روند تغییرات حجم خرید تتر در دوره‌های مختلف

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تتر چیست
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
اگر قصد دارید تتر بخرید یا از قیمت آن آگاه شوید یا از قیمت سایر ارزهای دیجیتال اطلاعاتی به‌دست آورید، درادامه مطلب با ما همراه باشید.
تبلیغات

تتر یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین رمزارزها در بازار کریپتو است که استیبل‌کوینی به نام تتر یا USDT را منتشر می‌کند. این پروتکل ارتباط بسیار نزدیکی با صرافی ارز دیجیتال Bitfinex دارد. تاریخچه تتر به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد؛ زمانی‌که برای نخستین‌بار ارز دیجیتالی با پشتوانه دلار در شبکه بیت‌کوین منتشر شد تا به انتقال ارزهای فیات در بلاک‌چین کمک کند. اگر قصد دارید تتر بخرید یا از قیمت آن آگاه شوید یا از قیمت سایر ارزهای دیجیتال اطلاعاتی به‌دست آورید، درادامه مطلب با ما همراه باشید.

والکس استیبل کوین

تتر (USDT) چیست؟

تتر استیبل‌کوینی است که در گروه ارزهای دیجیتال طبقه‌بندی می‌شود. این ارز دیجیتال برای ثابت نگه‌داشتن ارزش خود، از مکانیسم‌های بازار بهره می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر، آن دسته از سرمایه‌گذارانی که به خرید ارز دیجیتال علاقه دارند و می‌خواهند از دارایی‌هایشان در‌برابر نوسانات موجود در بازار محافظت و در‌عین‌حال سرمایه خود را در بازار کریپتو حفظ کنند، از تتر استفاده می‌کنند.

تتر نوعی استیبل‌کوین است که برای پر‌کردن شکاف بین ارزهای فیات و دارایی‌های بلاک‌چین ایجاد شده است و هزینه‌های اندکی را از کاربران USDT دریافت می‌کند. اکنون شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که قیمت ارز دیجیتال تتر چقدر است؟ در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که تتر در‌برابر دلار آمریکا، با نسبت یک‌به‌یک پیوند خورده است.

دلیل منحصربه‌فرد‌بودن تتر (USDT) چیست؟

سالیان سال است که فعالان بازار سرمایه تتر را پذیرفته‌اند و از آن استفاده می‌کنند. با اینکه این ارز دیجیتال در طول زمان با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده‌ است، هنوز‌هم پروژه‌های اندکی توانسته‌اند با آن رقابت کنند‌. USDT از ویژگی‌هایی همچون معاملات همتابه‌همتا و امنیت PoW یا PoS نیز برخوردار است. این ویژگی‌ها باعث شده است تا آن به پوششی مطلوب برای کاربران تبدیل شود.

استیبل‌کوین چیست؟

استیبل‌کوین نوعی رمزارز است که سعی می‌کند تا با برقراری پیوند بین ارزش بازار استیبل‌کوین و برخی از منابع خارجی، ارزی ثابت مانند دلار را از نوسانات قیمت حفظ کند و قیمت آن را به‌صورت پایدار نگه دارد.

به‌عبارت‌دیگر، استیبل‌کوین دارایی دیجیتالی است که ارزشش در برابر یک کلاس دارایی سنتی خارجی ثابت باقی می‌ماند. استیبل‌کوین با حفظ ارزش خود در‌برابر یک دارایی عادی، نوسانات قیمت را کاهش درخورتوجهی می‌دهد. دارایی پشتوانه می‌تواند مجموعه‌ای از ارزها یا یک ارز فیات واحد یا سایر دارایی‌های ارزشمند باشد.

استیبل کوین

تاریخچه تتر

تتر در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. درادامه، خلاصه‌ای از تاریخچه قیمت تتر و مسیر این ارز دیجیتال از گذشته تاکنون را بیان کرده‌ایم.

سال‌های اولیه

در سال‌های نخستین، تتر به‌صورت عمده روی بلاک‌چین بیت‌کوین با به‌کارگیری پروتکل لایه Omni فعالیت می‌کرد. سپس، به‌تدریج برای انتقال ارزش بین انواع صرافی ارز دیجیتال استفاده شد.

گسترش به سایر بلاک‌چین‌ها:

با افزایش میزان تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این ارز دیجیتال، این شرکت فعالیت خود را به سایر پلتفرم‌های بلاک‌چین گسترش داد. این تحول باعث شد تا کاربران در شبکه‌های مختلف به تتر دسترسی داشته باشند و به‌طورکلی میزان دسترسی و انعطاف‌پذیری آن‌ها افزایش پیدا کند.

بررسی دقیق‌تر

تتر در طول تاریخ با مناقشات و بررسی‌های متعددی مواجه شده‌ است. در سال ۲۰۱۷، تتر رابطه خود را با شرکت حسابرسی قطع کرد که قبلاً با آن‌ها در تعامل بود. این قطع ارتباط باعث به‌وجود‌آمدن سؤالات متعددی درباره شفافیت ذخایر آن شد.

مسائل حقوقی

در سال ۲۰۱۹، دفتر دادستان کل نیویورک Tether Limited و Bitfinex را به‌دلیل پوشش از‌دست‌دادن مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار از سرمایه مشتریان مقصر دانست. در این پرونده، گفته شده بود که از تتر به‌منظور دست‌کاری بازار ارزهای دیجیتال استفاده شده‌ است. در سال ۲۰۲۱، Tether Limited و Bitfinex با دفتر دادستان کل مذاکره و توافق کردند که ۱۸.۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کنند. علاوه‌بر‌این، تعهد دادند که گزارش‌های منظم و دقیقی درزمینه عملیات‌های مالی خود ارائه دهند.

تسلط بر بازار

با وجود تمام اختلاف‌نظرها، تتر همچنان جایگاه خود را به‌عنوان پرکاربردترین استیبل‌کوین برای خرید ارز دیجیتال حفظ کرده‌ است. تتر به‌طور مداوم بیشترین حجم معاملات و میزان ارزش بازار را بین استیبل‌کوین‌ها داشته و به‌صورت چشمگیری تجارت و نقدینگی را در حوزه ارزهای دیجیتال تسهیل کرده‌ است. همین ویژگی‌ها باعث محبوبیت فراوان این رمزارز در میان سرمایه‌داران این حوزه شده‌ است.

تتر والکس

روند تغییرات حجم خرید تتر در دوره‌های مختلف

شرکت تحقیقاتی بازار کریپتو کایکو در گزارشی اعلام کرد در‌حالی‌که استفاده از توکن‌ها با کاهش روبه‌رو شده‌ است، عرضه اخیر USDT به رقم ۸۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده‌ است. جالب است بدانید که USDT منتشرشده تتر، پرکاربردترین و محبوب‌ترین استیبل‌کوینی است که با‌توجه‌به ارزش بازار و حجم معاملات اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین، هنگام خرید تتر باید به این سه موضوع، یعنی ارزش بازار و حجم معاملات و تحلیل نمودار تتر، توجه کنید.

در سال‌های اخیر، ارزش USDT به بیشترین میزان خود در بازار رسیده است؛ اما این افزایش ارزش به چه دلیل رخ داده‌ است؟ افزایش ارزش USDT و تقاضا برای خرید آن، عمدتاً ناشی از ورشکستگی بانک‌ها و سرکوب‌های ایجادشده سیستم‌های نظارتی ایالات‌ متحده است. این اتفاقات باعث صدمه‌دیدن استیبل‌کوین‌های رقیب همچون USDC Circle و BUSD Paxos و به‌دنبال آن، رشد USDT شده‌ است.

با‌وجود‌این، حجم معاملات توکن در مدت‌زمان اخیر به‌دلیل ترکیبی از معاملات ضعیف بازار کریپتو کاهش چشمگیری یافته‌ است. دراین‌میان صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال، نیز کارمزدهای معاملاتی دارایی USDT را مجدداً معرفی کرده‌ است.

جمع‌بندی

در این مطلب، درباره استیبل‌کوینی به نام تتر صحبت کردیم. این استیبل‌کوین در گروه ارزهای دیجیتال طبقه‌بندی شده و امروزه محبوبیت بسیار زیادی نزد فعالان این عرصه کسب کرده‌ است. به‌همین‌دلیل، میزان تقاضا برای خرید تتر در سال‌های اخیر افزایش درخورتوجهی یافته‌ است. همچنین، تغییرات حجم خرید تتر در دوره‌های مختلف یکسان نبوده و براساس عوامل گوناگون دچار نوساناتی شده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات