معرفی برندهای لاستیک خودرو با رینگو

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لاستیک رینگو
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در بازار لاستیک ایران می‌توان انواع لاستیک‌های داخلی و خارجی را مشاهده کرد. در ادامه می‌توانید با بهترین برندهای تولیدکننده لاستیک آشنا شوید.
تبلیغات

کارشناسان حرفه‌ای خودرو تاکید فراوانی روی سلامت لاستیک‌ها و توجه به عمر مفید آن‌ها می‌کنند. به عقیده بسیاری از کارشناسان، بخش مهمی از روانی و نرمی ماشین به لاستیک‌ها بستگی دارد و علاوه بر آن، لاستیک می‌تواند سلامتی خودرو و سرنشینان را حفظ کند. در بازار لاستیک ایران می‌توانی گستردگی فراوانی از لاستیک‌های داخلی و خارجی را مشاهده کرد که هرکدام مزیت‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه می‌توانید ویژگی‌های لاستیک خوب را بشناسید و با بهترین برندهای تولیدکننده لاستیک آشنا شوید.

زمان تعویض لاستیک خودرو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در ارتباط با سلامت خودرو باید به آن توجه کنید، زمان تعویض لاستیک است. لاستیک‌ها عمر مشخصی دارند و بعد از پایان تاریخ انقضا، چسبندگی خود را از دست می‌دهند و رانندگی کردن با آن‌ها خطرناک است. زمان تعویض لاستیک را می‌توانید براساس سه عامل مهم مشخص کنید.

آج لاستیک

سایش لاستیک باعث از بین رفتن آج می‌شود. زمانی که آج لاستیک به ۱.۶ میلی‌متر رسید، باید تعویض شود.

تاریخ مصرف لاستیک

عمر مفید لاستیک با توجه به برند تولیدکننده متفاوت است. به صورت میانگین عمر لاستیک‌ها ۵ سال است و بعد از آن، نباید با آن‌ها رانندگی کرد.

میزان کارکرد ماشین

زمان تعویض لاستیک‌ها بعد از ۷۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر فرا می‌رسد. بهتر است قبل از طی کردن ۸۰ هزار کیلومتر، لاستیک را بررسی کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های لاستیک باکیفیت

بسیاری از لاستیک‌های موجود در بازار تقلبی هستند و محصول تقلبی، سلامت ماشین شما را به خطر می‌اندازد. به همین جهت ضروری‌ست که قبل از خرید لاستیک، با ویژگی‌های یک لاستیک خوب آشنا شوید.

آج لاستیک

مهم‌ترین ویژگی همه لاستیک‌ها، آج آن‌هاست. آج لاستیک با توجه به کارکرد آن تعیین می‌شود. برای مثال آج لاستیک زمستانی به شکلی طراحی شده که در برف و یخ‌بندان هم خودرو به راحتی توقف کند و با آج لاستیک تابستانی تفاوت دارد. آج لاستیک نقش مهمی در قدرت ترمز‌گیری دارد. آج لاستیک الگوهای متفاوتی دارد. آج متقارن، نامتقارن و جهت‌دار از جمله نمونه‌های موجود است.

عمر آج

عمر آج لاستیک در طیف ۱۰۰ تا ۵۰۰ مشخص می‌شود و هرچقدر مقدار عدد درج‌شده بیشتر باشد، عمر لاستیک افزایش می‌یابد. لاستیک‌هایی که عمر آج بیشتری دارند، رانندگی روی سطوح لغزنده و چسبندگی روی زمین را بیشتر می‌کنند. این عدد روی لاستیک درج شده است و به راحتی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

تاریخ تولید

عمر لاستیک در بازه مشخصی و معمولا بین ۵ تا ۷ سال قرار دارد. این عدد با توجه به تاریخ تولید و تاریخ انقضای لاستیک متغیر است. همیشه به عمر لاستیک توجه کنید. وقتی عمر لاستیک تمام شود، چسبندگی آن کاهش می‌یابد و احتمال لغزندگی بیشتر می‌شود.

سرعت مجاز

سرعت مجاز لاستیک به حداکثر سرعتی می‌گویند که لاستیک به مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند تحمل کند. توجه به این ویژگی اهمیت زیادی دارد و باعث حفظ سلامتی لاستیک هنگام رانندگی می‌شود. این شاخص با حروف A تا Z روی تایر مشخص می‌شود.

بار مجاز

هر لاستیکی قادر است بار مشخصی را تحمل کند که با شاخص وزن لاستیک مشخص می‌شود. اگر شاخص بار از حد مشخص‌شده تجاوز کند، احتمال ترکیدن لاستیک‌ها وجود دارد.

بهترین لاستیک‌های ایرانی کدامند؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که لاستیک‌های ایرانی از نظر کیفیت و ساخت، دست کمی از لاستیک‌های خارجی ندارد و تمام استانداردهای لازم را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. در ادامه می‌توانید با بهترین لاستیک‌های ایرانی آشنا شوید.

کویر تایر

شرکت کویر تایر در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد و امروزه ۱۹ درصد از تایر تولیدی کشور را پوشش می‌دهد. لاستیک کویر با انواع خودروهای ایرانی و خارجی سازگار است و چسبندگی مناسبی را روی زمین فراهم می‌کند.

لاستیک بارز

شرکت بارز یکی از شرکت‌های مهم ایرانی در زمینه تولید لاستیک است که برای رضایت مشتریان، انواع لاستیک را با کیفیت مناسب تولید می‌کند. شرکت بارز فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ با تولید انواع تایر و تیوپ آغاز کرد.

لاستیک دنا

شرکت دنا در سال ۱۳۵۵ فعالیت خود را با ظرفیت ۲۰ هزار تن لاستیک آغاز کرد. این شرکت ظرفیت تولیدی این شرکت در حال حاضر ۳۵ هزار تن است. لاستیک دنا در مدل‌های مختلف سواری، سنگین، ‌نیمه سنگین و همچنین اسپرت تولید می‌شود.

بهترین لاستیک‌‌های خارجی کدامند؟

بسیاری از متقاضیان خرید لاستیک ترجیح می‌دهند لاستیک خارجی تهیه کنند. شما می‌توانید لاستیک‌های مطرح خارجی را در بازار ایران پیدا کنید و آن‌ها را با قیمت‌های متنوع خریداری کنید.

لاستیک هدوی

هدوی یک برند چینی است که محصولات متنوعی را برای انواع ماشین‌ها تولید می‌کند. یکی از محصولات باکیفیت این برند، لاستیک هدوی تابستانی طرح V است که الگوهای آج آن، باعث چسبندگی و ترمز بهتر می‌شود.

لاستیک فالکن

لاستیک فالکن توسط صنایع لاستیک سومیتومو ژاپن تولید می‌شود. فالکن برای انواع خودروهای سواری، کامیونت‌های سبک و متوسط و اتوبوس لاستیک باکیفیت تولید کرده است.

لاستیک دانلوپ

دانلوپ یکی دیگر از لاستیک‌های خارجی موجود در بازار است. کارخانه‌های این برند در کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا، فرانسه و... وجود دارد. لاستیک دانلوپ در مدل‌های تابستانی، زمستانی و همه فصول تولید شده است.

لاستیک رینگو

خلاصه‌ای از این مطلب

لاستیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو است و اهمیت دادن به آن باعث افزایش ایمنی می‌شود. اگر زمان تعویض لاستیک ماشینتان فرا رسیده و قصد دارید لاستیک بخرید، کافی‌ست به وب‌سایت رینگو مراجعه کنید. در رینگو می‌توانید قیمت لاستیک خودرو و سایر اطلاعات را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات