردیابی آن تقریباً غیرممکن شود، که بسیار زمان‌بر می‌باشد. به همین دلیل، امکان فریز کردن دارایی شما برای صرافی‌ها یا شرکت‌های خارجی تقریبا غیرممکن است. اگر در صرافی‌های خارجی فعالیت دارید، می‌توانید با استفاده از همین سیستم، دارایی‌های خود را بدون نگرانی از فریز شدن، به صرافی مورد نظرتان انتقال دهید. ما در نیپوتو تلاش کرده‌ایم تا تنها نگرانی شما در بازار کریپتو تحلیل صحیح بازار باشد و در کنار استرس معمول بازارهای مالی، هیچ نگرانی دیگری نداشته باشید.

تعیین سرنوشت دارایی های دیجیتال با استفاده از سرویس "پس از من"

ماهیت غیر متمرکز بودن دارایی های دیجیتال همیشه این نگرانی و این دغدغه‌ی مهم را برای فعالان این حوزه بوجود آورده که اگر آن‌ها به دلیل فوت یا هر اتفاق بد و بحرانی دیگری امکان ارائه‌ی اطلاعات به اطرافیان خود را نداشته باشند، اطرافیان و وارثان فرد چگونه می توانند مالکیت این دارایی‌های دیجیتال را اثبات کنند.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال و به طور کلی دارایی هایی که امروزه به صورت دیجیتالی در حال داد و ستد هستند بر خلاف ارزهای فیات توسط هیچ دولت و نهاد خاصی پشتیبانی نمی شوند. به همین دلیل اطلاعات آن‌ها نیز توسط هیچ نهاد رسمی بررسی و ثبت نشده است. با توجه به این شرایط در صورتی که مالک اصلی در قید حیات نباشد یا به هر دلیل دیگری دسترسی به این دارایی های دیجیتال برایش غیر ممکن شده باشد، اثبات مالکیت این دارایی ها با چالشی جدی رو به رو خواهد شد.

نیپوتو

صرافی ارز دیجیتال نیپوتو به عنوان یکی از صرافی های پیشگام برای حل این مشکل، سرویس امنیتی "پس از من" را طراحی کرده تا دیگر هیچ نگرانی برای انتقال دارایی های شخص به وارثان وجود نداشته باشد.

برای استفاده از "سرویس پس از من" شما می توانید در حساب کاربری خودتان نام وارث و یا فرد مورد اطمینان خود را وارد کنید. در مرحله ی بعد شما باید مدت زمان احتمالی غیبت خود را تعیین کنید. در صورتی که در این بازه‌ی زمانی فعالیتی در حساب کاربری خود نداشته باشید. کارشناسان صرافی نیپوتو بعد از طی شدن مدت زمان تعیین شده با ایشان تماس گرفته و آن‌ها را در جریان دارایی های شما قرار می‌دهند. سپس وارث و یا فرد مورد اطمینان شما می تواند فقط با ارائه مدارک قانونی مربوط به هویتتان، مثل مدرک انحصار وراثت، نسبت به برداشت موجودی حساب شما اقدام کنند.

حرف آخر

در حال حاضر نیپوتو دارای بیش از ۱۰ فیچر اختصاصی از جمله معاملات عمده تتر برای اولین بار در ایران می باشد و سعی میکنیم در مقالات آینده برای شما به نگارش در بیاوریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات