پیشبینی‌های هوش مصنوعی برای لوازم خانگی - گامی نو

سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
گامی نو
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
با توجه به رواج اینترنت اشیا، گامی نو نیز به عنوان یکی تولید کنندگان مطرح مصنوعات چوبی در ایران به‌زودی به استفاده تکنولوژی در محصولاتش اقدام می‌کند.
تبلیغات

انسان همواره به دنبال رسیدن به رفاه و آسایش است، امروز را نگاه کنید، نسبت به چند دهه قبل ما زندگی ساده تری داریم. شستن لباس ها، ظرف ها، جارو کردن، مسافرت کردن و بسیاری موارد دیگر که امروزه حتی در مخیله ما نیز نمی گنجد که چگونه در گذشته به شیوه ای غیر از آنچه ما اکنون در حال انجام آن هستیم، صورت می گرفت. در سال هایی نه چندان دور نسبت به حال نیز همین دیدگاه وجود خواهد داشت.

سرعت پیشرفت تکنولوژی در این سالها به حدی بالا بوده است که به صورت روزمره در حال دریافت خبر هایی از اختراعات جدید، چه بزرگ و چه کوچک هستیم که مستقیم یا غیر مستقیم روی زندگی ما تاثیر میگذارند.

پس از مطرح شدن بحث هوش مصنوعی همه به دنبال آگاهی بیشتر از آنچه در آینده رخ خواهد داد هستند ما در این مقاله به چند مورد تاثیر تکنولوژی روی لوازم روزمره زندگی و پیش بینی هایی که در مورد آن صورت گرفته است را نگاه می کنیم.

چند نمونه از پیشرفت های تکنولوژی در حوزه لوازم خانه

یخچال هوشمند

این یخچال ها با بررسی محتویات داخل یخچال میتواند به شما اطلاعاتی در مورد موجودی داخل خود بدهد، درب را با دستور شما باز و بسته کند، میزان آب داخل محفظه را بررسی کرده و در صورت نیاز شارژ کند.تصور کنید با ارتباط اینترنتی بتوانید دما را با استفاده از تلفن همراهتان تنظیم کنید ، محتویات داخل آن را ببینید یا درصورت بروز مشکلی مانند باز بودن درب به شما هشدار دهد.

حتی می تواند با تلفن شما یا دیگر وسایل خانه ارتباط بگیرد و از طریق صفحه نمایش روی درب امکان کنترل سایر وسایل مانند تلویزیون یا دسترسی به اطلاعات تلفن همراه و کامپیوترتان را به شما بدهد.

پیشبینی میشوند در آینه در این یخچال ها به صورت خودکار بر اساس لیست خرید شما ، سفارش موارد غذایی دهند و یا با بررسی محتویات داخلی به شما پیشنهاد دستورات غذایی متنوع را ارائه دهند. یا دمای داخلی و بخش های مختلف یخچال را با تشخیص دمای مناسب برای هر ماده غذایی تنظیم کنند.

کمد شما، دستیار مد شخصی شماست

برای همه ما پیش آمده است که برای رفتن به یک ملاقات خاص نیاز داشته باشیم از یکی از دوستان مان برای پوشیدن بهترین لباس هایمان و یک ست خوب به ما مشاوره بدهد. اما ممکن است در دسترس نباشد. حالا کمد لباس خود را تصور کنید که به شما پیشنهاد ست لباس پیشنهاد بدهد. کمد های لباس هوشمند در حال حاضر میتوانند این لطف را در حق شما بکنند.

این کمد های لباس با برخورداری از سیستم بخار و لرزش و جریان هوا باکتری هایی که موجب ایجاد کثیفی و بوی نامطبوع شده اند را از بین برده و لباس ها را بدون چروک و کاملا خشک برای پوشیدن آماده می کند.

پیش بینی های هوش مصنوعی در سالهای آینده در خانه ها همانقدر که وجود یخچال در حال حاضر بدیهی است، چنین کمد هایی در کلوزت روم ها و لاندری روم های شما جای خواهند داشت.

آینه های هوشمند

اگر اهل ورزش باشید، میدانید که انجام حرکات ورزشی مقابل آینه به شما در انجام صحیح حرکات کمک زیادی میکند، حال آینه ای را متصور شوید که به شما انجام حرکات صحیح را نشان می دهد، مانند یک مربی شخصی شما را راهنمایی میکند و حتی امکان ارتباط با مربی مدنظرتان را فراهم میکند.

آینه های هوشمندی نیز هستند که با اتصال به موبایل یا کامپیوتر شما، مانند یک صفحه نمایش قرار ها و برنامه های شما را یادآوری میکند، میتواند شبکه های اجتماعی را مرور کنید یا ویدیو های آموزشی را برای یک استایل یا آرایش بهتر ببینید.

پیشبینی هایی صورت گرفته است که در آینده ای نه چندان دور شاهد آیینه هایی باشیم که با آنالیز افراد سلامت آن ها را بررسی کرده و مانند یک پرستار شخصی کنار شما خواهد بود.

تخت خواب های هوشمند

گامی نو

پیشبینی های زیادی در مورد هوش مصنوعی انجام شده است که برخی از آن ها در حال حاضر نیز به واقعیت تبدیل شده است و برخی دیگر فقط پیشبینی ها و تصوراتی است که در آینده ممکن است به واقعیت برسد و یا تنها در حد یک خیال باقی بمانند.

ماساژور:

همه ما در مورد تخت ها و صندلی های ماساژور شنیده ای اما چه میشود اگر یک تخت خواب بر اساس سیستم اسکلتی و عضلانی شما ، هر گروه عضله را به صورت مجزا ماساژ دهد و تنش های آن را رفع نماید. این نوع تخت ها خواهند توانست با استفاده از لرزش ها و تکان های ملایم، بدن را در طبیعی ترین حالت از خواب بیرون بیاورد.

سرگرمی:

اگر شما هم مثل من به تماشای فیلم و سریال یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی قبل از خواب علاقه دارید، عاشق این نوع تخت خواب ها خواهید شد، برخورداری از صفحه های نمایش ها به شما این امکان را می دهد تا برنامه های مورد علاقه خود را زمانی که روی تخت در حال استراحت هستید، تماشا کنید. این تخت ها دارای سیستم کنترل یکپارچه هستند که می توانید، دما، نور، صدا و رسانه ها را کنترل نمایید.

قابل تنظیم:

احتمالا شما هم مانند زوج های دیگر ترجیحات خواب متفاوتی نسبت به پارتنرتان دارید و همین ممکن است باعث اختلاف یا خواب ناراحت شما گردد. تخت های قابل تنظیم، این امکان را دارد تا هر کدامتان نسبت به تمایلات خود مواردی مثل میزان نرم بودن تشک، درجه حرارت، زاویه و … را تنظیم نمایید. این تخت ها با قابلیت تشخیص هوشمند، نقاط تحت فشار در بدن شما مانند شانه، گردن، کمر یا باسن را شناسایی کرده و به صورت خودکار نسبت ها تنظیم شود.

تخت های شناور:

تخت های شناور تخت هایی هستند که با استفاده از نیروی مغناطیسی بین زمین و هوا شناور هستند و و از موراد شفاف ساخته شده اند طوری که تصور میکنید این تخت ها نامرئی می باشند.

خانه های هوشمند

گامی نو

وسایل هوشمند، دارای قدرت جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده را دارند و از تمام یادگیری های خود در جهت کمک به شما برای زندگی راحت تر استفاده می کنند. در واقع آن ها با استفاده از اطلاعاتی که به صورت متناوب در طی زمان از ما میگیرند، می آموزند که باید چگونه به درخواست های ما پاسخ دهند.

در آینده، هوشمندسازی اثاثیه خانه به شکلی بیشتر و پیشرفته‌تر از آنچه در حال حاضر هست رواج خواهد یافت. برخی از پیشبینی‌ها به این صورت هستند:

عملکرد یکپارچه :

در خانه های هوشمند امروزی، وسایل مستقل از هم در حال فعالیت هستند، اما پیشبینی ها به این صورت است که در آینه با هم هماهنگ تر خواهند بود، با هم می توانند ارتباط برقرار کنند و نسبت به محیط پیرامون واکنش نشان دهند، کمی ترسناک می شود نه؟

طراحی داخلی :

طراحی داخلی خانه‌ها و اثاثیه برای سازگاری بیشتر با تکنولوژی هوشمند، تغییر خواهد کرد. برای مثال تخت خواب یا کاناپه ای را تصور کنید که با نشستن یا خوابیدن روی آن، دما و حالت بدن شما را تشخیص دهد و خود را برای راحتی بیشتر شما منطبق کند.

تشخیص صدا و گفتار:

حتما در فیلم ها دیده اید، حال خود را در حالی متصور شوید که در حال ارسال دستور به لوازم خانه خود با استفاده از کلام هستند. نور را کم کن، دمای اتاق را بالا یا پایین ببر، فر را خاموش کن، سیستم امنیتی را فعال کن، لباس ها را بشور و غیره.

الگو های رفتاری:

سیستم های هوشمند با استفاده یادگیری ماشین تربیت می شوند تا طبق الگو های رفتاری ما عمل کنند. برای مثال شما علاقه دارید که زمان تماشای فیلم، نور محیط کم باشد، سیستم هوشمند خانه شما پس از اجرا قبل از دستور شما، نور را کاهش می دهد. یا سیستم صوتی بعد از ورود شما به خانه آهنگ های جدید را برای شما پخش کند.

تصمیم گیری با هوش مصنوعی :

اثاثیه خانه ها با استفاده از هوش مصنوعی می توانند تصمیم بگیرند و عمل کنند. به محض ورود شما به اتاق لامپ ها را روشن کند و بعد از خروج خاموش، دمای فضای داخل را بر اساس دما محیط تنظیم کند، و یا حتی با بررسی لیست سفارشات خرید شما به صورت دوره ای، برای شما سفارش مایحتاج تان را بدهد.

اینترنت اشیا :

با استفاده از اینترنت اشیا شما میتواند از راه دور به وسایل خانه دستوراتی را بدهید، با استفاده از موبایلتان سیستم گرمایش یا سرمایش را قبل از رسیدن به خانه روشن کنید یا حتی در آینده دستور دهید تا وان حمام را برای شما آماده کند، یا شروع به شستن لباس ها نماید. بحث اینترنت اشیا روز به روز دارد بیشتر در میان تولید کنندگان رواج پیدا می کند و گامی نو نیز به عنوان یکی تولید کنندگان مطرح مصنوعات چوبی در ایران در آینده ای نزدیک به استفاده تکنولوژی در محصولاتش اقدام خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات