آشنایی با انواع ساندویچ پانل آریا بارون

دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 6 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع پانل های ساندویچی و و قیمت خرید و مزایای آن ها آشنا کنیم.
تبلیغات

ساندویچ پانل، به جدیدترین نوع از مصالح ساختمانی گفته می شود که با ساختار سبک خود می تواند در ساخت انواع سازه استفاده شده و فرآیند اجرا و بهره برداری از سازه را سریع تر کند. ساندویچ پانل ها در اغلب موارد با توجه به نوع کاربرد، در انواع مختلف تولید و عرضه می شوند.

ساختار ساندویچ پانل

همانطور که در بخش ابتدایی اشاره کردیم، ساندویچ پانل ها دارای ساختاری سه لایه هستند که هر لایه وظیفه مختص به خود را دارد. دو لایه ورق فلزی به عنوان سطح پوششی در دو طرف پانل ها به کار می روند تا پنل ها را در برابر هر گونه فشار، ضربه و … محافظت کند. جنس این ورق ها از جنس گالوانیزه، آلوزینک، استیل و آلومینیوم است.

در لایه میانی انواع ساندویچ پانل های ساختمانی از یک لایه فوم تزریقی با جنس های مختلف فوم پلی یورتان، فوم پلی اتیلن، فوم پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه استفاده شده است که به عنوان پوشش دهنده و عایق حرارتی، برودتی، جلوگیری از ورود حشرات و … استفاده می شود.

نکته حائز اهمیت این است که اکثر ساندویچ پانل ها براساس جنس لایه میانی شان نام گذاری می شوند، یعنی اگر لایه میانی یک ساندویچ پانل، فوم پشم شیشه باشد، آن را با نام ساندویچ پنل پشم شیشه می شناسند.

ویژگی‌ها و مزایا

  • عایق حرارتی
  • عایق صوت
  • سبک و مقاوم
  • نصب آسان و سریع
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر زلزله تا 9 ریشتر
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • جابجایی آسان
  • مقرون به صرفه
  • قابلیت سفارشی سازی

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یا پانل ساندویچی یا به انگلیسی sandwich panels با توجه به نوع کاربری و استفاده در ساختمان به چهار نوع ساندویچ پانل دیواری، پانل سقفی، پنل های کلین روم و سردخانه تقسیم بندی می شود که با توجه به مشخصات آن ها که در ادامه با آن آشنا می شویم در کاربری های مشخص خود استفاده می شوند.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری Wall Sandwich Panels جهت پوشش دیواره های ساختمان به کار می رود. در کارخانه های تولید کننده ساندویچ پانل، این محصولات را به دلیل قرارگیری در برابر ضربه، فشار، حرارت و آتش سوزی، از لحاظ مقاومت و انتقال حرارت بیشتر مقاوم کرده تا این پانل ها آسیب نبینند.

ساندویچ پانل دیواری در انواع مختلف دو رو ورق دیواری، یک رو ورق دیواری، ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان (مخفی) و پانل های طرح خاص، طراحی و تولید می شوند.

از این پانل ها در ساخت انواع پوشش های دیواره سازه پیش ساخته، سوله ها، پارتیشن بندی ساختمان، ساخت نمایشگاه ها و … استفاده می شود.

ساندویچ پانل سقفی

همانگونه که از نام این پانل ها مشخص است، برای پوشش سقف انواع سازه از این پانل ها استفاده می شود. بر خلاف ساندویچ پانل های دیواری، این ساندویچ پانل ها بر اساس ظرفیت باربری و مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، مقاوم سازی و بررسی می شود. همچنین در تولید این پانل ها لایه بیرونی به شکل های سه گام و پنج گام (سینوسی) تولید می شوند تا بتوانند به خوبی آب باران و مقاومت های دیگر را پوشش دهند.

از انواع ساندویچ پانل های سقفی می توان به طرح های شادولاین، پیچ مخفی، طرح آردواز، سفالی و … اشاره کرد.

پانل کلین روم (اتاق تمیز)

یکی از منحصر بفرد ترین نوع ساندویچ پانل های تولیدی در کارخانه ها، که با شرایط ویژه طراحی و تولید می شود، ساندویچ پنل های کلین روم است، این پانل ها با دارا بودن خاصیت ایزولاسیون و مقاومت بیشتر در برابر ورود آلاینده ها، حرارت و … در تجهیز اتاق ایزوله بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کارخانه ها و … استفاده می شود. در این نوع ساندویچ پانل ها ضخامت دیواره به نسبت سایر محصولات بیشتر می باشد.

ساندویچ پانل سردخانه

پانل ساندویچی سردخانه که می توان آن را در ساخت انواع سردخانه ها، گرم خانه ها و انبار های غذایی و دارویی از آنها استفاده کرد، نوعی دیگر از پانل های ساندویچی است. این پانل ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام مناسب سردخانه مخصوص خود هستند. از انواع سردخانه های موجود می توان به سردخانه زیر صفر، بالای صفر، سردخانه های متحرک و دو مداره اشاره کرد.

عوامل مهم در خرید ساندویچ پانل

در هنگام خرید ساندویچ پانل، توجه به عوامل زیر مهم است:

۱. عملکرد عایق

کیفیت عایق درونی پانل بسیار اهمیت دارد. در خصوص انتخاب و خرید آن باید به عملکرد عایق حرارتی و صوتی توجه کرد و از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل شود.

۲. مقاومت در برابر حریق

ساندویچ پانل‌ها باید دارای مقاومت مناسب در برابر حریق باشند. بررسی استانداردها و گواهینامه‌های مربوط به مقاومت حریق ضروری است.

۳. استحکام ساختاری

پانل‌ها باید دارای استحکام ساختاری مناسبی باشند تا بتوانند به عنوان مصالح اصلی ساختمان عمل کنند. استحکام پانل‌ها و روش‌های اتصال آنها باید مورد بررسی قرار گیرد.

۴. ضخامت پانل

ضخامت پانل نیز بر توانایی عایق‌کاری و استحکام ساختاری آن تأثیر می‌گذارد. باید ضخامت مناسبی را برای نیازهای ساختمانی در نظر گرفت.

راهنمای خرید ساندویچ پانل

  • تعیین نیازها و استفاده مورد نظر

تعیین نیازها و استفاده مورد نظر از ساندویچ پانل اولین مرحله در راهنمای خرید است. باید در ابتدا پروژه ساختمانی موارد لازم به آن را از نظر ابعاد، موقعیت قرارگیری و … را مشخص کرده و سپس به عواملی مانند عایق حرارتی، عایق صوتی و استحکام ساختاری توجه کرد و در ادامه به خرید ساندویچ پانل مورد نظر پرداخت.

  • مشاوره با تولیدکنندگان و متخصصان

مشاوره با تولیدکنندگان و متخصصان در این زمینه می‌تواند به شما در انتخاب بهترین ساندویچ پانل کمک کند. آنها می‌توانند شما را راهنمایی کنند و نکات مهم برای خرید را اطلاع رسانی کنند.

  • ارزیابی نمونه‌های کاربردی

قبل از خرید، بهتر است نمونه‌های کاربردی از ساندویچ پانل‌ها را بررسی کنید و به ارزیابی کیفیت و عملکرد آنها بپردازید. این کار به شما اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد.

  • انتخاب بهترین تولید کننده

انتخاب تولید کننده معتبر و با تجربه نقش مهمی در کیفیت و قیمت ساندویچ پانل‌ها دارد. در این خصوص باید به دنبال بهترین شرکت تولید کننده باشید.

در ارتباط با انتخاب بهترین کارخانه تولید کننده انواع ساندویچ پانل باید به عواملی چون گواهینامه ها، تجربیات و سابقه کاری شرکت، پروژه های موفق آن، افتخارات و … توجه فرمایید.

در این باره شرکت های بسیاری وجود دارند که به ما در امر خرید و استعلام قیمت انواع پانل های ساندویچی کمک شایانی می کنند. یکی از همین شرکت ها که سابقه کاری بالایی در این زمینه دارد و به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع پانل در ایران شناخته می شود، شرکت تولید کننده مصالح نوین ساختمانی آریا بارون است.

خدمات پس از فروش

مهمترین نکته در خرید ساندویچ پانل، بررسی شرایط و خدمات پس از فروش است. باید از تامین‌کننده اطلاعات کامل در مورد گارانتی، تعمیرات و نگهداری محصول را به دست آورید.

قیمت انواع ساندویچ پانل ساختمانی

در خصوص قیمت انواع ساندویچ پانل باید به این نکته توجه کرد که این پانل ها براساس مواردی چون نوع کاربری، جنس ورق های فولادی و فوم عایق میانی، ابعاد و مشخصات فنی، برند سازنده، گارانتی، خدمات پس از فروش و … تعیین می شود و نمی توان برای آن قیمت ثابتی را تعیین کرد اما می توان قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل را حداقل از 400 هزار تومان تخمین زد که این خود بستگی به نوع ساختمان دارد.

در این خصوص شما عزیزان می توانید با کارشناسان و متخصصان مشاوره بگیرید.

راه های ارتباطی برای خرید و استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل

شما عزیزان می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و به صورت مشاوره رایگان در خصوص خرید و استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل های ساختمانی، اطلاع حاصل فرمایید.

  • شماره تماس جهت خرید ساندویچ پانل: 05136228800
  • شماره تماس استعلام قیمت انواع پانل : 05136228814
  • شماره تماس سفارش ساندویچ پانل ساختمانی: 05136228802

جمع‌بندی

در این مقاله از زومیت شما عزیزان را با راهنمای خرید ساندویچ پانل (نکات مهم 0 تا 100 رایگان) صحبت کردیم و در خصوص انتخاب بهترین نوع ساندویچ پانل ساختمانی، به بحث و گفتگو پرداختیم. در پایان از اینکه با ما تا انتها همراه بودید بسیار سپاسگزاریم، شما می توانید سوالات خود را از ما در بخش نظرات بپرسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات