آژانس هواپیمایی پته: قوانین و مقررات گمرکی لوازم الکترونیکی همراه مسافران

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مرد و چمدان / پته
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
ما در این مقاله قصد داریم درمورد قوانین و مقررات گمرکی لوازم الکترونیکی همراه مسافران نظیر تلفن همراه بحث کرده و شما را با این مقررات آشنا کنیم.
تبلیغات

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام سفرهای خارجی باید در نظر بگیریم، قوانین و مقررات گمرکی مربوط به کالاهای همراه مسافر است. اگر خارج از ایران مقیم بودید و قصد دارید به کشور باز گردید، سرنوشت کالاهایی که با خود همراه دارید از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که قوانین گمرکی برای انواع کالا وضع شده که باید اطلاعات خود را نسبت به آن‌ها تکمیل کنید. ما در این مقاله قصد داریم درمورد قوانین و مقررات گمرکی لوازم الکترونیکی همراه مسافران نظیر تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت همراه بحث کرده و شما را با این مقرارت آشنا کنیم.

کالای همراه مسافر چیست؟

در این بخش لازم دیدیم ابتدا با معنی کالای همراه مسافر آشنا شویم. در واقع کالایی که در کیف یا چمدان مسافر قرار دارد و به هر شکلی مسافرین آن را در پرواز با خود همراه دارند و در زمان عبور از گیت پرواز مورد بررسی قرار می‌دهند، کالای همراه مسافر محسوب می‌شود.

این کالاها فرقی نمی‌کند که در کیف دستی شما باشند یا به قسمت بار تحویل داده باشید، در هر صورت در لیست کالاهای همراه شما قرار می‌گیرند. همراه داشتن هرکدام از این لوازم قوانین مربوط به خود را دارند. در ادامه قوانین گمرکی لوازم الکترونیکی و دیجیتال نظیر تلفن همراه و لپ تاپ را ذکر خواهیم کرد. اگر شما قصد سفر خارجی دارید می‌توانید از طریق سایت پته برای خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام کنید.

قوانین گمرکی کالای همراه مسافر

همانطور که ذکر شد زمانی که به کشور وارد یا از آن خارج می‌شوید لوازمی که همراه شما هستند به‌عنوان کالای همراه مسافر محسوب میشوند. اگر کالاهای همراه شما طبق قانون و در حد مجاز باشند، گمرکی به آنها تعلق نمیگیرد. مهم‌ترین شرط در مورد این کالاها، غیر تجاری بودن آن‌ها است. وارد کردن لوازمی نظیر دوربین، تلفن همراه، لپتاب و مواردی از این قبیل که در سفر همراهتان است، مجاز بوده و طبق قوانین گمرکی لوازم الکتریکی و دیجیتال هزینه گمرک به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

سقف مجاز برای وارد کردن کالای الکترونیکی و دیجیتالی

برای ورود کالاهایی نظیر گوشی تلفن همراه و لپ تاپ قوانینی وضع شده که به این صورت است.

  • وارد کردن یک دستگاه تلفن همراه نو برای هر مسافر بلامانع بوده و این مورد جدا از گوشی همراهی است که مسافر استفاده می‌کند.
  • وارد کردن لپ تاپ و سایر کالاهای الکترونیکی شخصی مجاز بوده و اگر از آن‌ها استفاده شده باشد، حق گمرک بابت آن‌ها دریافت نخواهد شد.
  • برای وارد کردن یک دستگاه تلفن همراه نو نیاز است که شناسه بین‌المللی آن در گمرک ثبت شده و پس از ورود به کشور ریجستری شود.

چه کالاهایی هزینه گمرکی به آن تعلق نمی‌گیرد؟

در صورتی که در خارج از کشور قصد خرید کالای الکترونیکی دارید، باید توجه کنید که در زمان ورود به کشور قوانین گمرکی لوازم الکترونیکی و دیجیتال نسب به کالای خریداری شده توسط شما اعمال خواهد شد. خرید هر کالایی تا سقف 80 دلار، عوارض گمرک به آن تعلق نمی‌گیرد.

بر اساس قوانین گمرکی تکلیف کالاهای همراه مسافر با سقف بیش از 80 دلار، ملزم به پرداخت حق گمرک و همچنین دو برابر سود بازرگانی آن است. اگر این کالا جنبه تجاری نداشته باشد، پس از طی مراحل گمرکی ترخیص خواهد شد. برای خرید سریع و آسان بلیط هواپیما خارجی می‌توانید به سایت pateh.com مراجعه کرده و از یک سفر پر خاطره لذت ببرید.

تعرفه واردات گوشی همراه و لپ تاپ

قوانین گمرکی لوازم الکترونیکی و دیجیتال به شما این اجازه را خواهد داد که منوط بر رعایت این قوانین، اقدام به وارد کردن کوشی و لپ تاپ خریداری شده کنید. تعرفه تلفن همراه و لپ تاب، توسط هیئت دولت تعیین می‌شود و بخش زیادی از این تعرفه مربوط به حق گمرک و سود بازرگانی است. بر اساس مقررات صادرات و واردات کشور، تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپتاپ شامل 4% حق گمرک، صفر درصد حق بازرگانی و 1% سایر حقوق واردات می‌شود.

ضمن آن که مالیات بر ارزش افزوده نیز به مقدار 9% به آن اضافه خواهد شد. پته یکی از سریع‌ترین سایت‌های خرید بلیط هواپیما و رزرو بلیط در کشور است که بیشترین پروازهای سیستمی و چارتری را به مجموعه خود اختصاص داده است. خرید آنلاین و آسان بلیط هواپیمای خارجی را می‌توانید با سایت پته تجربه کنید.

نتیجه گیری

امروزه سفر‌های تجاری و سیاحتی بسیاری با هواپیما انجام می‌شود. چرا که آسان‌ترین روش برای طی کردن مسافت‌های طولانی است. لازم به ذکر است که مواردی همچون یافتن مرجع معتبر جهت خرید بلیط و قوانین موجود برای کالا‌های مسافران وجود دارد. بهتر است قبل از سفر اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس اقدام کنید تا دچار مشکلی نشوید. در این مقاله به‌صورت کامل به توضیح این موارد پرداختیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات