انواع کتاب‌خوان‌های موجود در بازار ایران-کتاب جم

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کتاب‌ جم
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
یه دلیل ساده وجود داره که چرا با وجود گوشی و تبلت چیزی به اسم «کتاب‌خوان» وجود داره، اونم اینه که میشه با کتاب‌خوان ساعت‌های زیادی روزانه مطالعه داشت.
تبلیغات

یه دلیل ساده وجود داره که چرا با وجود گوشی و تبلت چیزی به اسم «کتاب‌خوان» وجود داره، اونم اینه که میشه با کتاب‌خوان ساعت‌های زیادی روزانه مطالعه داشت بدون اینکه خبری از خستگی چشم‌ها باشه، معمولا کتاب‌خوان‌ها سبک هستن، قیمت مناسبی دارن و مهم‌ترین «حس خوندن کتاب کاغذی» رو میتونن منتقل کنن.

البته هر کتاب‌خوانی اینطور نیست و توی این مقاله تصمیم داریم با همدیگه کتاب‌خوان‌هایی که توی بازار ایران هستن رو بهتون معرفی کنیم. حتما تمام گزینه‌هایی که معرفی میشن رو بخونید چرا که نکات مهمی در معرفی هر کدوم گفته میشه.

کتاب‌خوان Kindle Paperwhite

کتاب‌خوان‌های کیندل از خوش‌قیمت‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌خوان‌های دنیا به حساب میان، مهم‌ترین دلیلی که توی دنیا این کتاب‌خوان‌هارو خرید میکنن اینه که به آمازون کیندل میشه دسترسی داشت، مجموعه‌ای بی‌نظیر از کتاب‌ها که میشه گفت کامل‌ترین ابزار خواندن کتاب دیجیتال در دنیاست، از طرفی کیفیت ساخت خوبی هم دارن، البته مشکل این کتاب‌خوان و بیشتر کتاب‌خوان‌های دیگه اینه که اگه علاقه دارید از PDF یا فایل‌های خودتون استفاده کنید باید کلی سختی بکشید تا کتاب‌هاتون رو بهش منتقل کنید.

خیلی از فرمت‌هارو شناسایی نمیکنه و باید اول توی سایت‌های مختلف تبدیل کنید و بعد با کابل روی کیندل بریزید، از طرفی بعضی جاها به صورت درستی از زبان فارسی برای نمایش پشتیبانی میکنه، یا نمیشه فونت خوبی برای زبان فارسی انتخاب کرد، اما طبیعتا اگه هدف ما خوندن کتاب‌های خود کیندل باشه این بهترین وسیله‌ای هست که میتونم بخرید.

چه تفاوتی بین مدل‌های Kids و مدل معمومی کیندل پیپر است؟

تقریبا هیچ، مدل کیدز تبلیغات بهتون نمایش نمیده، شاید جالب باشه بدونید که بیشتر مدل‌های کیندل به صورت پیشفرض بهتون تبلیغ نشون میدن، دلیلش اینه که اینا مدل پایه کیندل هستن و قیمت پایینشون به همین خاطر هست، هرچند میشه با خرید یه اشتراک تبلیغات رو حذف کرد، با این حال مدل کیدز به صورت پیشفرض تبلیغات نشون نمیده، ۲ سال گارانتی داره در صورتی که مدل‌های دیگه ۱ سال گارانتی دارن، هرچند وقتی داخل ایران باشیم خیلی این گارانتی مهم نیست. و اینکه یک کاور رنگی هم دارن.

کتاب‌خوان Fidibook F2

کتاب‌ جم

خیلی پیش نمیاد که اسم کتاب‌خوان ساخت ایران به گوشمون بخوره، ولی فیدیبو یک کتاب‌خوان اختصاصی به اسم فیدیبوک داره که جدید‌ترین مدل اون F2 هست، تقریبا میشه گفت پایین‌ترین قیمت رو بین تمام کتاب‌خوان‌های موجود در بازار ایران داره، صفحه نمایش ۶ اینچی در کنار سیستم عامل اندروید جذابیت این کتاب‌خوان رو بیشتر میکنه.

چرا داشتن سیستم عامل اهمیت داره؟

اینکه یک کتاب‌خوان سیستم‌عاملی مثل اندروید داشته باشه یعنی میتونیم جای اینکه کلی تلاش کنیم هر بار با کابل به کامپیوتر وصلش کنیم، خیلی راحت یک برنامه کتاب روش نصب کنیم، مثلا روی کیندل پیپر آمازون نمیشه فیدیبو نصب کرد ولی روی فیدیبوک میشه کیندل رو نصب کرد.

پس خرید یک کتاب‌خوان که اندروید داشته باشه خودش اونقدر مزیت ویژه‌ای حساب میشه که میتونه حتی نسبت به کیندل و کتاب‌خوان‌های دیگه برتری داشته باشه، البته کتاب‌خوان‌های دیگه‌ای هم هستن که این ویژگی رو دارن.

اگه به دنبال یک فروشگاه کتاب آنلاین کاغذی هستید قبل از معرفی کتاب‌خوان‌های بعدی بهتون کتاب‌جم رو معرفی میکنم که کتاب‌های کاغذی نایاب رو به دستتون میرسونه.

کتاب‌خوان Mi Reader

کتاب‌ جم

یکی دیگه از کتاب‌خوان‌های موجود تو بازار ایران که اندرویدی هست کتاب‌خوان Mi Reader هست، تقریبا قیمت مشابه فیدیبوک داره و مشخصات سخت‌افزاری هم تاحدودی شبیه به هم هستن، این کتاب‌خوان در اصل برای بازار چین ساخته شده، به خاطر همین به صورت پیش‌فرض به زبان چینی هست، اما میشه زبان اون رو به انگلیسی تغییر داد، از نصب اپیکیشن‌ها و کتاب‌خوان‌های فارسی هم پشتیبانی میکنه و در همین رنگ تک رنگ پنل جلویی سفید و پنل پشتی مشکی عرضه میشه، از وسایل دیگه داخل جعبش هم میشه به کابل تایپ سی و دفترچه راهنما به زبان چینی اشاره کرد.

کتاب‌خوان‌های زیادی توی بازار هستن که اینجا ما ۳ مورد رو معرفی کردیم، نظر شما چیه و چه کتاب‌خوان‌های دیگه‌ای رو پیشنهاد میدید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات