تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو سایت

جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آکادمی تابان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مطلب ما به عنوان منبع از سایت تابان آکادمی کمک گرفته‌ایم تا شما را بیشتر با سئو و الگوریتم های گوگل آشنا کنیم.
تبلیغات

در سال های ابتدایی که گوگل شروع به کار کرد الگوریتم‌ها برای رتبه بندی سایت‌ها بسیار کم و اندک بودند، اما از زمانی که اینترنت در دنیا بسیار همه گیر شد و موتور جستجوی گوگل برای کسب و کارها بیش از پیش اهمیت پیدا کرد، الگوریتم های جدید برای رتبه بندی و جستجوی داده ها طراحی شدند. اما موضوعی که باید بسیار مهم و مورد توجه قرار گیرد، استفاده درست از الگوریتم های گوگل می‌باشد که معمولا برای یادگیری سئو باید ساختار کلی این الگوریتم ها را بشناسید. در این مطلب ما به عنوان منبع از سایت تابان آکادمی کمک گرفته‌ایم تا شما را بیشتر با سئو و الگوریتم های گوگل آشنا کنیم.

یادگیری سئو

قبل از اینکه درباره یادگیری سئو صحبت کنیم باید درباره تاثیر الگوریتم ها بر آن صحبت کنیم. الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده است که برای پیدا کردن و رتبه‌بندی مرتبط‌ترین صفحات برای عبارت جستجو شده کمک می‌کند. در واقع کل سیستم رتبه ‌بندی گوگل از چندین الگوریتم ساخته‌ شده است که هر کدام چند فاکتور مختلف On Page یا Off Page را در نظر می‌گیرند. یادگیری سئو می تواند یک چالش باشد، اما با کمی تلاش و تعهد، می توانید مهارت های لازم را برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو کسب کنید. همچنین یادگیری سئو می‌تواند به شما در بهتر شدن رتبه سایت کمک زیادی کند.

الگوریتم های گوگل

گوگل به‌طور مداوم الگوریتم‌ های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا نتایج جستجو را برای کاربران بهتر کند. این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی صفحات داشته باشند. الگوریتم های گوگل صدها فاکتور مختلف را برای رتبه‌بندی صفحات در نظر می‌گیرند. این فاکتورها عبارتند از کیفیت محتوا، مرتبط بودن محتوا با عبارت جستجو شده، به‌روز بودن محتوا، تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی به یک صفحه، همچنین عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحه، ساختار سایت، و سازگاری با موبایل از جمله فاکتورهای سئو فنی هستند که بر رتبه‌بندی گوگل تأثیر می‌گذارند.

مهم‌ترین الگوریتم ‌های گوگل

  • الگوریتم پاندا (Panda): این الگوریتم برای مقابله با محتوای کپی طراحی شده است.
  • الگوریتم پنگوئن (Penguin): این الگوریتم برای مقابله با لینک‌های اسپم طراحی شده است.
  • الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird): این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا معنای عبارت جستجو شده را بهتر درک کند.
  • الگوریتم کبوتر (Pigeon): این الگوریتم برای بهبود نتایج جستجو برای کاربران محلی طراحی شده است.
  • الگوریتم موبایل فرست ایندکس : این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا نتایج جستجو را برای کاربران موبایل بهینه کند.

برای اینکه بیشتر با سئو و الگوریتم های گوگل آشنا شوید، بهترین کار آموزش دیدن است. برای آموزش در فضای وب، سایت های مختلفی مانند سایت تابان آکادمی : taban.academy وجود دارند که بصورت کاملا رایگان می‌توانید یادگیری سئو را شروع کنید.

آکادمی تابان

تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو سایت

الگوریتم های گوگل بر سئو سایت تاثیر زیادی دارند. این الگوریتم ها تعیین می کنند که کدام صفحات وب در نتایج جستجو نمایش داده می شوند و در چه رتبه ای قرار می گیرند. بنابراین، برای بهبود سئو سایت، لازم است که سایت خود را مطابق با الگوریتم های گوگل بهینه کنید. برخی از مهم ترین عواملی که الگوریتم های گوگل در نظر می گیرند در جدول زیر آورده شده است:

عامل تاثیر گذار

توضیح

کیفیت محتوا

محتوای سایت باید با کیفیت بالا، مرتبط و به روز باشد.

ساختار سایت

سایت باید دارای ساختار مناسب و پیمایش آسان باشد.

بهینه سازی برای موبایل

سایت باید برای نمایش در دستگاه های تلفن همراه بهینه شده باشد.

لینک سازی

لینک های دریافتی از سایت های دیگر به سایت شما نشان دهنده کیفیت و اعتبار سایت شما است.

سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری سایت باید بالا باشد تا کاربران تجربه کاربری خوبی داشته باشند.

الگوریتم پیج رنک PageRank Algorithm

الگوریتم پیج رنک یک الگوریتم رتبه بندی صفحات وب است که توسط بسیاری از موتورهای جستجو، از جمله گوگل، استفاده می شود. این الگوریتم بر اساس این ایده است که صفحات وب با پیوندهای ورودی بیشتری از صفحات وب با پیوندهای ورودی کمتر ارزشمندتر هستند. این الگوریتم به صورت بازگشتی کار می کند. ابتدا، به هر صفحه وب یک رتبه اولیه داده می شود. سپس، رتبه هر صفحه به عنوان مجموع رتبه های صفحاتی که به آن پیوند دارند، محاسبه می شود. این محاسبه با یک ضریب انجام می شود که نشان می دهد احتمال ترک یک صفحه توسط کاربر چقدر است.

از نظر شما چه الگوریتم های دیگری می‌توانند بر رتبه سایت تاثیرگذار باشند؟ لطفا در بخش کامنت ها برای ما بنویسید.

آکادمی تابان

نکات مهم برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل

این موضوع را باید بدانیم که گوگل از الگوریتم‌های پیچیده ‌ای برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها بر اساس عوامل مختلفی مانند کیفیت محتوا، تجربه کاربر، و اعتبار سایت فعالیت می‌کنند. گوگل همچنین قوانینی را برای تعیین اینکه کدام سایت‌ها می‌توانند در نتایج جستجو نمایش داده شوند، وضع کرده است.

اگر سایت شما از این قوانین پیروی نکند، ممکن است توسط گوگل پنالتی یا همان جریمه شود. جریمه‌های گوگل می‌تواند منجر به کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو، حذف از نتایج جستجو، یا حتی حذف دامنه شود. در ادامه چند نکته مهم برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل را برای شما بازگو می‌کنیم.

قطع به یقیین از سئو کلاه سیاه خودداری کنید. سئو کلاه سیاه شامل تکنیک‌هایی است که با قوانین گوگل مغایرت دارد. این تکنیک‌ها می‌تواند منجر به جریمه‌های گوگل شود. برای مثال استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد در محتوا یا ایجاد لینک‌های بی‌کیفیت و پنهان کردن محتوا از کاربران می‌توانند منجر به جریمه از سمت گوگل شوند.

چطور از سمت گوگل پنالتی نشویم؟

1‌. محتوای باکیفیت تولید کنید. بهترین راه تولید محتوای با کیفیت بالا و درست و قابل استناد است که یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی سایت در گوگل است.

2. محتوای خود را به‌طور منظم به‌روزرسانی کنید و مطمئن شوید که برای کاربران جذاب و مرتبط است.

3. همچنین گوگل به تجربه کاربر اهمیت زیادی می‌دهد. مطمئن شوید که سایت شما سریع، و دارای طراحی مناسب است.

4. بحث امنیت سایت را هم بسیار جدی بگیرید. گوگل از سایت‌های امن حمایت می‌کند بنابراین مطمئن شوید که سایت شما از HTTPS استفاده می‌کند و از آخرین نسخه‌های امنیتی استفاده می‌کند.

نتیجه گیری

الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده و در حال تغییر است. کسب‌وکارها باید با به‌روزترین اطلاعات در مورد الگوریتم‌های گوگل آشنا باشند تا بتوانند در نتایج جستجو رتبه‌بندی مناسبی داشته باشند. در اینجا یادگیری سئو و آشنایی با الگوریتم های گوگل بسیار اهمیت پیدا می‌کند اما اگر برای این کار انرژی و زمان کافی ندارید می‌توانید از مشاوران سئو کمک بگیرید. با پیروی از نکات گفته شده که به کمک سایت تابان آکادمی گردآوری شده است، می‌توانید از جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کنید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید.

به نظر شما چه عوامل دیگری می‌توانند در رتبه سایت ها تاثیر بگذارند؟ خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات