مواردی که برای خرید کولر گازی قسطی در کرج باید در نظر بگیریم

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
مطالعه 7 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
سیستم تهویه مطبوع دستگاهی است که به ما در رسیدن و نگه داشتن محیط در دمای مطلوب کمک می‌کند.
تبلیغات

این سیستم به قدری رایج است که در هر جایی که وارد می‌شویم می‌توان تأثیر آن را تجربه کرد. به طور خلاصه، می‌توان از آن در محیط‌های خانگی، تجاری، آموزشی و اداری استفاده کرد. در این مقاله مزایای خرید کولر گازی قسطی در کرج و داکت اسپلیت قسطی در کرج را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی با کولر گازی

کولر گازی اغلب به عنوان یک دستگاه تهویه مطبوع شناخته می‌شود. دارای یک فن است که هوای مطبوع را در فضای بسته پخش می‌کند. سیستم کولر گازی یک وسیله الکتریکی است که به طور عمدی برای حذف گرما و رطوبت از فضای داخلی ساختمان نصب می‌شود. این فرآیندی است که معمولاً برای دستیابی به یک محیط راحت و مطلوب، اساساً برای انسان و حیوانات و یا لوازم و دستگاه‌ها استفاده می‌شود. در واقع به عنوان سیستم گرمایشی در فصول سرد و سیستم خنک کننده در فصل‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از استفاده‌های کولر گازی در خنک کردن و رطوبت‌زدایی اتاق‌هایی است که دستگاه‌های الکترونیکی مانند سرور کامپیوتر‌ها و تقویت‌کننده‌های برق قرار دارند. همچنین در فضایی که حاوی محصولات ظریف مانند آثار هنری است نیز کاربرد دارد. سرمایش عموماً در سیستم کولر گازی از طریق چرخه تبرید حاصل می‌شود، اما گاهی اوقات از تبخیر یا خنک کننده آزاد استفاده می‌شود.

مشاوره رایگان با مهندس ساسان ایقانی 09121892705

عملکرد کولر گازی قسطی در کرج

در زیر مهم‌ترین وظایف کولرهای گازی در ساختمان و مراکز اداری و تجاری آورده شده است:

  •  هدف اصلی کولر گازی ایجاد فضایی راحت در اتاق است.
  •  نوع خاصی از کولرهای گازی برای خنک کردن دمای دستگاه‌های الکتریکی استفاده می‌شود.
  •  رطوبت یک اتاق را کنترل می‌کند که باید بین 30 تا 65 درصد باشد در حالی که دما باید بین 20 تا 26 درجه سانتیگراد باشد.
  •  سیستم داکت اسپلیت قسطی در کرج بر هوای اتاق تأثیر می‌گذارد تا افراد آسایش داشته باشند و مانعی برای بهره‌وری آن‌ها ایجاد نشود.
  •  شرایط هوا با دما، فشار و رطوبت مشخص می‌شود. فشار هوا تغییر نمی‌کند.
  •  خرید کولر گازی قسطی در کرج، می‌تواند برای گرمایش، رطوبت‌زدایی، سرمایش و مرطوب کردن مورد استفاده قرار گیرد.
  •  از هوا، هرگونه میکروب، دوده، گرد و غبار و سایر اجسام خارجی را حذف می‌کند.
  •  در فصول گرم‌تر، هوای داخل خانه را به طور موثر خنک نگه می‌دارد.

اجزای یک کولر گازی

در زیر اجزای کولر گازی مورد استفاده برای مقاصد مختلف آورده شده است:

• کمپرسور

• کویل کندانسور

• ترموستات

• اواپراتور

• هواگیر و واحد دمش

انواع کولر گازی

در زیر انواع مختلف کولر گازی موجود در دنیای مدرن آورده شده است:

کولرهای گازی به یکی از سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

• سیستم‌های تک واحد (یا تک بلوک)

• سیستم‌های دو تقسیم (اسپلیت)

• سیستم‌های چند تقسیم (مولتی اسپلیت)

۱) انواع کولرهای گازی تک واحد| کولر گازی قسطی در کرج

در یک تهویه مطبوع واحد، هر سه جزء اصلی در یک جعبه قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها را می‌توان بیشتر به چند نوع دسته‌بندی کرد.

کولرهای پنجره‌ای

این سیستم به طور کلی بر روی یک پنجره نصب می‌شود و معمولاً هوای گرم را از پشت و کناره‌ها خارج می‌کند در حالی که سیستم خنک کننده مبرد به داخل خانه می‌رود. قیمت آن نسبت به سایر مدل‌ها کمتر است اما صدای آن بسیار زیاد است. کولرهای پنجره‌ای برای خانه‌های کوچک یا آپارتمان‌ها انتخاب خوبی هستند.

سیستم‌های PTAC

تهویه مطبوع ترمینال پکیج (PTAC) اغلب در هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مشاغل و آپارتمان‌ها و ساختمان‌های آپارتمانی که تهویه مطبوع مرکزی ارائه نمی‌دهند، یافت می‌شوند. این سیستم‌ها اغلب عملکردی مشابه کولرهای پنجره ای دارند. اگر اتاقی به خانه خود اضافه کرده باشید و اتاق جدید به کانال خنک کننده مرکزی فعلی شما متصل نباشد، سیستم PTAC نیز مفید است. شما می‌توانید برای خرید کولر گازی قسطی در کرج و داکت اسپلیت قسطی در کرج به ما مراجعه کنید.

کولر گازی قابل حمل / سیار

با یک کولر گازی قابل حمل، هوای گرم از طریق یک لوله اگزوز بزرگ که از طریق یک پنجره یا یک سوراخ در دیوار متصل است، خارج می‌شود و هوای گرم را به بیرون هدایت می‌کند. این نوع واحد به گونه‌ای طراحی شده است که ارزان قیمت بوده و نصب و جابجایی آن آسان است. با این حال، می‌تواند نسبتاً پر سر و صدا و ظرفیت محدودی نیز داشته باشد.

کولر گازی سیار صنعتی

این کولر گازی بسیار قدرتمند است و بیشتر می‌تواند هوای سرد را از طریق لوله‌های خرطومی ‌قابل تنظیم که معمولاً در قسمت جلویی کولر نصب می‌شوند، به محل مورد نیاز برسانند. این مدل‌ها برای اتاق‌های سرور کامپیوتر یا سایر محیط‌هایی که نیاز به درجه حرارت و رطوبت محیطی ثابت دارند، ایده‌آل هستند.

کولر گازی پرتابل

این نوع کولرهای گازی عملکردی مانند کولر گازی دیواری دارند ولی از نظر اندازه و شکل مشابه بخاری‌ هستند، همچنین قابل حمل بوده نیاز به نصب در جای ثابت ندارند. آن‌ها می‌توانند گرمایش و سرمایش مقرون به صرفه را فراهم کنند.

۲) کولرهای گازی اسپلیت یا دو تکه

سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت از دو قسمت تشکیل شده است. پرسروصداترین قسمت کولر گازی، کمپرسور، در بیرون قرار می‌گیرد، در حالی که بخش بسیار سبک‌تر و ساکت‌تر، از جمله پنل کنترل، در داخل خانه قرار می‌گیرد. سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت مدرن مجهز به یک کنترل از راه دور و یک پمپ حرارتی برای ماه‌های سردتر هستند. آن‌ها معمولاً دارای یک فیلتر هوای درشت هستند که از سیم پیچ‌های سیستم محافظت می‌کند. آن‌ها همچنین مجهز به فیلترهای هوا هستند که به تصفیه هوا، از بین بردن گرده، گرد و غبار و بو کمک می‌کند. با خرید کولر گازی قسطی در کرج و داکت اسپلیت قسطی در کرج هوای مطبوع را در خانه خود داشته باشید.

سیستم‌های اسپلیت دیواری

سیستم‌های اسپلیت دیواری یکی از رایج‌ترین انواع کولر گازی در محیط‌های مسکونی است. آن‌ها برای ارائه خنک کننده کارآمد و به حداقل رساندن نویز عملیاتی ایده‌آل هستند و درجه بالایی از کنترل تنظیمات دما را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

سیستم‌های اسپلیت روی زمین

کولر گازی اسپلیت از کف در دو نوع اصلی موجود است.

سیستم اسپیلت ستونی مدل‌های بزرگ و با ظرفیت بالایی هستند که معمولاً برای خنک کردن اتاق‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شود. آن‌ها اغلب در سالن‌های انتظار و پذیرایی استفاده می‌شوند. این واحد جریان شدیدی از هوا تولید می‌کند که ایستادن بیش از حد زیر کولر گازی را برای هر کسی دشوار می‌کند.

اسپلیت کابینتی بسیار کوچک‌تر از همتایان خود هستند و معمولاً برای خنک کردن داخل ساختمان یا گلخانه‌های جدید استفاده می‌شوند.

اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت

اسپلیت کانالی که به عنوان کولر گازی مرکزی نیز شناخته می‌شود، برای ساختمان‌هایی که دارای سیستم کانال‌کشی هستند، ایده آل است. اغلب در جاهایی استفاده می‌شود که چندین منطقه یا اتاق یا حتی محل‌های جداگانه باید خنک شوند. این باعث می‌شود که برای بسیاری از اماکن اداری مناسب باشد.

مزیت این نوع از کولرهای گازی این است که می‌توانید اسپلیت را در جاهایی که زیاد استفاده نمی‌شوند یا مطابق با ترجیحات دمایی مختلف هستند، خاموش کنید. با این حال، این سیستم می‌تواند گران باشد و نصب آن پیچیده‌تر و وقت گیرتر است. برای مشاوره پیش از خرید کولر گازی قسطی در کرج و داکت اسپلیت قسطی در کرج با ما تماس بگیرید.

اسپلیت‌های کاست سقفی

کولرهای کاستی برای سرمایش و گرمایش فضاهای مسکونی و تجاری ایده آل هستند. بزرگ‌ترین مزیت این نوع اسپلیت‌ها زیبا‌سازی است، زیرا قسمت اعظم واحد در بالای سقف دیده نمی‌شود. واحدها را می‌توان روی دیوار یا سقف یا حتی معلق در فضاهای باریک یا محدود نصب کرد، جایی که امکان نصب سیستم اسپلیت دیواری یا کانالی وجود ندارد.

از آنجا که هوا در این کولرها در چهار جهت توزیع می‌شود، یک اسپلیت کاست سقفی می‌تواند کار مشابه سه یا چهار کولر دیواری را انجام دهد.

کولرهای گازی مولتی اسپلیت

سیستم‌های چند اسپلیت اساساً همان سیستم‌های اسپلیت هستند، با این تفاوت که بیش از یک واحد داخلی متصل به واحد کمپرسور خارجی وجود دارد. کندانسورها در این نوع واحدها اغلب قوی‌تر از کولر گازی معمولی هستند. آن‌ها همچنین امکان استفاده از انواع مختلف واحدهای داخلی-دیواری، کاست سقفی و غیره را می‌دهند که از یک کندانسور اجرا شوند.

بزرگ‌ترین عیب این نوع واحد این است که اگر واحد بیرونی خراب شود، کل سیستم از کار می‌افتد. با این حال، یک سیستم چند تقسیم ممکن است جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به چندین سیستم تقسیم شود.

عواملی که در انتخاب کولر گازی قسطی در کرج باید در نظر داشته باشید

برای اطمینان از خرید بهترین کولر گازی برای خانه یا محل کار خود باید چند فاکتور را در نظر بگیرید:

اندازه اتاق: یک دستگاه تهویه مطبوع با ظرفیت خنک کننده متناسب با اندازه اتاق انتخاب کنید. با خرید کولر گازی قسطی در کرج و داکت اسپلیت قسطی در کرج، گرما در زمستان و سرما در تابستان را به خود هدیه دهید.

بهره‌وری: سیستم‌های خنک کننده دارای رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی مبتنی بر ستاره (EERs) هستند. هر چه تعداد ستاره‌ها بیشتر باشد، بهره‌وری انرژی سیستم بهتر است و هزینه کارکرد آن کمتر است.

نصب و نگهداری: نحوه عملکرد سیستم خنک کننده شما به شدت به نحوه نصب آن بستگی دارد. یک تکنسین نصب و سرویس می‌تواند نیازهای کیفیت هوای داخلی شما را به دقت ارزیابی کند و در مورد محصولات و الزامات نگهداری توصیه کند.

تمیزی فیلتر: تمیز نگه داشتن فیلتر می‌تواند 5 تا 10 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند و عمر مفید سیستم خنک کننده شما را افزایش دهد.

کنترل نویز: آخرین چیزی که می‌خواهید این است که یک دستگاه تهویه مطبوع داشته باشید که خواب شما را خراب کند یا بر بهره‌وری و تمرکز کارمندان شما تأثیر بگذارد. هر سیستم خنک کننده باید سطح عملکرد نویز را در مشخصات محصول خود داشته باشد. نویز یک کولر گازی آرام در محدوده 50 تا 60 دسی بل است، تقریباً همان سطح سر و صدای مکالمه آرام است.

سخن آخر در مورد کولر گازی قسطی در کرج

کولر گازی اکنون بخش مهمی از زندگی ما است .مردم در تابستان خنک و در زمستان با کولر گازی گرم می‌شوند. در نتیجه، کولر گازی قسطی در کرج، وسیله‌ای نجات‌بخش است که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما تقریباً یا هر آنچه را که باید در مورد کولرهای گازی و داکت اسپلیت قسطی در کرج بدانید که شامل تعریف، عملکرد و کارکرد آن‌ها است را برای شما ارائه داده‌ایم. امیدوارم از خواندن لذت برده باشید، اگر چنین است، لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اطلاعات تماس نمایندگی کولر گازی بوش در استان البرز کرج

آدرس:

کرج رجائی شهر خیابان مطهری روبه روی بازار ملاصدرا جنب استقلال جنوبی

تلفن دفتر:

02634453348

نام مدیریت:

آقای ساسان ایقانی

تلفن همراه:

09121892705

وب سایت:

air-conditioner-installment-karaj.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات