15 کتاب خواندنی برای گیمرها! (به انتخاب یونی بوک)

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
خرید کتاب از یونی بوک
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در دنیای گیمینگ محبوبیت بعضی از بازی ها تا جایی پیش‌ رفته است که بر اساس آنها مجموعه کتاب هایی نیز نوشته شده است.
تبلیغات

در دنیای گیمینگ محبوبیت بعضی از بازی ها تا جایی پیش‌ رفته است که بر اساس آنها مجموعه کتاب هایی نیز نوشته شده است. برخی از این کتاب ها حتی توانسته اند عنوان پرفروش ترین کتاب ها را نیز به دست آورند و بیش از پیش برای بازی ها مخاطب جذب کنند.

قطعا تا به اینجا بارها و بارها عنوان کتاب هایی که بر اساس داستانشان بازی های ویدیویی ساخته شده است را دیده اید اما اینجا قرار است بر عکس این عنوان, یعنی بازی های ویدیویی که بر اساس آنها کتابی نوشته شده است را باهم ببینیم.

در این لیست که توسط تیم یونی بوک انتخاب شده, بازی های معروفی را باهم خواهیم دید که اگر صرفا ذره ای به گیمینگ علاقه داشته باشید قطعا اسم این بازی ها را شنیده اید اما هرگز تصورش را هم نمیکنید که معروفیت و جذابیت این بازی ها موجع به آن شده که نویسنده ها دست به کار شده و کتابی با اقتباس از این بازی ها بسازند یاحتی بالاتر از آن فیلم بازی موردعلاقه شما نیزساخته شده باشد برای فن های واقعی ترکیب این مجموعه بهشت واقعیست.

برای علاقه‌مندان لیستی از 15 کتاب خواندنی که براساس بازی های ویدیویی نوسته شده اند آورده ام.

۱. فاینال فانتزی: غریبه گمشده

بعنوان یکی از طرفداران سری فاینال فانتزی خواستم تا این لیست را با داستان شیرین این خواهر و برادر شروع کنم.

شوگو ساساک و خواهرش یوکو برای squaresoftکار میکنند. بعد از تصادف ماشین هر دو هنگامی که بیدار میشوند خود را در دنیای فاینال فانتزی پیدا میکنند.

۲. افسانه زلدا: پرنسس گرگ و میش

آکیرا هیمکاوا ما را به سرزمینی می کشاند که ارواح نور ,جادوگران تاریک را به قلمرو غروب تبعید کرده و جادوی خود را در کریستال سایه قفل کرده اند. این صلح موقت زمانی تهدید می شود که یک نیروی شیطانی شروع به جستجوی شاهزاده خانم قلمرو گرگ و میش و قطعات کریستال سایه می کند.

۳. ASSASSIN’S CREED: BLADE OF SHAO JUN:

این مانگا توسط مینوجی کوراتا ساخته شده است. در سال 1526 امپراتوری بزرگ مینگ بر چین حکومت می کند و امپراتور دستور مرگ بسیاری از مخالفان سیاسی را داده است. شاو جون آخرین قاتل چین شده و آماده انتقام گرفتن است.

۴. هالو: پروتکل خط مرزی

در این نسخه مستقل اخیر که توسط کلی گی نوشته شده است ، داستان در سال 2559 شروع میشود. پرچمدار فرماندهی فضایی سازمان ملل متحد ، اینفینیتی ، به تازگی توسط گروه تبعید شدگان به زمین زده شده است ، و باقی مانده ی سپاه شورای امنیت سازمان ملل متحد ، خود را در حال رها کردن کشتی و تلاش برای زنده ماندن در حلقه ی هالو می بیند.

۵. قلب پادشاهی

این داستان نوشته شده توسط شیرو آمانو، این مانگا ما را به سفر از طریق رویدادهای بازی Kingdom Hearts می برد. در پی طوفان در جزیره سرنوشت ، سورا خود را از دوستانش ریکو و کایری جدا می کند و به دنیای جدید عجیب و غریب منتقل می شود.

۶. TOMB RAIDER

در این رمان گرافیکی توسط گیل سیمون ، داستان از جایی که در بازی متوقف شده است ادامه دارد. پس از فرار از پادشاهی گمشده یاماتای ، لارا و دیگر بازماندگان به رؤیاهای وحشتناکی از آسیب هایی که عبور کرده اند ، دچار می شوند. رمان گرافیکی سیمون سرشار از راز و ماجراجویی های زیادیست.

کتاب یونی بوک شاپ

۷. افق صفر سپیده ‌دم

این سری کمیک که توسط آن تول ، یکی از نویسندگان بازی چریکی Horizon Zero Dawn ساخته شده است ، با بازی آلوی و تالانا به یک داستان جدید پس از رویدادهای بازی باز می گردد. با توجه به طبیعتی که سیاره را تصرف کرده است و ماشین هایی که بر زمین حکومت می کنند ، بشریت باید برای زنده ماندن در این نسخه جدید از جهان خود مبارزه کند.

۸. خون الف

باید در همین ابتدا اعتراف کنم کخ وجود این سری کتاب ها در این لیست یکجورایی تقلب محسوب میشود چرا که سری بازی های ویدیویی موفق The Witcher بر اساس این سری رمان های فانتزی توسط آندژ ساپکوفسکی ساخته شده است. با از بین رفتن صلحی که زمانی بین انسان ها ، کوتوله ها ، جن ها و الف ها حاکم بود، یک قاتل به نام گرالت ریویا به دنبال یک کودک است که برای تغییر جهان پیشگویی شده است.

۹. حماسه

وقتی به کتاب هایی که از بازی های ویدئویی الهام گرفته اند فکر می کنیم ، کتاب "بازیکن آماده ی یک" ارنست کلین اغلب به ذهن می آید. بعد از اینکه خشونت سالها پیش در زمین ممنوع شد ، درگیری ها در حال حاضر در Epic ، یک بازی کامپیوتری فانتزی ، حل می شود. اریک و دوستانش به دنبال انتقام از طرف والدینش تصمیم می گیرند که استاد بازی را به نام کمیته به چالش بکشند.

۱۰. TOMORROW AND TOMORROW AND TOMORROW

این کتاب توسط گابریل زوین بر روی دو دوست تمرکز دارد که یک همکاری حماسی برای ساخت یک بازی ویدئویی با یکدیگر دارند. در سال سوم دانشگاه هاروارد ، سام ماسور دوست قدیمی اش ، سادی گرین را در یک ایستگاه مترو می بیند ، و از آن به بعد ، این دو به ایجاد یک بازی ویدیویی بسیار موفق به نام ایچیگو می پردازند. در طول سی سال ، زوین ما را با سام و سادی به سفر می برد ، زیرا آنها بالا و پایین موفقیت خود را تجربه می کنند. فرهنگ پاپ و موضوعات هویت ، معلولیت و نیاز به ارتباط و عشق در این کتاب قدرتمند مورد بررسی قرار می گیرد.

۱۱. SOLO LEVELING

این مانهوا دنیای بازی های ویدیویی را به زندگی واقعی می کشاند. جین وو سونگ شکارچی رتبه E به عنوان یکی از ضعیف ترین شکارچیان شناخته شده است. با وجود این، او همچنان زندگی خود را در حملات برای کمک به پرداخت قبوض بیمارستان مادرش و شهریه خواهرش به خطر می‌اندازد و نمی‌تواند در برابر یک فرصت جدید با دستمزد بالا مقاومت کند.

۱۲. وارث آشکار

این کتاب از ویویان ونده ولده سالهاست که مورد علاقه من بوده است. وقتی جیانین در بازی واقعیت مجازی Heir Apparent گیر می‌کند، می‌بیند که تا زمانی که برنده نشود، در بازی قفل شده است. هر بار که جیانین در بازی می میرد، دوباره به عنوان یک دختر چوپان از خواب بیدار می شود که تازه می فهمد وارث مخفی تاج و تخت است. علاوه بر این، او سه خواهر و برادر ناتنی دارد که مدعیان رقابت برای تاج و تخت هستند.

۱۳. از بازیکن متنفر نباش

این کتاب پرشور و هیجان برای نوجوانان توسط الکسیس ند است. ترکیبی از عاشقانه ها با دنیای بازی و گذری به موضوعات فمینیسم. در حالی که امیلیا به عنوان یک بازیکن محبوب هاکی در مدرسه شناخته می شود ، در شب او به عنوان تنها بازیگر زن یک تیم ورزشی فوق العاده حضور پیدا میکند. او در حالی که سعی می کند دو جهان خود را از هم جدا نگه دارد ، تصمیم می گیرد در یک رقابت در شهر خود شرکت کند. تنها یک مشکل کوچک وجود دارد: جیک ، رقیب او از تیم دیگر، به تازگی هویت او را تشخیص داده است.

۱۴. دنیای دیگر

این ماجراجویی توسط جیسون سیگل و کریستن میلر به جنبه های تاریک تر تکنولوژی بازی VR می پردازد. وقتی سایمون برای شرکت در یک تست بتا از یک بازی جدید VR به نام Otherworld انتخاب می شود ، در ابتدا او برای امتحان بازی هیجان زده است. با این حال ، چیزی در دنیای دیگر درست نیست. چیزی که سایمون در ابتدا فکر می کرد فقط یک بازی است ممکن است چیزی کاملا متفاوت باشد.

کتاب یونی بوک شاپ

۱۵. درست همان جایی که تو را ترک کردم

این رمان توسط جولیان وینترز، اکنون که تابستان آغاز شده است، آیزاک مارتین آماده است تا قبل از رفتن به کالج، تا آنجا که می تواند با بهترین دوستش دیگو وقت بگذراند و باید سعی کند با وجود اضطراب اجتماعی، دوستان جدیدی پیدا کند. به عنوان آخرین جشن، ایزاک تصمیم می گیرد برای دیگو و خودش بلیط بخرد تا در جشن حماسی لجندز شرکت کنند. اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود زمانی که آیزاک با دیوی دوست قدیمی اش برخورد می کند.

در پایان این لیست مهمترین سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا میتوان این کتاب ها را خریداری کرد؟

اگر علاقه‌مند به خرید این کتاب ها هستید باید به شما بگویم که قیمت تمامی این کتاب ها بسیار زیاد است اما قطعا هدف من از نوشتن این مقاله ارائه راه حلی برای این موضوع بود.

بهترین راه حل این مشکل خرید کتاب دست دوم است. با اینکار هم میتوان تعداد کتاب بیشتری را خریداری کرد و هم کمک بزرگی برای حفظ محیط زیست انجام داده‌ایم. میتوان هم کتاب دست دوم دانشگاهی, کتاب دست دوم عمومی یا دست دوم زبان خارجی تهیه کرد. ما به عنوان طرفداران کتاب باید نسبت به محیط زیست و درختان با مهربانی بیشتری رفتار کنیم و اولین و بزگترین قدم در این مسیر استفاده از کتاب دست دوم است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات