انتخاب یو پی اس مناسب و تفاوت آن با استابلایزر

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
یو پی اس هژیر صنعت
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
یو پی اس دستگاهی است که استفاده از آن در سازمان‌ها، مجموعه‌های مسکونی و هر مکان دیگری که قطعی برق می‌تواند به لوازم الکترونیکی آسیب برساند ضروری است.
تبلیغات

یو پی اس دستگاهی است که استفاده از آن در سازمان‌ها، مجموعه‌های مسکونی و هر مکان دیگری که قطعی برق می‌تواند به لوازم الکترونیکی آسیب برساند ضروری است.

همچنین این دستگاه می‌تواند مانع خاموش شدن کامپیوترهای خانگی و تجهیزات گیم شود. به همین دلیل نیز در بین کاربران خانگی محبوبیت زیادی دارد.

در مقابل دستگاه دیگری به‌ نام استابلایزر نیز در بازار موجود است که به کمک آن می توان ولتاژ برق را در حد مناسبی تثبیت کرده و در نتیجه از آسیب به سیستم های الکترونیکی جلوگیری به عمل آورد. برای انتخاب UPS باید ابتدا تفاوت آن را با استابلایزر درک کنید و سپس با نکات مهم برای خرید آن آشنا شوید. این موارد در ادامه به‌طور کامل بررسی می‌شوند. پس برای آگاهی از آن‌ها تا انتهای متن همراه ما باشید.

معرفی کامل یو پی اس و استابلایز

یوپی‌اس و استابلایزر ویژگی‌های مشابه زیادی دارند اما چند تفاوت مهم نیز در این دستگاه‌ها دیده می‌شود. اگر با تعریف این 2 دستگاه آشنا شویم تا حدودی متوجه کاربرد و عملکرد آن‌ها نیز خواهیم شد. این موارد به شرح زیر هستند:

معرفی دستگاه UPS

UPS را می‌توان از تجهیزات مهمی دانست که از قطع ناگهانی برق جلوگیری کرده و مانع بروز آسیب به دستگاه‌ها می‌شود. به همین دلیل نیز افرادی که در فضاهای مسکونی به فعالیت با سیستم‌های کامپیوتری مشغول هستند و همچنین گیمرها به دستگاه یو پی اس نیاز دارند.

معرفی دستگاه استابلایزر

استابلایزر دستگاهی است که می‌تواند نوسان‌های برق را خنثی کند. با توجه به اینکه نوسان‌های جریان شهری تاثیر مخربی بر تجهیزات الکترونیکی میگذارند استفاده از این دستگاه‌ها در بین افراد و سازمان‌ها بسیار رایج شده است.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر

با توجه به تعریف این 2 دستگاه باید گفت عملکرد و برخی ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل کاربران باید پیش از انتخاب هرکدام، با این تفاوت‌ها به‌طور کامل آشنا شوند تا انتخاب راحت‌تری داشته باشند.

دستگاه یوپی‌اس باید برق تجهیزات مختلف مانند کامپیوتر خانگی یا دستگاه بازی را در زمان قطع شدن جریان تامین کند. این درحالی‌است که استابلایزر باید پس از دریافت برق شهری نوسان‌های آن را از بین ببرد.

این مورد را می‌توان مهم‌ترین تفاوت دستگاه‌های فوق دانست. در واقع استابلایزر فاقد باتری است و نمی‌تواند پس از قطع برق عملکرد مناسبی از خود ارائه دهد. در مقابل زمان وصل بودن جریان، به‌خوبی از سیستم و تجهیزات مختلف محافظت می‌کند.

اما یو پی اس از یک باتری قدرتمند برخوردار است تا بتواند هنگام قطعی برق سراسری، برق لوازم الکترونیکی را تامین کند. همچنین برخی از این دستگاه‌ها توانایی از بین‌بردن نوسان را نیز دارند.

استابلایزر از قیمت کم‌تری برخوردار است و ازاین‌رو برای سازمان‌هایی که نوسان برق به تجهیزات آن‌ها آسیب می‌رساند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اما برای افراد، سازمان ها و صنایعی که قطعی برق می‌تواند باعث از بین‌رفتن اطلاعات مهم و حیاتی آن‌ها شود یو‌پی‌اس گزینه مناسب‌تری به‌شمار می‌آید. در واقع کاربرد این 2 دستگاه نیز با یک‌دیگر متفاوت است.

نحوه انتخاب یو پی اس مناسب

چگونه می‌توان یوپی‌اسی مناسب انتخاب کرد؟ برای اینکه بهترین کارایی را از این دستگاه ببینید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که اولین آن را می‌توان محل استفاده از UPS دانست.

در واقع گر شخصی این دستگاه را برای کامپیوتر شخصی یا دستگاه بازی خود بخواهد قطعا باید مشخصه‌های متفاوتی نسبت به فردی که UPS را برای استفاده در سازمان می‌خواهد در نظر بگیرد.

با توجه به محبوبیت یوپی‌اس‌های خانگی و گیمینگ در ادامه با ویژگی‌هایی که این دستگاه‌ها باید داشته باشند و نکاتی که توجه به آن‌ها پیش از خرید لازم است آشنا می‌شویم.

یو پی اس هژیر صنعت

انتخاب UPS خانگی

یوپی‌اس‌ خانگی را می‌توانید در مدل آنلاین، آفلاین یا لاین اینتراکتیو تهیه کنید. اینکه یوپی‌اس باید از چند دستگاه مانند کامپیوتر، مودم یا حتی لوازمی مانند یخچال و ماشین لباس‌شویی در مقابل قطع جریان محافظت کند روی انتخاب آن تاثیر زیادی دارد.

در واقع مهم‌ترین نکته توجه به ظرفیت باتری یو پی اس و همچنین توان مصرفی لوازمی است که باید به این دستگاه متصل شوند. به‌دلیل تک‌فاز بودن برق شهری یوپی‌اس‌های خانگی در مدل‌ها تک‌فاز تولید شده‌اند و برای استفاده‌های سبک کاربرد دارند.

برای خرید یوپی‌اس خانگی باید به مواردی مانند ظرفیت باتری، اندازه دستگاه، سوئیچ‌تایم، محاسبه توان مورد نیاز و توان مصرفی توجه کنید. همچنین بهتر است همواره ارتقاء لوازم الکترونیکی و احتمال افزودن دستگاه‌های جدید را در نظر داشته باشید.

یو پی اس هژیر صنعت

استفاده از یو پی اس برای دستگاه گیمینگ

امروز دنیای گیم و بازی‌های کامپیوتری در بین اقشار مختلف جوامع بسیار محبوب شده‌ است. به‌گونه‌ای که حتی افراد زیادی به کسب درآمد از طریق این بازی‌ها نیز مشغول هستند.

این موارد اهمیت گیم را به‌خوبی نشان می‌دهند. به همین دلیل نیز استفاده از یوپی‌اس برای این دستگاه‌ها تا حدودی ضروری به‌شمار می‌آید. ازطرفی هزینه خرید تجهیزاتی مانند ایکس‌باکس‌ و کنسول‌های بازی زیاد است پس باید به‌خوبی از آن‌ها محافظت کرد.

یوپی‌اس همچنین از قطعی جریان که باعث تغییر نتیجه بازی و شکست افراد در طول بازی می‌شود جلوگیری خواهد کرد. اما برای خرید این دستگاه که مناسب گیم باشد علاوه‌بر ویژگی‌هایی که برای UPS خانگی ذکر شد به چه مواردی باید توجه کنیم؟

با درنظرگرفتن اینکه احتمال ارتقاء دستگاه‌های بازی وجود دارد بهترین کار خرید یوپی‌اس‌های 1 کاوا است. ضمن اینکه اگر می‌خواهید در کنار کنسول از تلویزیون نیز محافظت شود همچنان یو پی اس با توان 1 کاوا کفایت می کند.

‌منظور از کاوا واحد اندازه‌گیری کیلووات بر آمپر است. این ظرفیت در دستگاه‌ای یوپی‌اس گیمینگ بسیار اهمیت دارد. اما برای خرید یوپی‌اس مناسب گیم باید به کدام شرکت یا فروشگاه مراجعه کرد؟

خرید یو پی اس از هژیر صنعت

توجه به ویژگی‌هایی مانند ظرفیت باتری، قدرت آن و محاسبه توان مصرفی زمانی به شما کمک می‌کند که در انتخاب فروشنده نیز دقت کافی داشته باشید. اینکه برند UPS چیست؟ در کیفیت آن تاثیر زیادی دارد.

اگر بتوانید این محصول را به‌صورت مستقیم از تولیدکننده‌ای معتبر تهیه کنید قطعا تاثیر بهتری از آن خواهید دید. شرکت تولیدی هژیر صنعت در این مسیر به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

یو پی اس یک منبع تغذیه برق اضطراری است که با استفاده از آن می‌توان تاثیر قطع جریان برق بر روی دستگاه‌های الکترونیکی را خنثی کرد تا زمان برای ذخیره کردن اطلاعات فراهم شود.

برای خرید UPS خانگی یا گیمینگ باید به مواردی مانند ظرفیت باتری، اندازه دستگاه، سوئیچ‌تایم و محاسبه توان مصرفی توجه کرد تا خرید مناسبی داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات