قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان در شرکت جهان فرود

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
یکی از مهم‌ترین مشکلات ساختمان‌ها ریزش نمای سنگ آن‌ها است که علاوه‌بر تغییر در ظاهر زیبای ساختمان، باعث ایجاد خطرات و صدمات جبران ناپذیری هم می‌شود.
تبلیغات

در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین روش‌ها، یعنی پیچ و رولپلاک نما که توسط شرکت جهان فرود راپل انجام می‌شود را به شما معرفی کنیم.

پیچ و رولپلاک نما

یکی از بهترین روش‌ها برای مقاوم‌سازی نمای ساختمان‌های سنگی که ایمنی آن‌ها را تضمین می‌کند، استفاده از پیچ و رولپلاک نماست. ساکنین ساختمان‌ها می‌توانند با به‌کارگیری این روش، از بروز خسارت‌های جانی و مالی پیشگیری کنند. به این نکته توجه داشته باشید که این کار باید توسط افراد متخصصی که تجربه کافی دارند، انجام شود؛ زیرا جنس و ضخامت سنگ نمای ساختمان‌ها با یکدیگر متفاوت است و باید از پیچ‌های مختلف برای مقاوم‌سازی استفاده شود.

مراحل انجام پیچ و رولپلاک نما

یکی از عواملی که بر قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیر می‌گذارد، نوع سازه و مراحل مختلف انجام کار است. در ادامه قصد داریم در این مورد اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم.

  • بازدید از محل

پس از اینکه کارفرما درخواست خود، مبنی بر پیچ و رولپلاک سنگ نما را ثبت کرد، متخصصان در محل حاضر شده و نمای ساختمان و شرایط فعلی آن را بررسی می‌کنند. این کار به‌منظور انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، مشخص‌کردن نوع پیچ و تجهیزاتی است که باید برای انجام کار از آن استفاده شود. در حال حاضر در اکثر پروژه‌ها از راپل برای پیچ کردن نما استفاده می‌شود؛ اما در برخی از مواقع لازم است از سایر روش‌ها مثل نصب داربست نیز، کمک گرفته شود.

  • نصب پیچ

پس از اینکه نوع پیچ در مرحله قبلی مشخص شد، حال نوبت به نصب آن در محل‌های مناسب است؛ به همین منظور افراد متخصص با استفاده از راپل به بخش‌های از قبل مشخص‌شده رفته و پیچ‌ها را با استفاده از گیره یا کلید در جای خود تثبیت می‌کنند.

  • نصب رولپلاک

در این مرحله با استفاده از دریل محل‌های موردنظر را سوراخ کرده و با استفاده از چکش، رولپلاک‌ها را در دیوار جای‌گذاری می‌کنند. بعد از انجام این کار محکم‌بودن آن‌ها را آزمایش کرده و پیچ‌ها را در جای خود سفت می‌کنند.

  • آزمایش و تنظیم

یکی از مهم‌ترین مراحل کار، آزمایش و تنظیم است که باید پس از اتمام پروژه انجام شود. متخصصان در این مرحله از پیچ و رولپلاک نما، تمام بخش‌ها را چک می‌کنند تا از استحکام آن‌ها مطمئن شوند. برخی مواقع لازم است تا در بخش‌هایی از کار، تنظیماتی مثل سفت کردن پیچ‌ها انجام شود؛ این کار موجب اب بندی نما می‌شود.

  • رنگ پس از پیچ کردن نما

پس از اتمام کار به دلیل استفاده از پیچ و تغییر شکل نما، پیمانکار با استفاده از راپل، اقدام به رنگ‌کردن آن‌ها می‌کند تا نمای ساختمان به حالت قبلی خود باز گردد.

  • نگهداری و خدمات پس از فروش

یکی از مهم‌ترین کارها پس از اتمام پروژه، خدمات پس از فروش و نگهداری آن است؛ زیرا با مرور زمان و بر اثر شرایط جوی مختلف، برخی از بخش‌ها به ترمیم احتیاج خواهند داشت. پس بهتر است به‌صورت دوره‌ای نما را بازبینی کرده و اصلاحات لازم در پیچ و رولپلاک سنگ نما انجام شود. برخی از مواقع متخصصان برای اب بندی نما از چسب سنگ استفاده می‌کنند تا کیفیت کار افزایش پیدا کند.

انواع پیچ و رولپلاک

یکی از نکات مهمی که در هنگام اجرای پروژه باید به آن توجه کرد و تأثیر مستقیمی روی قیمت پیچ و رولپلاک نما دارد، نوع مصالحی است که در اجرا از آن استفاده می‌شود. به طور کلی دو نوع مختلف وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پیچ و رولپلاک نما ساده

برای نصب این نوع از پیچ‌ها، روی آن‌ها یک نوار حلزونی یا رشته حلزونی قرار می‌گیرد و با چرخش پیچ در جای خود سفت می‌شود. از ویژگی‌های مهم این روش، می‌توان به استفاده آن در پروژه‌های مختلف به دلیل اجرای سریع و ارزان‌بودن اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل ساده‌بودن روش نصب، کار در ارتفاع نسبت به موارد دیگر که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، آسان‌تر است.

پیچ و رولپلاک نما خاص

در تمام پروژه‌های کار در ارتفاع، نمی‌توان از نوع ساده استفاده کرد؛ به همین دلیل مجری باتوجه‌به نیاز، از ابزار، تجهیزات یا روش‌های خاصی استفاده می‌کند تا استحکام نما به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

نکات مهم در اجرای پروژه

برای اینکه کیفیت کار به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند، باید به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تهیه نقشه و طرح قبل از شروع پروژه، به‌منظور برآورد صحیح قیمت و شناسایی خطرات احتمالی که ممکن است در طول اجرا با آن مواجه شوید.

به‌کارگیری ابزار مناسب یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید؛ زیرا سرعت انجام کار را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و از آسیب احتمالی به نمای ساختمان جلوگیری می‌کند.

رعایت‌کردن نکات ایمنی یکی از مهم‌ترین موارد است؛ زیرا کار در ارتفاع به‌ خودی‌خود، خطراتی به همراه دارد. پس بهتر است در حین اجرای کار، از دستکش، کلاه و عینک استفاده کنید.

اطمینان از نصب صحیح پیچ و رولپلاک نما تا در آینده مشکلی در عملکرد آن‌ها ایجاد نشود.

نگهداری و نظافت مرتب نما، پس از انجام پروژه می‌تواند عمر مفید آن را به شکل چشمگیری افزایش دهد. این کار موجب می‌شود تا در صورت لزوم تعمیرات لازم روی بخش‌های مختلف انجام شود.

انتخاب مواد مناسب برای پیچ و رولپلاک، یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. بهتر است مصالحی که استفاده می‌کنید، در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی داشته باشند.

کنترل کیفیت در حین اجرای پروژه و پس از اتمام آن، می‌تواند به میزان زیادی ایمنی را افزایش داده و از دوباره‌کاری در بخش‌های مختلف جلوگیری کند.

جمع‌بندی

پیچ و رولپلاک نما با راپل یکی از روش‌های ترمیم ساختمان است که با استفاده از آن، می‌توان از بروز حوادث مالی و جانی بر اثر سقوط بخش‌های مختلف نما جلوگیری کرد؛ به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را در مورد مراحل نصب و انواع روش‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد تا از بروز حادثه جلوگیری کنید را به شما معرفی کنیم. در آخر نیز نکاتی را مطرح کردیم که توجه به آن‌ها می‌تواند کیفیت انجام کار را، به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد و از بروز حوادث احتمالی در حین انجام کار، جلوگیری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات