خرید بلیط قطار یزد به مشهد از فلای‌تودی

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
قطار روی ریل / یزد به مشهد با فلای تودی
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های سفر از یزد به مشهد بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

یکی از استان‌های مرکزی کشورمان، استان یزد است که شهر یزد به اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان شهرت دارد. به شهر یزد لقب‌های «شهر دوچرخه‌ها»، «دارالعلم»، «عروس کویر» و «شهر بادگیرها» را نیز داده‎اند. این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد و هر ساله افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند. اما شهر دیگری که فرهنگ و آداب‌ و رسوم دینی آن به شهر یزد بسیار شباهت دارد و از مقصدهای همیشه شلوغ ایران محسوب می‌شود، شهر مشهد است.

مشهد هم مانند یزد پایتخت فرهنگی، معنوی و سیاسی کشور شناخته شده و از گذشته تا کنون از لحاظ علمی نقشی تعیین‌ کننده‌ای داشته است. فقط حرم مطهر امام رضا (ع) نیست که گردشگران را به سفر به این شهر سوق می‌دهد، بلکه جاذبه‌هایی تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهر مشهد در نوع خود بی‌نظیر است و برای مسافران جذابیت زیادی دارد. پس اگر قصد سفر از یزد به مشهد را دارید، هر چه سریع‌تر بلیط قطار یزد مشهد یا بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید؛ چون خیلی سریع رزرو خواهند شد.

روش‌های سفر از یزد به مشهد

راه‌های زیادی برای سفر به مشهد از مبدا یزد وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. سفر به مشهد با اتوبوس

گاهی اوقات افراد برای سفر خود به مشهد، از اتوبوس استفاده می‌کنند. چون علاوه بر ارزان بودن هزینه حمل و نقل با اتوبوس، می‌توانند از مناظر مسیر نیز لذت ببرند. اگر شما هم قصد سفر با اتوبوس را دارید، باید خود را برای یک مسیر طولانی تا مشهد آماده کنید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ اتوبوس‌های VIP بروید؛ چون صندلی راحت‌تری داشته و تا مقصد چندان خسته نخواهید شد.

پس برای سفر با اتوبوس باید به ترمینال شهر یزد بروید. اتوبوس‌ها مسافت ۹۱۳ کیلومتری میان یزد و مشهد را طی زمان ۱۱ ساعت ۳۳ دقیقه سپری خواهند کرد. مزیت سفر با اتوبوس این است که شما در طول مسیر می‌توانید استراحت کنید و پس از رسیدن به مقصد، به کارهایتان رسیدگی کنید.

۲. مسافت یزد تا مشهد با خودروی شخصی

یکی از روش‌های محبوب برای سفر به مشهد، استفاده از ماشین شخصی است. بدون شک علت این محبوبیت، مسافت طولانی یزد تا مشهد نیست؛ چون ۱۰ تا ۱۵ ساعت رانندگی برای هیچ کس چندان راحت و لذت بخش نیست. اما زیبایی‌ها و لحظات لذت بخش مسیر است که گاهی باعث می‌شود مسافران این خستگی را به جان بخرند و از اتومبیل شخصی برای مسافرت استفاده کنند.

پس اگر می‌خواهید با خودروی شخصی خود از شهر یزد به مشهد بروید، حدود ۱۱ ساعت و ۳۷ دقیقه باید رانندگی کنید. هر چند شما در طول مسیر می‌توانید چندین بار توقف کرده و با دیدن کردن از شهرهای قرار گرفته در طول مسیر، خستگی راه را از تن خود بیرون کنید.

۳. سفر از یزد به مشهد با هواپیما

شاید شباهت فرهنگی میان دو شهر یزد و مشهد است که خطوط هوایی بین آن دو را به یکی از پرترددترین مسیرهای هوایی فرودگاه بین‌المللی یزد تبدیل کرده است. بدون شک به خاطر فاصله زیاد یزد و مشهد، استفاده از خطوط هوایی بهترین گزینه خواهد بود. همچنین افرادی که فواصل زیاد برای آن‌ها خسته کننده است و ساعت‌ها نشستن در خودرو آن‌ها را عذاب می‌دهد، سفر با هواپیما برای آن‌ها بسیار مناسب است.

فرودگاه یزد که اغلب آن را با نام فرودگاه شهید صدوقی می‌شناسند، از مهم‌ترین ترمینال‌های هوایی ایران است و در سمت غرب استان یزد واقع شده است که حدود ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. از مزیت‌های این فرودگاه، فاصله کم آن با ایستگاه راه‌ آهن است که ساکنین شهرهای اطراف بسیار راحت می‌توانند خود را به فرودگاه برسانند. معمولا پرواز یزد تا مشهد حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و در زمان سفر خدمات زیادی به مسافران ارائه می‌شود.

هواپیما در آسمان

قیمت بلیط هواپیمای یزد مشهد چقدر است؟

معمولا قیمت بلیط هواپیمای یزد مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد و هزینه رزرو آن در هر زمان متفاوت خواهد. پس اگر می‌خواهید بلیط هواپیما یزد به مشهد را با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید، در ایام کم‌ سفر مانند روزهای وسط هفته، روزهای غیر تعطیل و نیمه دوم سال سفر کنید.

۴. سفر به مشهد با قطار

چهارمین روش برای رسیدن به مشهد، استفاده از قطار است. در واقع سفر با قطار از یزد به مشهد، محبوب‌ترین و در عین حال نوستالژیک‌ترین راه محسوب می‌شود. تنوع و کیفیت امکاناتی که امروزه در قطارهای مشهد در مقایسه با گذشته ارائه می‌شود، میزان علاقه مندی مسافران به سفرهای ریلی را بیشتر کرده است. پس با خیال راحت می‌توانید بلیط قطار یزد مشهد خود را رزرو کنید و به سفر بروید. فقط به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان‌های کم تقاضا به سفر بروید؛ چون در این ایام نرخ بلیط کمتر خواهد بود.

مسافت یزد تا مشهد در مپ

قیمت بلیط قطار یزد به مشهد به چه عواملی بستگی دارد؟

اصلی‌ترین عاملی که بر هزینه بلیط قطار تاثیر می‌گذارد، شرکت حمل و نقل ریلی است. برای مثال قیمت بلیط قطار رجا با بلیط قطار فدک متفاوت است و هر کدام خدمات متفاوتی را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، زمان خرید بلیط نیز بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

آیا در رزرو کوپه دربست امکان آوردن مسافر اضافه وجود دارد؟

پاسخ مثبت است. اما شما فقط می‌توانید یک مسافر را بیشتر از نفرات خود وارد کوپه کنید. در این مواقع مسافر باید هزینه بلیط قطار خود را پرداخت کرده و فقط باید در همان کوپه بماند.

خرید بلیط قطار یزد مشهد از فلای تودی

پس از آن‌که تصمیم گرفتید به مشهد سفر کنید، در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط خود را رزرو کنید. برای این کار بهتر است از طریق سایت فلای تودی برای خرید بلیط اقدام کنید. چون این سایت بهترین بلیط‌ها را با تخفیف‌های باور نکردنی در اختیار شما می‌گذارد و سفری عالی را تجربه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات