10 نکته که باید قبل از خرید کفپوش اپوکسی رعایت کنید !

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کف پوش اپوکسی
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش های جذاب است که کاربردهای تجاری یا مسکونی دارد.
تبلیغات

کفپوش اپوکسی یک مایع روی سطح است که بعد از مدتی خشک شده و به یک سطح مقاوم تبدیل می شود. کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش های جذاب است که کاربردهای تجاری یا مسکونی دارد.

۱. نوع کاربری محیط: ابتدا نوع کاربری محیطی که قصد دارید کفپوش اپوکسی نصب کنید را مشخص کنید؛ آیا برای فضای صنعتی، تجاری یا مسکونی است؟

۲. ضخامت کفپوش: ضخامت لایه اپوکسی مهم است. بر اساس تردد و وزن تجهیزات یا مبلمان موجود در محیط، ضخامت مناسب را انتخاب کنید.

۳. مقاومت شیمیایی: اگر محیط با مواد شیمیایی در تماس است، اطمینان حاصل کنید که کفپوش اپوکسی انتخابی مقاومی به این مواد داشته باشد.

۴. مقاومت به خوردگی: اگر در محیطی با شرایط خاص مانند رطوبت یا تغییرات دما هستید، اطمینان حاصل کنید که کفپوش اپوکسی مقاوم به خوردگی است.

۵. طراحی و رنگ‌ها: گزینه‌های طراحی و رنگی را با دقت انتخاب کنید تا به دکوراسیون و استایل محیط شما بپیوندد.

۶. نصب و نگهداری آسان: مطمئن شوید که نصب و نگهداری کفپوش اپوکسی آسان و کم هزینه است.

۷. زمان خشک شدن: زمان خشک شدن اپوکسی مهم است. اطمینان حاصل کنید که این زمان با نیازهای شما هماهنگ است.

۸. مطابقت با استانداردها: اطمینان حاصل کنید که کفپوش اپوکسی با استانداردهای محلی یا صنعتی مطابقت دارد.

۹. گارانتی: بررسی کنید که آیا تولیدکننده گارانتی برای کفپوش ارائه می‌دهد یا خیر.

۱۰. هزینه کل: در نهایت، هزینه نصب و مواد مصرفی را با دقت بررسی کرده و با بودجه خود هماهنگ کنید

پاسخ به پرسش های متداول در خصوص کفپوش اپوکسی توسط کارشناسان خبره :

آیا کفپوش اپوکسی برای منزل مناسب است؟

بله میتواند در سرویس های بهداشتی علاوه بر زیبایی مقاوم بر رطوبت و نفوذ آب هم باشد و همچنین نظافت راحتی نیز دارد

معایب کفپوش اپوکسی برای منازل چیست؟

زمان اجرای آن زمان بر حداقل 4 روز است و بوی زیادی دارد که ممکن است زمان اجرا برای ساکنین نارحت کننده باشد ، اگر قصد خرید کفپوش اپوکسی برای اتاق ها را دارید باید بدانید این کفپوش خش پذیر است و جسم نک تیز باعث خش پذیری می شود

کفپوش اپوکسی سه بعدی برای اتاق خواب مناسب است؟

بسته به سلیقه افراد می تواند جذاب باشد

کف پوش اپوکسی

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی را می فرمایید؟

مرحله اول ساب و زیر سازی مرحله دوم اجرای لایه پرایمر جهت نفوذ به سطح زیر و پیوند با سطح لایه بعدی به کف مرحله سوم اجرای لایه میانی اپوکسی با ضخامت مد نظر جهت مقاومت کفپوش مرحله سوم و نهایی اجرای لایه روکش اپوکسی که در رنگ ها و طرح های مختلف قابل اجرا می باشد.

بهترین شرکت های مجری کفپوش اپوکسی در ایران را نام میبرید؟

شرکت های زیادی در این حوزه فعالن که هر کدام مزیتی و معایبی دارند ولی شرکت های مطرح از نظر بنده به ترتیب پوشش نوین ، نقش جهان، نگین زره ، ثمین پلیمر رو میتونم توصیه کنم.

مهم ترین شرایط اجرای اپوکسی کفپوش چیست؟

کفپوش اپوکسی در دمای محیط بین ۱۰ تا 40 درجه سانتی گراد تهیه می شود.

کفپوش اپوکسی باید یک بستر زیرین تمیز و خشک داشته باشد.

کفپوش اپوکسی از هرگونه درزگیر، روغن، گریس و سایر آلودگی‌ها عاری است.

کفپوش اپوکسی حداقل 48 ساعت زمان برای خشک شدن روی بتن نیاز دارد.

کفپوش اپوکسی باید عاری از هر گونه روغن یا سایر مواد شیمیایی باشد

کفپوش اپوکسی باید عاری از سطح سست باشد.

کف پوش اپوکسی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کفپوش اپوکسی چیست؟

نوع سطح زیرین و کف سازی

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کفپوش ها ، آماده سازی سطح زیرین می باشد.

کفپوش ما از هر نوعی که باشد برای اجرا نیاز به آماده سازی و زیر سازی سطح دارد . در حقیقت بیشترین زمان در کفپوش کردن یک محیط صرف آماده سازی و زیرسازی سطح می شود.

آماده سازی سطح زیرین شامل از بین بردن شکاف ها و حفره ها، تعمیر آسیب های فیزیکی و آسیب شیمیایی ، از بین بردن آلودگی و رطوبت در سطح زیرین می باشد که همه این مراحل طبیعتا در قیمت نهایی کار موثر است و اگر سطح زیرین در هنگام ساخت سازه و ساختمان به خوبی آماده شده باشد ، هزینه نهایی کفپوش به شدت کاهش پیدا می کند.

متراژ محیط

بدیهی و واضح است که متراژ محیط یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی کفپوش اپوکسی است. هر چه متراژ کار بیشتر باشد هزینه نهایی کمتر می شود چرا که هزینه هایی مانند ایاب و ذهاب کارگران ، انتقال تجهیزات و وسایل و بسیاری دیگر جزو هزینه های ثابت یک کار هستند.

که باید پرداخت شوند. هر چه متراژ بالاتر باشد به طبع این هزینه در هر متر مربع کوچک تر می شود و در نهایت هزینه پایانی کفپوش اپوکسی کاهش می یابد.

ضخامت

ضخامت کفپوش های اپوکسی به طور مستقیم با کاربری پروژه در ارتباط است. برای مثال در محیط های پر رفت و آمد و پر ترافیک صنعتی و پارکینگ های عمومی ، کفپوش اپوکسی با ضخامت بالاتری اجرا می شود تا مقاومت بیشتری داشته باشد ولی در محیط های خصوصی و کم تردد کفپوش های اپوکسی با ضخامت کمتری اجرا خواهند شد.

در محیط‌های معمولی ضخامت 1 تا 2 میلی‌متر، در محیط‌های که ترافیک و رفت و آمد نیمه سنگین دارند، ضخامت 2 تا 3 میلی‌متر، در ترافیک سنگین معمولا 3 تا 4 میلی‌متر و در شرایط خاص که ترافیک محیط بسیار زیاد است، ممکن است تا 8 میلی‌متر نیز نیاز به ضخامت وجود داشته باشد. هنگام در نظر گرفتن ضخامت توجه به دو نکته “کاربری پروژه” و “کفسازی بتنی” اهمیت ویژه‌ای دارد.

مقدار مصرف مواد

میزان مصرف مواد در هر پروژه با توجه به ضخامت لایه های مختلف ضرب در مساحت سطح به دست بیاوریم. برای مثال اگر بخواهیم بیست متر مربع از یک سطح را با ضخامت یک میلیمتر بپوشانیم ، احتیاج به 20 لیتر مواد داریم. البته به وزن مخصوص هر نوع کفپوش که توسط شرکت تولید کننده نوشته می شود ، دقت کنید.

کیفیت مواد

یکی از مهم ترین فاکتور های تعیین قیمت نهایی هر کفپوشی می تواند کیفیت متریال یا مواد مصرفی باشد. انتخاب مواد لازم جهت اجرای کفپوش اپوکسی از برند های مختلف تاثیر قابل توجه‌ای بر تعیین قیمت دارد.

که نیاز به تجربه زیادی دارد. بهره گیری از مشاوران یا پیمان‌ کاران این حوزه می‌ تواند انتخابی هوشمند جهت کسب اطمینان از مواد مورد نظر است.

دستمزد و حق الزحمه نصب

یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت تمام شده در کف پوش های اپوکسی ، دستمزد و حق الزحمه نصب می باشد. بیشترین بخش از مراحل اجرای کفپوش اپوکسی توسط نیروی انسانی انجام می شود و ماشین آلات خاصی درگیر این کار نیستند. اگر مدیریت پروژه درست باشد.

با انتخاب کارگران ماهر و حرفه ای می تواند با تعداد کمتر نیروی انسانی بیشترین خروجی را داشته باشد و هزینه‌های مربوط به دستمزد و حق الزحمه نصب را به حداقل برسانید.

ممنون که با این مطلب با ما همراه بودید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات