قیمت بیمه بدنه پراید در ۱۴۰۱ چقدر است؟

یک‌شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
مطالعه 6 دقیقه
بیمه بدنه و بیمه بدنه پراید یکی از مجموعه بیمه نامه‌های خودرو هستند که ماهیت جبران هزینه‌های مالی را بر عهده دارند.
تبلیغات

پراید یکی از خودروهای ایرانی است که با توجه به استقبال افراد جامعه، نیاز است که یکسری تمهیدات را در نظر گرفت تا در صورت بروز حادثه رانندگی مشکلی برای جبران هزینه‌های مازاد وجود نداشته باشد. بیمه بدنه و بیمه بدنه پراید یکی از مجموعه بیمه نامه‌های خودرو هستند که ماهیت جبران هزینه‌های مالی را بر عهده دارند. در حقیقت اگر خودروی پراید دچار حادثه رانندگی شود که به عنوان راننده مقصر شناخته می‌شود، می‌تواند در زمان کوتاهی خسارت‌های مالی وارد شده به خودروی خود را دریافت کند. البته که انتخاب پوشش‌ها و سقف تعهدات باید از قبل توسط بیمه‌گزار مشخص شده باشد. به طور کلی با توجه به فرهنگسازی که برای خرید بیمه نامه بدنه ایجاد شده است افراد ترجیح می‌دهند که در کنار تهیه بیمه شخص ثالث این بیمه نامه را هم خریداری کنند تا نگرانی برای جبران هزینه‌ها وجود نداشته باشد. تا انتهای متن همراه ما باشید تا اطلاعاتی درباره پوشش‌های بیمه نامه ارائه کنیم.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه نامه‌های خودرو است که به صورت اختیاری بوده و افراد با توجه به شرایط خود می‌توانند از مزیت‌ها و پوشش‌های آن بهره‌مند شوند. در حقیقت این بیمه نامه مکمل بیمه ثالث است. بدین گونه که در بیمه نامه ثالث هزینه‌های مالی مازاد یا هزینه‌های مالی وارد شده به راننده مقصر تعهد نمی‌شود، اما در بیمه نامه بدنه شرایط فرق می‌کند و ماهیت این بیمه نامه، جبران هزینه‌های مالی وارد شده به خودرو است. در نتیجه بهتر است که این بیمه نامه را تهیه کرد تا هنگام بروز حادثه بتوان از تعهدات بیمه‌گر استفاده کرد.

همچنین تصادف، آتش سوزی و سرقت خودرو تحت پوشش این بیمه نامه است که البته این موارد پوشش‌های اصلی هستند و بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر تحت پوشش خطرات بیشتری باشد.

پوشش‌های بیمه بدنه

بیمه بدنه پراید یا هر خودروی دیگر، دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی است که با توجه به الویت‌های بیمه‌گزار انتخاب خواهند شد. در حقیقت شرکت‌های بیمه با بررسی حق بیمه دریافتی از بیمه‌گزار و انتخاب خطرات، پوشش‌های بیمه بدنه را برررسی می‌کنند. نکته مهم این است که بدانید، انتخاب پوشش‌ها بر قیمت بیمه نامه تاثیر مستقیم خواهد داشت.

بیمه بدنه خسارات وارد بر اجسام ثابت را جبران می کند

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی در بیمه بدنه پراید و سایر خودروها، جزو موارد لاینکف است که حق بیمه پایه برای آن در نظر گرفته می‌شود و نیازی به پرداخت حق بیمه بیشتر ندارد. البته این مشخص بودن حق بیمه با توجه به نوع خودرو و سال ساخت ماشین امکان پذیر است. اما در هر صورت شرکت‌های بیمه موظف هستند در برابر حق بیمه دریافتی جبران خسارت‌های زیر را داشته باشند:

  • برخورد خودرو با یک جسم (ثابت یا متحرک)
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی، آذرخش یا انفجار خودرو و لوازم یدکی اصلی همراه آن
  • سرقت کلی خودرو (خسارت ناشی از سرقت خودرو یا خسارت ناشی از آسیب دیدن وسایل اصلی و وسایل اضافی درج شده در بیمه نامه)
  • جبران خسارت‌های نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه برای خودروها تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند که بیمه‌گزار بتواند در صورت نیاز، تحت پوشش خطرات بیشتری باشند. در بیمه بدنه پراید پوشش‌های اضافی عبارتند از:

  • خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله
  • سرقت جزئی خودرو (سرقت لوازم و قطعات خودرو)
  • خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو
  • زیان‌های وارد شده به خودرو در مسابقات اتومبیلرانی یا تست‌های سرعت
  • خسارت‌های ناشی از حمل مواد اسیدی و مواد منفجره( در صورتی که کاربری خودرو برای حمل این مواد اشتعالزا بیمه بدنه شده باشد.)
  • هزینه رفت و آمد، هنگامی‌‌در دسترس نبودن خودرو( این پوشش در طول سال حداکثر تا 30 روز قابل استفاده است که 3 روز اول حادثه به عنوان فرانشیز محاسبه خواهد شد.)
  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو
  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو(همان نوسانات خودرو)
با بیمه بدنه هزینه جبران خسارات بسیار کاهش پیدا خواهد کرد

نرخ بیمه بدنه پراید را چگونه محاسبه می‌کنند؟

قیمت بیمه بدنه پراید بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. هر کدام از این عوامل می‌تواند در میزان حق بیمه بدنه خودروی پراید تاثیرگذار باشند؛ البته در هر شرکت بیمه، درصد اعمال این فاکتورها متفاوت است.به هرحال، قیمت و نرخ بیمه بدنه پراید با توجه به عوامل زیر مشخص خواهد شد:

مدل پراید:

مدل انتخابی پراید از عواملی است که می‌تواند بر قیمت خرید بیمه بدنه آن تاثیر بگذارد.

سال ساخت پراید:

برای خودروهایی با مدل قدیمی، قیمت بیمه بدنه بیشتر خواهد بود.

همچنین قیمت بیمه بدنه پراید یا سایر خودرو‌ها با توجه به عوامل زیر بررسی خواهند شد.

ویژگی‌های خودرو

نرخ قیمت بیمه نامه بدنه به عواملی مانند: سال ساخت، نوع خودرو و ارزش روز ماشین بستگی دارد. با توجه به این عوامل ممکن است که قیمت بیمه نامه بدنه تفاوت‌هایی داشته باشد. زیرا هرچه سال ساخت خودرو جدیدتر باشد قیمت بیمه نامه هم بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر بیمه‌گزار موظف است که ارزش خودرو را به درستی اعلام کند تا در صورت بروز حادثه نزدیک‌ترین قیمت برای خسارت به بیمه‌گزار پرداخت شود. در حقیقت ملاک اصلی قیمت گذاری بیمه نامه، ارزش خودرو است.

تخفیف‌های بیمه

برای اینکه بتوان استقابل از بیمه بدنه پراید را بیشتر کرد نیاز است که یکسری تخفیفات در نظر گرفت. البته که تخفیفات بیمه نامه برای اکثر خودرو‌ها اعمال می‌شود تا تشویقی برای خرید بیمه نامه اختیاری بدنه باشد. همچنین تخفیف عدم خسارت را می‌توان یکی از تخفیف‌های بیمه بدنه دانست که می‌توان موارد زیر را هم به آن اضافه کرد:

  • تخفیف اصلی بیمه ‌بدنه
  • تخفیف خودروهای صفر کیلومتر
  • تخفیف‌های مناسبتی
  • تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه
  • تخفیف نقدی

پوشش و سقف تعهدات

انتخاب پوشش‌های بیمه بدنه مهم‌ترین بخش قیمت گذاری در بیمه نامه است. همانطور که توضیح داده شده برای انتخاب پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد و اینکه شما چه خطراتی را نیاز دارید تا تحت پوشش باشد باعث افزایش یا کاهش قیمت بیمه بدنه خواهد شد. در حقیقت انتخاب پوشش‌های بیمه نامه به طور مستقیم بر قیمت بیمه نامه تاثیر خواهد گذاشت.

مدارک مورد نیاز جبران خسارت در بیمه بدنه پراید

هنگامی‌ که بیمه نامه بدنه را انتخاب می‌کنید تحت پوشش خطرات تعهد شده بیمه‌گر هستید، پس در صورتی که حادثه‌ای رخ دهد، شرکت بیمه موظف به جبران خسارت است. دقت کنید برای جبران خسارت‌های ایجاد شده باید حداکثر تا پنج روز کاری به یکی از شعب شرکت بیمه خود مراجعه کرده و به صورت کتبی اعلام خسارت کنید. در این شرایط، کارشناس بیمه از شما یکسری مدارک می‌خواهد تا بتوانند اعلام خسارت کند. این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • کپی سند مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو

چرا بیمه بدنه را بخریم؟

با توجه به نوسانات قیمت قطعات خودرو و شرایط اقتصادی کشور، بهتر است که یک پشتوانه مالی داشت تا در صورت بروز حادثه رانندگی، نگرانی‌ها برای جبران هزینه‌های مالی ایجاد شده کاهش پیدا کند. در حقیقت با خرید بیمه بدنه و بیه بدنه پراید می‌توان ریسک جبران هزینه‌های ایجاد شده را به شرکت بیمه انتقال داد.

توصیه می‌کنیم که اگر شما هم جزو افراد آینده‌نگر هستید، این بیمه نامه را خریداری کنید تا در صورت خسارت‌های وارد شده ناشی از حوادث تحت پوشش بیمه نامه، خسارت‌های شما تا سقف تعهدات بیمه‌گر جبران شود. همچنین دقت کنید که هنگام انتخاب پوشش‌های مختلف بیمه نامه با یک کارشناس بیمه‌ای مشورت داشته باشید تا بهترین بیمه نامه بدنه را با شرایط و پوشش‌های مناسب تهیه کنید. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به https://bimeh.com/carbody/ در سایت بیمه دات کام ، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. ضمنا، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌های کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملا بیطرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، خرید بیمه مناسب شرایط‌تان را در کمترین زمان ممکن تجربه نمایید و بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات