زیارت و سیاحت در مشهد و شیراز با علی بابا

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
علی بابا
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شیراز و مشهد جزء محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا سفری زیارتی و سیاحتی را به شیراز و مشهد تجربه کنید.
تبلیغات

بدون شک زمانی که افراد برای سفر به شهرهای ایران برنامه‌ریزی می‌کنند؛ شیراز و مشهد جزء محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری هستند. اگر هنوز به این شهرها سفر نداشتید، حتما در برنامه سفرهای بعدی خود قرار دهید. حتی اگر یک بار یا چند بار هم به شیراز و مشهد رفته باشید، پیشنهاد می‌کنیم بعد از خواندن این مطلب باری دیگر به این شهرها بروید. همه مردم فکر می‌کنند مشهد فقط برای زیارت مناسب است و کم‌تر کسی در شیراز بازدید از جاهای زیارتی را در برنامه سفر خود قرار می‌دهد. در این مطلب همراه ما باشید تا سفری زیارتی و سیاحتی را به شیراز و مشهد تجربه کنید.

سفر به مشهد؛ از زیارت حرم امام رضا (ع) تا تفریح در سرزمین موج‌های آبی

  • حرم امام رضا (ع): همه مردم ایران شهر مشهد را به حرم امام رضا (ع) می‌شناسند و بیش‌تر مردم با هدف زیارت همین حرم مطهر به مشهد سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید در کنار جاذبه‌های تفریحی این شهر در هر زمانی به زیارت حرم امام رضا (ع) بروید، باید در هتلی نزدیک به حرم اقامت داشته باشید. هتل عماد مشهد یکی از بهترین هتل‌های چهار ستاره این شهر است.
  • هلیوم پارک: یکی از جدیدترین تفریحات مهیج که به تازگی به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مشهد اضافه شده، هلیوم پارک نام دارد. هلیوم پارک، مجموعه‌ای با دو سالن 1500 متری است که در طبقه چهارم و پنجم برج مروارید گوهر مشهد ساخته شد. شما می‌توانید با تمام اعضای خانواده از جمله کودک و بزرگسال به هلیوم پارک بروید و آیتم‌های صخره‌نوردی، فری جامپینگ، بیلیارد، فوتبال حبابی و... را بازی کنید.
علی بابا
  • آرامگاه فردوسی: طوس یکی از شهرهای نزدیک مشهد است که با آن 20 کیلومتر فاصله دارد. آرامگاه یکی از شاعران و بزرگان زبان فارسی یعنی فردوسی در این شهر قرار گرفته است. بازدید از آرامگاه این شاعر بزرگ و بخش‌های مختلف آن مانند آرامگاه مهدی اخوان ثالث، آرامگاه استاد محمدرضا شجریان، کتابخانه، بخش درونی آرامگاه و فروشگاه‌های این بنا را در لیست جاهای دیدنی مشهد برای بازدید قرار دهید.
  • سرزمین موج‌های آبی: یکی از تفریحات مهیج شهر مشهد، سرزمین موج‌های آبی است. پیشنهاد می‌کنیم یک روز کامل با همسفرانتان در این مجموعه آبی وقت بگذرانید. سرسره‌های آبی مهیج، متنوع و پر هیجان، تفریح هیجان‌انگیزی است که نباید آن را از دست داد.

سفر به شیراز؛ از زیارت حرم شاهچراغ تا تفریح در پارک آبی کوثر

  • حرم شاهچراغ (ع): بیش‌تر مردم ایران شهر شیراز را به گل‌های رنگارنگ و آرامگاه شاعران آن می‌شناسند. در این شهر، آرامگاه فرزند ارشد امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) به نام حرم مطهر شاهچراغ (ع) قرار دارد. اگر می‌خواهید فاصله کمی تا حرم شاهچراغ داشته باشید، رزرو هتل بین الحرمین شیراز در این شهر مد نظر داشته باشید. کاشی کاری و آیینه کاری‌های حرم شاهچراغ نمونه‌های شاهکاری از معماری ایرانی هستند.
  • پارک کوهستانی دراک: در منطقه دهم شهرداری شیراز و دامنه غربی ارتفاعات کوه دراک، پارک کوهستانی دراک قرار دارد که مساحت آن 580 هکتار است. تله کابین، زیپ لاین، چرخ و فلک بزرگ، مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری و باغ کاشت گیاهان دارویی از امکانات این پارک تفریحی هستند.
  • سعدیه (آرامگاه سعدی): شهر شیراز به‌عنوان شهر شعر و ادب شناخته شده و به همین دلیل آرامگاه شاعرانی از جمله سعدی و حافظ نیز در این شهر قرار دارد. علاوه بر مزار سعدی در این مکان می‌توانید بخش‌های مختلف سعدیه را نیز ببینید.
  • پارک آبی کوثر: اگر شما هم می‌خواهید حس هیجان را در یکی از مهیج‌ترین مکان‌های تفریحی شیراز تجربه کنید، باید به پارک آبی کوثر بروید. یکی از مجموعه‌های آبی ایران که در شیراز قرار دارد و با تهیه بلیط این پارک می‌توانید از سرسره‌های آبی این پارک استفاده کنید. تهیه بلیط پارک آبی کوثر شیراز برای کودکان زیر هفت سال امکان‌پذیر نیست.
علی بابا

رزرو هتل‌های سراسر ایران در خانه

آیا با خواندن این عبارت تعجب کردید؟ بیش‌تر افراد ابتدا به سفر می‌روند و در آنجا به دنبال هتل هستند. ولی گردشگران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به سفر به خوبی می‌دانند که رزرو هتل را باید قبل از سفر انجام دهید. نیازی نیست به‌صورت حضوری به آژانس‌های مسافرتی بروید یا با آن‌ها تماس بگیرید؛ زیرا این روزها با پیشرفت تکنولوژی، رزرو اینترنتی هتل‌ها در سراسر ایران امکان‌پذیر است.

برای این کار باید به سایت اینترنتی علی بابا سری بزنید. در صفحه اصلی سایت وارد بخش رزرو هتل شوید، سپس با انتخاب شهر مقصد، تاریخ رفت، تاریخ برگشت و تعداد مسافران هتل‌های شهر مورد نظرتان را جستجو کنید. در صفحه‌ای که هتل‌ها نمایش داده می‌شوند، تمام اطلاعات آن‌ها موجود است.

اکنون بر اساس بودجه، کیفیت امکانات، موقعیت مکانی و هر معیار دیگری، بهترین هتل را انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های رزرو اینترنتی هتل‌ها از علی بابا، کار کردن آسان با این سایت است. یادتان باشد اگر به شهر شیراز یا مشهد می‌روید، طبق نظر کاربران هتل عماد مشهد و هتل بین الحرمین شیراز جزء بهترین مجموعه‌های اقامتی در این شهرها هستند. با معرفی جاهای تفریحی و اماکن زیارتی شیراز و مشهد، قطعا تجربه متفاوتی از سفر به این شهرها خواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات