بهشتی خصوصی در قلب طبیعت با اجاره ویلا در سایت شب

شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در جستجوی شگفتی‌های طبیعت، تجربه دوست داشتنی‌ترین و رویایی‌ترین لحظات، حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.
تبلیغات

در جهان پیرامون ما، مناطقی رویایی و فراتر از واقعیت در کالبد کوه و دشت و دمن، جنگل و دریا، آبشارها و چشمه سارها، وجود دارند، که خلق زیبایی وصف ناشدنی آنها از عهده هیچ هنرمند و نقاشی جز به دستان توانای خالق هستی بر نمی‌آید. در همین سرزمین ما کم نیستند جلوه‌های طبیعی شگفت انگیزی که هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برند و با خاطره‌هایی خوش و رویایی تا ابد در گوشه ذهن بینندگان خود جا خوش می‌کنند.

در جستجوی شگفتی‌های طبیعت، تجربه دوست داشتنی‌ترین لحظات و رویایی‌ترین آنها، حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. برای دیدن این شگفتی‌ها، شما را به جهان ماورایی نمی‌فرستیم. در همین گوشه و کنار سرزمینمان ایران، خلقت طبیعت چنان خودنمایی می‌کند، که آرزوی داشتن عمری که کفاف دیدن این همه زیبایی را بدهد، چندان دور از انتظار نیست. بنابراین کوله بار سفر خود را ببندید تا از همین جا شما را به بازدید از زیباترین مناظر طبیعی ایران ببریم.

البته قبل از سفر حتما به فکر محل اقامت خود باشید. برای اجاره روزانه خانه می‌توانید با مراجعه به سایت شب اقامتگاه مناسب خود را پیدا و رزرو کنید.

قطعه‌ای از بهشت این بار در کلاردشت

مقصد در اینجا استان مازندران و شهر زیبای کلاردشت است. ییلاقات شمال کشور را اگر بخواهیم در یک جمله برایتان توصیف کنیم، صحبت از وجود اقیانوسی از ابرها بر بلندی ارتفاعات سرسبز روستاهای ییلاقی می‌شود؛ با رفتن بر روی این بلندی‌ها می‌توان چشم اندازهایی وسیع و تماشایی از چالوس، دریای مازندران، و جنگل‌های بلوط را به نظاره نشست.

مازیچال از معروف‌ترین ییلاقات شمالی است که در نزدیکی کلاردشت و 48 کیلومتری چالوس واقع شده است. شروع سفر به مازیچال اگر از مسیر جاده چالوس باشد، باید به سمت مرزن آباد جهت پیدا ‌کند؛ سپس از مسیر مرزن آباد باید به سمت کلاردشت تغییر مسیر دهید. به میدان اصلی کلاردشت که رسیدید، 7 کیلومتر از جاده عباس آباد را پیش بروید تا به جاده خاکی مازیچال برسید. از این جاده خاکی 17 کیلومتر را که برانید، ارتفاعات و دشت‌های مازیچال شروع به خودنمایی می‌کنند و دل شما را به سمت بی نهایت زیبایی‌های خود می‌کشانند.

بهترین زمان سفر به ییلاق مازیچال نیمه‌ بهار تا اواخر تابستان است. اگر دوست دارید که یک اقامت شبانه را در طبیعت مازیچال تجربه کنید، فصل تابستان بهترین فرصتی است که برای کسب این تجربه می‌توانید از آن بهره ببرید. در این فصل آب و هوا بسیار معتدل و خنک است و حسابی می‌توانید هیجان را چاشنی سفر خود کنید.

در فصل بهار نیز شرایط به همین منوال است؛ با این تفاوت که ارتفاعات مازیچال، از رویش گل‌های فصلی، زیبایی و جلوه خیره کننده‌ای به خود می‌گیرند و در ترکیب با قله‌های برفی اطراف، بسیار دیدنی و تماشایی می‌شوند. از دیگر زمان‌های مناسب برای سفر به مازیچال، فصل رنگارنگ پاییز است؛ در این فصل جنگل‌هایی که در ابتدای جاده مازیچال قرار دارند، با مناظر رویایی و بسیار زیبای خود، مازیچال را به مقصدی دلخواه برای تجربه یک سفر خاطره انگیز، تبدیل می‌کنند.

بهار، تابستان یا پاییز؛ انتخاب شما هر کدام از این فصل‌ها برای سفر به منطقه ییلاقی و رویایی مازیچال باشد، بدون شک تنها به چند ساعت ماندن در این منطقه بی بدیل و پر از آرامش، نمی‌توان رضایت داد. بنابراین بهتر است پیش از حرکت به سمت مقصد، با بحث اقامت کنار بیایید، تا تمام وقت سفر چند روزه شما صرف طبیعت گردی و لذت بردن از زیبایی‌های ییلاق مازیچال شود. هدف از این سفر بیشتر دور شدن از دغدغه‌های زندگی شهری و تنفس هوای پاک در مناظر منحصر به فرد طبیعی است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با اجاره ویلا شمال، اجازه دهید که سفر شما تماما از جنس طبیعت باشد و برای چند روزی از هر چیزی که رنگ و بوی زندگی شهری را دارد دور بمانید.

غرق در آبی آسمان و جنگل در روستای سنگچال

استان مازندران خود به تنهایی یک سرزمین بهشتی با بی بدیل‌ترین جلوه‌های طبیعی است. خیلی کم یا شاید هرگز پیش نیاید که سفر به جغرافیای شمالی کشور باب میل مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نباشد. بنابراین زمانی که صحبت از طبیعت گردی می‌شود، مستقیما راه شمال را در پیش می‌گیریم و معمولا این ییلاقات شمالی هستند که امتیاز بیشترین محبوبیت در بین گردشگران را ازآن خود می‌کنند.

از این‌رو راه سفر به حوالی شهرستان سرسبز آمل را در پیش می‌گیریم تا به منطقه‌ای کوهستانی، و ییلاقی بهشتی برسیم. در اینجا روستای ییلاقی سنگچال مقصد ما برای تجربه سفری خنک و دلچسب است. این روستا از دهکده‌های توریستی و گنجینه‌های سرسبز استان مازندران با جنگل‌هایی انبوه و مناطقی بسیار چشم نواز است.

همجوار شدن دهکده گردشگری سنگچال با روستای فیلبند، موجب شده است تا گردشگران با ذوق و علاقه بیشتری راهی این مقصد شوند و به معنای واقعی با یک تیر دو نشان بزنند. برای بازدید از روستای فیلبند باید به سمت جنوب شرقی روستای سنگچال بروید؛ این دو روستا در فاصله‌ای 14 کیلومتری از همدیگر قرار دارند.

در شمال شرقی دهکده سنگچال نیز با فاصله‌ای 2.5 کیلومتری، روستای مرتفع گت کلا قرار دارد. با ده دقیقه رانندگی می‌توانید به این روستا برسید و از دیدن مناظر زیبای آن و داشتن گپ و گفتی با اهالی روستا لذت ببرید و خاطرات خوشی را در ذهنتان از مقصد چند جانبه دهکده زیبای سنگچال به ثبت برسانید.

اگر نگاهی دیگر به اطراف دهکده سنگچال بیندازیم، می‌بینیم که جاده هراز و جنگل الیمستان نیز همجواری نه‌چندان دوری با روستا دارند. با این حساب بهتر است برای چند روزی در دهکده سنگچال بمانید و گشت و گذاری در محیط روستا، ارتفاعات آن و همینطور بازدیدی از جاذبه‌های اطراف آن داشته باشید.

اگر ترجیح شما در سفر به مناطق شمالی به جای اقامت در هتل‌های شهری، ماندن در دل طبیعت و تجربه ساده زیستی زندگی مردم روستایی است، گزینه‌های متعدد و فراوانی برای اقامت داشتن در روستا از جمله کلبه جنگلی و خانه‌های بومی و محلی در اختیار شما هستند.

طبیعت گردی در دره ارغوان مشهد

تجربه طبیعت گردی در مشهد با حس و حالی بسیار متفاوت همراه است. در منطقه توریستی طرقبه مشهد، دره ارغوان را داریم که به عنوان معروف‌ترین جاذبه دیدنی مشهد شناخته می‌شود. این دره با آب و هوایی بسیار دلپذیر و چشم اندازهایی تماشایی و منحصر به فرد، فصل بهار را میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. آب و هوای دره ارغوان در روزهای گرم تابستانی نیز بسیار خنک و معتدل است.

همانطور که از نام این دره مشخص است، درختان ارغوان را می‌توان در سرتاسر این منطقه گردشگری به چشم دید. زیبایی این دشت حیرت‌انگیز، در فصل اردیبهشت به خاطر رویش شکوفه‌های بسیار زیبای ارغوان است، که با رنگ دلبرانه خود، جلوه‌ای رویایی به سرتاسر فضای دره می‌بخشند. اگر می‌خواهید تنها به خاطر دیدن دشتی پر از شکوفه‌های ارغوان راهی این مقصد شوید، اردیبهشت ماه بهترین فرصت است و پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

فاصله دشت و دره ارغوان با شهر مشهد به 30 کیلومتر می‌رسد و این فاصله تا نزدیک حرم 36 کیلومتر است. بنابراین اگر قصد اجاره سوئیت در مشهد را دارید، می‌توانید سوئیت مشهد نزدیک حرم را اجاره کنید تا پس از سفر و بازدید یک روزه از دره ارغوان، با برگشتن به محل اقامت خود، دسترسی راحت‌تری به حرم داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات