با این ۷ روش خانه‌ای با دکوراسیون مدرن داشته باشید | هیلدا چوب

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
سبک مدرن یکی از سبک‌های بسیار زیبا و جذاب است که امروزه در منازل مختلف، شاهد استفاده از آن هستید.
تبلیغات

ازآنجایی‌که، امروزه خانه‌های آپارتمانی، فضای کمی دارند، بنابراین باید دکوراسیونی که برای آن‌ها انتخاب می‌کنید، متناسب با فضا باشد. دکوراسیون مدرن، یکی از این سبک‌های مناسب است، که می‌توان آن را در هر فضایی پیاده‌سازی کرد. با‌اینکه، هنوز هم بسیاری از افراد از تجهیزاتی مانند سرویس مبل سنتی یا سرویس خواب سنتی استفاده می‌کنند، اما افرادی هم، زیبایی را در سادگی می‌بینند و برای داشتن یک محیط آرامبخش و دلنشین، سبک مدرن را انتخاب می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم، ۷ روش برای داشتن دکوراسیون مدرن که از سایت هیلدا چوب برایتان نقل کرده ایم را، به شما معرفی می کنیم.

معرفی سبک مدرن

همان‌طور که می‌دانید، مدرن در واژه به معنی جدید و تازه است. به هر آنچه، که در زمان خاصی مد می‌شود، مدرن گفته می‌شود. این در حالی است، که در طراحی، مدرن معنای متفاوتی دارد. اگر بخواهیم در طراحی دکوراسیون، سبک مدرن را تعریف کنیم، می‌توانیم آن را نشان‌دهنده سادگی بدانیم. سبک مدرن از گذشته تاکنون، بسیار مورد‌توجه قرار گرفته و در محیط‌های مختلف آن را اجرا می‌کنند.

سبک مدرن از جمله سبک‌هایی است که در کمال سادگی، زیباترین مناظر را خلق می‌کند. در سبک مدرن، شما عناصر و رنگ‌های عجیبی را نمی‌بینید. برای مثال، سرویس خواب سبک مدرن، بسیار ساده بوده و در کنار آن عناصر ساده دیگری مانند میز آرایش و پاف قرار دارد، تا بتواند زیبایی سرویس خواب را تکمیل کند.

چگونه می‌توانیم خانه‌ای با دکوراسیون مدرن داشته باشیم؟

برای پیاده‌سازی سبک مدرن در منزل، می‌توانید از عناصر و ‌ایده‌های مختلفی بهره ببرید. برای مثال، انتخاب میز عسلی، سرویس خواب، پرده‌ها، نور پردازی و غیره، همگی می‌توانند از جمله عناصری باشند، که سبک منزل شما را به سبک مدرن تبدیل کنند. در ادامه، روش‌هایی را معرفی می کنیم، تا با اجرای آن، منزلی شیک و مدرن داشته باشید.

ایجاد فضایی خلوت

برای داشتن یک دکوراسیون مدرن، روش دیگر این است، که به سمت یک فضای خلوت و آرام بروید. در سبک مدرن باید از هر گونه شلوغی و تجملات دوری کنید. اگر به دکوراسیون منازلیة که از این سبک استفاده کرده‌اند، دقت کرده باشید، محیطی کاملاً خلوت و آرام را مشاهده خواهید کرد. بنابراین سعی کنید فضای اتاق خواب، آشپزخانه، نشیمن و دیگر بخش‌های منزل شما، کاملاً ساده و بی‌آلایش باشد. به‌عنوان مثال، بهتر است سرویس مبلمان راحتی و ساده را برای محیط انتخاب کنید و یا سرویس خواب مدرن خود را، با عناصر ساده مثل میز پاتختی طراحی کنید.

طراحی آشپزخانه ساده

بسیاری از افراد برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود، از وسایل و تجهیزاتی استفاده می‌کنند، که محیط را کاملاً شلوغ جلوه می‌دهد. فراموش نکنید در سبک مدرن، هر چقدر تجهیزات موجود در آشپزخانه، مانند کابینت‌ها، جزیره، میز ناهارخوری و غیره ساده باشند، به سبک مدرن نزدیک‌تر خواهید بود. سعی کنید رنگ کابینت‌ها و تجهیزات بزرگی که، مورد توجه قرار دارند مانند یخچال و غیره را بر اساس اصول سبک مدرن انتخاب کنید.

سرویس مبل

سرویس مبل یکی از مهم‌ترین تجهیزات هر منزل، به شمار می‌رود. همان‌طور که اشاره کردیم، در سبک مدرن، سرویس مبلمان کاملاً ساده و از نوع راحتی انتخاب می‌شود. در سرویس مبل به‌کار‌رفته در سبک مدرن، مدل‌های عجیب مبلمان با رنگ‌های فانتزی و تند را نمی‌بینید؛ هر آن‌چه برای سرویس مبل به‌کار می‌رود، کاملاً ساده است. می‌توانید برای تزئین محیط منزل خود، از اِلِمان‌های دیگر، در کنار مبلمان‌ها نیز استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید یک میز جلو مبلی یا میز عسلی ساده را به‌کار ببرید. البته در به‌کار بردن چنین عناصری باید تعادل را رعایت کرده و زیاده‌روی نکنید.

انتخاب فرش

منزل شما زمانی یک دکوراسیون مدرن دارد، که تمام تجهیزات شما بر اساس اصول و استاندارد‌های سبک مدرن، انتخاب‌شده باشد. در منازلی با سبک مدرن، برای انتخاب فرش، معمولاً فرش‌هایی را انتخاب می‌کنند که انتزاعی و فانتزی بوده و از طرح‌های ساده، الهام گرفته باشند. البته شما می‌توانید از فرش‌های ایرانی، که دارای نقش و نگار‌های مختلف هستند نیز، استفاده کنید. در این صورت به سراغ فرش‌هایی بروید، که زمینه آن‌ها یک‌رنگ بوده و طرح‌های آن‌ها خلوت است. فرش‌هایی با طرح شلوغ، دکوراسیون شما را از سبک مدرن دور خواهد کرد.

تزئینات مربوط به سقف و دیوار

در سبک‌هایی دیگر، مانند سبک کلاسیک، باید از تزئینات پرنقش و متعدد برای محیط منزل استفاده شود. برای مثال، شما در کنار سرویس خواب، عناصر و اِلِمان‌های زیادی را می‌بینید. کنسول چوبی یا میز آرایش، همراه با میز پاتختی و پاف. در سبک مدرن تمام این عوامل برعکس خواهد بود. در این سبک، تمرکز و تأکید روی دیوار‌هایی با زمینه ساده و یک قاب ساده است، تا بتوان عناصر اصلی به‌کار رفته در محیط را به نمایش گذاشت. کاغذ دیواری‌هایی که برای سبک مدرن انتخاب می‌شود، باید کاملاً ساده و بدون هیچ طراحی پیچیده‌ای باشند. در این سبک، برای تزئین سقف تنها از لوستر به عنوان یک عنصر ساده استفاده می‌شود و به ندرت پیش می‌آید که شما المان‌های برجسته‌ای را در این دکوراسیون ببینید.

تناژ رنگی خاص

از دیگر روش‌هایی که دکوراسیون منزل شما را، کاملاً مدرن نشان می‌دهد، استفاده از رنگ‌های خنثی است. شما در سبک مدرن، می‌توانید تونالیته‌های رنگی متفاوت را به‌کار ببرید. اما به‌طور‌کلی، باید گفت در سبک مدرن، بیشتر از چند رنگ دیده نمی‌شود. به‌همین علت، شما باید تناژ رنگی را رعایت کنید. برای مثال رنگ سرویس خواب و سرویس مبل، باید رنگی ساده و خنثی انتخاب شود. استفاده از رنگ‌های فانتزی و متعدد در سبک مدرن توصیه نمی‌شود؛ چراکه فضا را از سادگی خود دور می‌کند. بنابراین، بهتر است برای انتخاب رنگ کنسول چوبی، میز ناهار خوری، عناصر سرویس بهداشتی، سرویس خواب و غیره، رنگ‌های خنثی را به‌کار برید.

جمع‌بندی

سبک مدرن، یکی از سبک‌های پرطرفدار برای طراحی دکوراسیون منزل است. برای اینکه بتوانید منزلی با سبک مدرن داشته باشید، باید از روش‌ها و استاندارد‌های خاص این سبک الهام بگیرید. ما روش‌هایی را معرفی کردیم، تا بتوانید با اجرای آن‌ها، خانه‌ای با دکوراسیون مدرن داشته باشید.

هیلدا چوب خرید آنلاین و حضوری: hildachoob.com | ارسال به سراسر ایران با بسته بندی تمیز و مرتب

تلفن هماهنگی و سفارشات: 09358062627

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات