پزشکانی که در درمانکده می‌توانند سردرد شما را درمان کنند

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
سردرد، درد مشترکی است که همهٔ ما کم یا زیاد آن را تجربه کرده‌ایم. این عارضه می‌تواند نشانه‌ایی از سرماخوردگی، کرونا یا یک بیماری جدی‌تر باشد.
تبلیغات

نگران نشوید، در بیشتر مواقع فشارهای عصبی، استرس،‌ نگاه کردن بیش‌از حد به مانیتور، کم‌خوابی و کم آبی بدن منجر به سردرد می‌شوند. در این شرایط تغییر سبک زندگی، بهترین راه‌حل برای درمان است. البته داروهای بدون نسخه و آرام‌بخش مثل ژلوفن و استامینوفن، اولین و سریع‌ترین راه‌حلی است که برای درمان سردرد، به سراغ آنها می‌رویم. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم برای کدام سردردها باید به پزشک مراجعه کنیم و اصلا کدام پزشکان می‌توانند در درمان سردرد به ما کمک کنند.

اگر این سردردها را دارید باید به پزشک مراجعه کنید

  • سردردی دارید که با وجود مصرف انواع قرص و داروهای آرام‌بخش، تسکین پیدا نمی‌کند.
  • سردرد آنقدر شدید است که انجام کارهای روزانه را برای شما سخت کرده است.
  • سردردهایی را تجربه می‌کنید که خواب‌تان را مختل کرده است. بی‌خوابی نیز شدت آن را افزایش می‌دهد. در واقع شما در دام یک چرخهٔ معیوب گرفتار شده‌اید. سردرد منجر به بی‌خوابی می‌شود و بی‌خوابی سردرد را تشدید می‌کند.
  • به تناوب دچار این عارضه می‌شوید و دلیل خاص و روشنی برای آن پیدا نمی‌‌کنید.
  • دچار سردردهای ناگهانی می‌شوید که به مرور زمان شدت هم می‌یابند. در این شرایط ممکن است فشار خون بالا داشته باشید.
  • دچار بیماری‌های خاصی مانند میگرن هستید و برای کنترل آن به توصیه‌های پزشکانی مانند دکتر مغز و اعصاب نیاز دارید.
  • اگر سردرد با احساس گیجی و تشنج همراه است، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. همچنین پس از هرگونه آسیب سر نیز لازم است با پزشک متخصص مشورت داشته باشید، بخصوص اگر با علائم دیگری مانند تغییرات بینایی، ضعف یا بی‌حسی مواجه هستید.

برای دریافت نوبت آنلاین از پزشکان باتجربه و متخصص مغز و اعصاب می‌توانید از خدمات سایت‌هایی مانند درمانکده استفاده کنید. این مجموعه در حوزه ارائه خدمات آنلاین سلامت همکاری دارد.

پزشکان عمومی اولین پزشکانی هستند که به درمان سردرد کمک می‌کنند

پزشک متخصص داخلی و پزشکان عمومی، در خط مقدم تشخیص و درمان همهٔ بیماری‌‌‌ها قرار دارند. آنها وضعیت بیمار را با توجه به علائم، بیماری‌های زمینه‌ایی، مصرف داروها، سن و… بررسی می‌کنند. اگر برای تشخیص علت به آزمایش نیاز باشد، تست‌های اولیه را تجویز خواهند کرد. در صورتی‌که مشکل خاصی وجود داشته باشد، بیمار را به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهند.

اگر بیماری‌های زیر را دارید برای درمان سردرد باید به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید

سینوزیت

سینوس‌ها حفره‌های خالی هستند که در اطراف بینی و پیشانی قرار دارند. غشاهای مخاطی، دیوارهٔ داخلی آنها را پوشانده است. فاکتورهایی مانند عفونت، آلرژی و بیماری‌های زمینه‌ایی باعث افزایش مخاط و انسداد آنها می‌شود. این شرایط فشار در سینوس‌ها را افزایش خواهد داد و در نتیجه احساس سردرد می‌کنید (سردردهای سینوسی). این درست همان زمانی است که وقتی به جلو خم می‌شوید، درد و سنگینی در ناحیه پیشانی را به‌خوبی حس خواهید کرد. در چنین شرایطی دکتر گوش و حلق و بینی می‌تواند در درمان بیماری به شما کمک کند.

عفونت گوش

اگر دچار عفونت گوش شده باشید در کنار سردرد با علائم دیگری مانند گوش درد، تخلیه مایعات از گوش و تب نیز مواجه خواهید شد. عفونت ویروسی و باکتریایی از شایع‌ترین دلایل عفونت گوش هستند. پزشک گوش، حلق و بینی برای درمان، داروهایی مانند قطره‌های گوش، آنتی‌بیوتیک‌ و مُسکن‌ها را تجویز می‌کند.

اگر در این زمینه به مشاوره پزشکی آنلاین نیاز دارید، می‌توانید به سایت درمانکده مراجعه کنید. پزشکان متخصصی که با مجموعه درمانکده همکاری دارند، آمادهٔ ارائه مشاورهٔ آنلاین به‌صورت متنی، صوتی و تصویری هستند.

شاید برای درمان سردرد به کمک دکتر گوارش نیاز داشته باشید

برخی بیماری‌های گوارشی به‌طور غیرمستقیم می‌توانند منجر به سردرد شوند:

سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

سندرم روده تحریک پذیر، بیماری مزمنی است که رودهٔ بزرگ را درگیر می‌کند. درد شکم، نفخ، یبوست و اسهال از علائم شایع آن هستند. این عوارض نیز زمینه را برای کم‌آبی بدن و در نتیجه سردرد آماده می‌کنند.

بیماری سلیاک (Celiac disease)

سلیاک نوعی بیماری خود ایمنی است که رودهٔ کوچک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افرادی که گلوتن مصرف می‌کنند با این بیماری درگیر هستند. این بیماری گوارشی منجر به سوء جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی و کمبود مواد مغذی در بدن می‌شود. به همین دلیل بیماران ممکن است سردرد را نیز تجربه کنند.

رفلاکس اسید معده (Gastroesophageal reflux disease (GERD

برخی بیماران که با رفلاکس اسید معده مواجه می‌شوند، سردرد را نیز تجربه می‌کنند. پزشکان به‌طور دقیق رابطه بین آنها را نمی‌دانند.

در این بیماری، اسید معده به دلیل چاقی، بارداری، سیگار کشیدن، پرخوری و بیماری‌های زمینه‌ایی به سمت اندام‌های گوارشی فوقانی حرکت می‌کند. این بیماران با علائمی مانند سوزش سردل و احساس ترشی در دهان مواجه هستند. همچنین علت تلخی دهان نیز می‌تواند مربوط به این بیماری گوارشی باشد.

اگر سردردهای مکرر دارید و همراه با آن علائم گوارشی را نیز تجربه می‌کنید، بهتر است با پزشک متخصص گوارش مشورت داشته باشید. برای دسترسی به لیست پزشکان گوارش تهران، می‌توانید از خدمات آنلاین سلامت درمانکده استفاده کنید. این لیست اطلاعات کاملی از پزشکان را به شما را ارائه می‌دهد. در صورت نیاز می‌توانید از طریق پلتفرم درمانکده درخواست مشاورهٔ آنلاین کنید یا نوبت اینترنتی بگیرید.

برای درمان این سردردها باید با دکتر متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید

میگرن (Migraines)

میگرن از آن دست بیماری‌های مغزی و عصبی است که سردردهای شدید را به شما را تحمیل می‌کند. این بیماری با علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه است. سردردهای میگرن ضربان‌دار هستند و اغلب به صورت یک‌طرفه بروز می‌کنند. با این حال درد آن در هر نقطه‌ای از سر، گردن و صورت ظاهر می‌شود.

سردرد خوشه‌ای (Cluster headaches)

این نوع سردردها اغلب یک طرف سر را درگیر می‌کنند و در اطراف چشم و سر حس می‌شوند. بیماران درد آن را کوبنده تعریف می‌کنند. بروز این نوع سردردها نادر است و مردان بیشتر از زنان با آن درگیر هستند. گاهی اوقات بیماران در طی یک روز چندین بار دچار حمله می‌شوند.

تومورهای مغزی

تومورهای مغزی باعث فشار بر مغز می‌شوند، به همین دلیل بیمار با سردرد درگیر است. شدت و محل سردرد، به محل و اندازه تومور بستگی دارد.

دریافت نوبت آنلاین از پزشکان متخصص درمانکده در سراسر استان تهران

هدف مجموعه درمانکده بالا بردن سطح سلامتی عمومی جامعه است. ما برای رسیدن به این هدف راه سختی را پیموده‌ایم. در حال حاضر این مجموعه با پزشکان متخصص زیادی در سطح استان تهران و برخی شهرهای بزرگ ایران مانند شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و کرج همکاری دارد. شما می‌توانید همین حالا برای دریافت نوبت آنلاین یا مشاوره پزشکی اینترنتی به سایت درمانکده مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات