می‌توانیم بلیط چارتر را از طریق فلای تودی کنسل کنیم!

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید ارزانترین بلیط چارتر هم برای پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی باید به آن دقت کنید، زمان خرید بلیط است.
تبلیغات

سفر هوایی یکی از بهترین راه های سفر به مقاصد دور و نزدیک است، مهم نیست که مقصد شما در کدام قاره و در کدام نقطه جهان باشد، با هواپیما در کمتر از یک روز و با چندساعت پرواز، به آنجا خواهید رسید. اما شاید یکی از مهمترین دغدغه های هر فردی، در زمان خرید بلیط هواپیما، نگرانی های هزینه و قیمت بلیط باشد. اما این موضوع نیز با رعایت چند نکته تا حدودی قابل مدیریت است. شاید شما هم با واژه بلیط چارتر یا حتی هتل چارتر آشنا باشید، در این مطلب با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با ویژگی های بلیط چارتری و نحوه کنسلی بلیط چارتر و استرداد بلیط چارتر از زریق فلای تودی آشنا شوید.

بلیط چارتری چیست؟

یک تصور قدیمی و تا حدودی نادرست در خصوص بلیط چارتری وجود دارد و آن این است که بلیط های چارتری ارزان تر هستند. اگر نگاه درستی به ماجرا داشته باشید، برای همیشه جواب سوال خود را خواهید گرفت. منظور از بلیط چارتری این است که یک شرکت مسافرتی، تمامی بلیط های یک هواپیما در یک خط هوایی مشخص را برای مدت زمان طولانی رزرو کند. در این شرایط آن شرکت، یک هواپیما را برای مدتی معلوم برای مقاصد مشخص رزرو کرده و از آن پس شما بلیط هواپیما را از شرکت مسافرتی خریداری می کنید، نه ایرلاین مربوطه.

در این شرایط 2 مسئله به وجود می آید. یک این که بلیط ها از قبل رزرو شده، هزینه آن پرداخت شده و در واقع امکان کنسلی آن عموما وجود ندارد. دوم این که شرکتی که بلیط ها را چارتر کرده، می‌تواند قیمت دلخواه را بر روی بلیط ها ارائه دهد.

البته این بدان معنا نیست که شرکت های مسافرتی می‌توانند یا مجاز هستند که قیمت های فضایی برای فروش بلیط ارائه دهند. بلکه منظور این است که شرکت مربوطه می‌تواند به دلخواه، بلیط ها را با قیمت های پایین و ارزان یا با قیمت واقعی بلیط به فروش برساند. پس به یاد داشته باشید که بلیط چارتری همیشه ارزان نیست!

چگونه بلیط چارتری را ارزان بخریم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید ارزانترین بلیط چارتر هم برای پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی باید به آن دقت کنید، زمان خرید بلیط است.به طور کلی در زمان‌های کم سفر سال، هنگامی که به زمان پرواز نزدیک می‌شویم قیمت بلیط هواپیما چارتر ارزانتر می‌شود، چون ممکن است تمام ظرفیت صندلی‌‌های چارتر پر نشود و چارتر کننده برای اینکه ضرر خود را به حداقل برساند بلیط هواپیما را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

این نوع بلیط‌ در واقع همان بلیط‌ لحظه آخری است. اما عکس این امر زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید در زمان‌های پرتردد سال مانند تعطیلات تابستان یا عید نوروز به مسافرت بروید. در این مواقع با توجه به تقاضا بالای مسافران برای خرید بلیط هواپیما، قیمت بلیط چارتری هواپیما افزایش می‌یابد و ممکن است از قیمت بلیط سیستمی هواپیما هم بیشتر شود.

در این شرایط هرچه به زمان پرواز نزدیکتر شوید، باید انتظار بیشتری برای قیمت بلیط هواپیما داشته باشید. معمولا بهترین زمان برای خرید پرواز چارتری ارزان، اسفند ماه، بعد از تعطیلات نوروز و یا زمان هایی است که مسافران کمتری به مقصد مورد نظر شما سفر می‌کنند.

آیا می ‌توان به همه بلیط‌ های چارتر اعتماد کرد؟

پاسخ به این سوال، بستگی به یک مورد دارد، این است که شما مرجع مناسبی برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کرده باشید. اگر مرجعی که قصد رزرو بلیط هواپیما از آن را دارید، شناخته شده و دارای اعتبار باشد، بله می‌توان به بلیط های چارتری اعتماد کرد. اما در صورتی که مرجع قابل اعتمادی برای خرید انتخاب نکرده باشید، ممکن است با دردسرهای زیادی برای خرید بلیط مواجه شوید.

مثلا این که نتوانید به موقع تایدیه خرید بلیط خود را دریافت کنید و یا در زمان دریافت تاییدیه پرواز دچار مشکل شوید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید بلیط، یک مرجع قابل اعتماد مانند فلای تودی را انتخاب کنید. در این شرایط ممکن است که حتی امکان استرداد بلیط چارتری نیز برای شما وجود داشته باشد.

راهنمای استرداد بلیط چارتری

در قسمت قبلی اشاره کردیم که عموما امکان استرداد بلیط کنسلی وجود ندارد زیرا شرکت چارتر کننده، از قبل هزینه بلیط هواپیما را پرداخت کرده و در این صورت متحمل ضرر و زیان می‌شود. اما با این حال شرایط و زمان کنسل کردن بلیط چارتری نیز ممکن است در پاسخ نهایی تاثیرگذار باشد.

قبل از هرچیزی باید از جریمه کنسلی بلیط هواپیما چارتری مطلع باشید و بدانید که کنسل کردن رزرو بلیط هواپیما و یا حتی رزرو هتل، مشمول جریمه است. این که چند روز قبل از پرواز نسبت به کنسل کردن بلیط چارتری خود اقدام کنید نیز در مقدار جریمه تاثیرگذار است. اما به یاد داشته باشید که اگر بلیط شما چارتری بوده، هیچ تضمینی در خصوص استرداد و بازگشت وجه وجود ندارد.

نحوه کنسل کردن بلیط چارتری در فلای تودی

اگر پرواز چارتر خود را از وب سایت فلای تودی رزرو کرده باشید، باید بدانید که انتخاب شما درست بوده است. در این شرایط اگر قصد کنسل کردن بلیط چارتر خود را داشته باشید، با اطلاع از همه مواردی که در قسمت های قبلی به آن اشاره کردیم، کافی است که با کارشناسان فلای تودی تماس بگیرید.

کارشناسان با توجه به مدت زمان باقی مانده تا پرواز شما، در صورتی که امکان کنسل کردن بلیط هواپیما وجود داشته باشد، این کار را انجام می دهند. به این ترتیب، هزینه باقی مانده پس از کسر جریمه به حساب شما واریز خواهد شد. البته توجه داشته باشید که همیشه امکان کنسل کردن بلیط چارتری وجود نخواهد داشت و بهتر است با اطمینان از زمان سفر، خرید خود را انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات