فلای‌تودی: جاهای زیبای اسپانیا که حتما باید دید!

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سفر به اسپانیا با فلای تودی
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از جذاب‌ترین مکان‌های اسپانیا بیندازیم.
تبلیغات

اسپانیا با بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی، روستاهای چشم‌نواز و جاذبه‌های فرهنگی و هنری بسیاری که دارد، یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپا است. احاطه شده توسط دریای زیبای مدیترانه و اقیانوس اطلس، اسپانیا دارای طیف گسترده‌ای از طبیعتگاه‌های فوق‌العاده است که مثالش را در جای دیگری پیدا نمی‌کنید. چه به دنبال استراحت در جزیره‌ای بهشتی باشید یا به دنبال کاوش در کوهستان و دشت‌های وسیع، یا که علاقه‌مند به فرهنگ‌های باستانی باشید، اسپانیا مقصدی است که ناامیدتان نمی‌کند. فلای‌تودی، جذاب‌ترین تور اسپانیا را با بهترین قیمت در اختیار علاقه‌مندان سفر به این سرزمین زیبا و تاریخی برگزار می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به برخی از جذاب‌ترین مکان‌های اسپانیا بیندازیم.

کاخ سلطنتی آلکاراز

کاخ سلطنتی آلکاراز یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بناهای تاریخی شهر سویا است و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ساخت این بنای بزرگ بیش از ۵۰۰ سال به طول انجامید و از سلطنتی به سلطنت دیگر و از سلسله‌ای به سلسله دیگر منتقل می‌شده است. در نتیجه، آنچه امروز در نمای بیرونی و داخلی آلکازار می‌بینیم، ترکیبی از تأثیرات مذهبی و فرهنگی مختلف است؛

معماری‌هایی نظير موری، گوتیک، مدجر، رنسانس و باروک که آلکاراز را تبدیل به آیینه‌ای از تاریخ و فرهنگ اسپانیا می‌کند. باغ‌های آلکازار یکی دیگر از عناصر منحصر‌به‌فرد این کاخ است‌. این باغ‌ها تلفیقی از سبک‌های اسلامی و مسیحی هستند و مجموعه‌ای از گیاهان عجیب‌و‌غریب، فواره‌ها و ویژگی‌های معماری مانند آلاچیق‌ها و گالری‌ها را در خود جای داده‌اند. کاخ سلطنتی آلکاراز قدیمی‌ترین کاخ سلطنتی اروپا است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساگرادا فامیلیا

هر چند که بارسلونا مملو از مکان‌های دیدنی و جذاب است، ساگرادا فامیلیا احتمالا باید گل ‌سرسبدشان باشد. این شاهکار معماری که در مرکز بارسلونا قرار گرفته، زاده ذهن درخشان آنتونی گائودی است و از سال ۱۸۸۲ تا کنون ساخت آن ادامه دارد. گائودی که از او به عنوان بهترین معمار دو قرن اخیر یاد می‌شود، خالق بسیاری از سازه‌های مشهور بارسلونا نظیرCasa Vicens و Park Güell است و مردم بارسلونا سبک منحصر‌به‌فرد او را به عنوان شناسه‌ای از فرهنگ خود پذیرفته‌اند و به آن عشق می‌ورزند.

یونسکو علی‌رغم اینکه این سازه باشکوه هنوز تمام نشده است، آن را به دلیل معماری منحصربه‌فرد و طراحی هنرمندانه گائودی به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است. منبع الهام گائودی در طراحی Sagrada Família طبیعت بوده است و زمانی که در آن گام میگذارید احساس وارد شدن به جنگلی با درختان بلند و باریک را تجربه میکنید؛ همچنین نور خورشید که از شیشه‌های رنگی آن منشعب میشود یادآور رقص نور در طبیعت است. اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید حتما به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی سر بزنید تا از شرایط تور‌های اسپانیا باخبر شوید و با بهترین قیمت و بهترین امکانات سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

ساگرادا فامیلیا اسپانیا

جزیره منورکا

جزیره منورکا دارای ۲۱۶ کیلومتر خط‌ساحلی است و از خلیج‌های صخره‌ای، سواحل شنی سحرانگیز و دره‌های تماشایی‌ای تشکیل شده است که از نظر زیبایی بی‌رقیب هستند. این جزیره نسبت به جزایر همسایه‌اش (مایورکا و ایبیزا) که بیشتر شناخته ‌شده‌اند به مراتب خلوت‌تر است و همچنان زیبایی روستایی زمان‌های قدیم جزایر بالئاریک را حفظ کرده است.

از مزارع قدیمی بازسازی شده گرفته تا تاکستان‌های پیشرفته و دهکده‌های سفیدرنگ قرون وسطایی، منورکا واقعا به بهشتی شباهت دارد که کمتر کسی آن را می‌شناسد. خط ساحلی منورکا دارای تنوع خیره‌کننده‌ای است؛ میتوانید به سواحل ناهموار و قرمز رنگ شمال بروید، یا در ساحل ملایم جنوب، با شن‌های طلایی رنگش به فعالیت های مختلف دریایی نظیر قایقرانی، موج سواری، اسکی روی آب و البته غواصی بپردازید.

پارک گوئل

بارسلونا علاوه بر اینکه یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپاست، بدون شک پایتخت فرهنگی اسپانیا نیز می‌باشد. اگر ساگرادا فامیلیا برای معماری گوتیک نفس‌گیرش معروف است، پارک گوئل برای سبک مدرنیسم خاصش شهرت دارد. این پارک جنگلی ترکیب هیجان‌انگیزی از فانتزی و واقعیت است؛ ترکیبی از طبیعت و معماری که از تخیلات معمارش آنتونی گائودی خارج شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری بارسلونا به حساب می‌آید.

فرم معماری این پارک پیچ‌در‌‌پیچ منحنی‌شکل است و دارای سازه‌های سنگی شگفت‌انگیزی است که با تکه‌های رنگارنگ سرامیک تزئین شده‌‌اند. شکل نامنظم و رنگارنگ این پارک در تعامل با درخت‌ها، گل و گیاهان و تپه‌ای که بر آن واقع شده به‌طرز عجیبی طبیعی به نظر میرسد و نمونه خیره‌کننده‌ای از مدرنیسم کاتالانی است. پارک گوئل در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و هرساله ۹ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند.

جزیره مایورکا

مکان‌های کمی در جهان وجود دارد که بتواند چنین ترکیبی از مناظر خیره‌کننده، سواحل بکر، روستا‌های زیبا و میراث فرهنگی فریبنده را، در مکانی نسبتا کوچک مانند مایورکا به مسافران ارائه دهد. مایورکا یکی از چهار جزیره واقع در بالئاریک است و بزرگترینشان نیز محسوب میشود. روستاهای این جزیره چنان تماشایی‌اند که احساس میکنید در زمان دیگری به سر میبرید و دریای آن چنان شفاف است که قایق‌سواری بر روی آب‌هایش مانند شناور بودن در آسمان است.

بسیاری از مردم نمی‌دانند که زیبایی مایورکا فقط در ساحلش نیست، این جزیره دارای تاریخی غنی و بسیار قدیمی است که در سبک‌های معماری باشکوهش قابل مشاهده است. جدای از کلیسای جامع سانتا ماریا و کاخ سلطنتی لا آلمودینا، مایورکا خانه‌ی چندین موزه کلاسیک، معاصر و باستان‌شناسی نیز هست که به‌شدت توصیه می‌شوند.

جزیره مایورکا اسپانیا

موزه پرادو

اسپانیا همیشه در تاریخ نقاشی جهان سهم بسزایی داشته و چندین‌ تن از بهترین نقاشان تاریخ نظیر ولاسکوئز، گویا، ال‌ گرکو و پیکاسو اسپانیایی بوده‌اند. بزرگترین مجموعه‌ نقاشی‌های اسپانیایی در مادرید و در موزه دل پرادو واقع شده است. این موزه یکی از بهترین مجموعه‌های هنر اروپایی جهان به‌شمار می‌آید و شاهکار‌هایی نظیر "ندیمه‌ها" اثر ولاسکوئز، "باغ لذت‌های دنیوی" اثر هیرونیموس بوش و "ساتورن پسرش را می‌بلعد" اثر فرانسیسکو گویا را در خود جای داده است.

فلای‌تودی شما را با خود به قعر شگفتی‌های اسپانیا می‌برد. برای این که از شرایط، قیمت و همه جزئیات تورهای اسپانیای فلای‌تودی باخبر شوید، به سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی سر بزنید و روی گزینه تور کلیک کنید. تورهای اسپانیای ما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که شما را در به دست آوردن بهترین تجربه از سفر به یکی از زیباترین کشورهای اروپا همراهی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات