خرید نرم افزار CRM برای کسب و کار، آشنایی با CRM جولیو

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مطالعه 8 دقیقه
ویپینگ
در این مقاله قصد داریم برخی از مهم‌ترین مسائلی که باید برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM در نظر داشته باشید را معرفی کنیم.
تبلیغات

امروزه با گسترش فضای رقابتی بین کسب و کار‌ها و توسعه فناوری‌های مختلف برای ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، انتخاب مناسب‌ترین و بهترین نرم افزار CRM برای هر کسب و کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. در حقیقت، اگر می‌خواهید در حوزه کاری که در آن فعالیت می‌کنید موفق شوید، باید از همان ابتدا با راه‌اندازی یک سیستم مدیریت مشتریان حرفه‌ای یک دید 360 درجه از تمام آن چه پیرامون شما در حال رخ دادن است به دست آورید و در نهایت با تصمیمات مدیریتی درست، بهره‌وری تمامی بخش‌های مختلف سازمان خود را به حداکثر برسانید.

در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم برخی از مهم‌ترین مسائلی که باید برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM در نظر داشته باشید را معرفی کرده و در آخر نیز به بررسی و ارزیابی نرم افزار CRM جولیو که توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی طراحی و تولید شده است، بپردازیم. با ما همراه باشید.

نرم افزار CRM چیست؟ چگونه بهترین CRM را انتخاب کنیم؟

شاید بهتر باشد که پیش از هرگونه توضیح، یک نگاه کلی به کاربرد و دلیل نیاز سازمان‌ها به نرم افزار CRM بیاندازیم. عبارت CRM مخفف Customer relationship management به معنای مدیریت ارتباطات مشتریان می‌باشد. در حقیقت این کلمه یه این موضوع اشاره می‌کند که شما توسط این سامانه می‌توانید تمامی اطلاعات مرتبط با مشتریان سازمان خود را به صورت طبقه‌بندی‌ شده ثبت کرده و کلیه ارتباطات خود با مشتریانتان را به صورت یکپارچه مدیریت کنید.

نکته مهمی که باید برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM در نظر داشته باشید این است که امروزه با توسعه سامانه‌های مدیریت ارتباطات مشتریان، تعریف فوق شاید چندان هم برای شرح میزان اهمیت و کاربرد این سامانه‌ها کافی نباشد. چرا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بروزرسانی مداوم سامانه‌های CRM دیگر قابلیت ثبت اطلاعات و طبقه‌بندی داده‌ها جزء ابتدایی‌ترین امکانات این نرم افزار‌ها به شمار می‌روند. به عبارت دیگر با توسعه‌ی مداوم نرم افزارهای CRM دیگر کاربرد این سامانه‌های پیشرفته در مدیریت ارتباطات و ثبت اطلاعات مشتریان خلاصه نشده و سازمان‌ها انتظاراتی بسیار فرا‌تر از این قابلیت‌ها از نرم افزار CRM دارند. بنابراین به عنوان اولین و مهم‌ترین نکته باید به یاد داشته باشید که برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM توجه به قابلیت‌های پیشرفته‌ی نرم افزار مورد نظر یکی از مهم‌ترین مسائل می‌باشد.

پس از بررسی و ارزابی امکانات CRM نوبت به بررسی شرکت ارائه دهنده‌ی آن می‌رسد. یک سامانه‌ی نرم افزاری هر قدر هم مفید و کاربردی به نظر برسد، زمانی ارزش‌مند است که توسط یک سازمان معتبر ارائه شود و پشتیبانی و خدمات پس از فروش بسیار باکیفیتی را به همراه داشته باشد. در ادامه بیشتر در مورد این دو موضوع صحبت می‌کنیم.

امکانات و ویژگی‌های کلیدی بهترین نرم افزار CRM

همانطور که گفتیم برای اعطای لقب "بهترین" به یک نرم افزار CRM باید در ابتدای کار ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته‌ی آن را مورد ارزیابی قرار دهید. در ادامه برخی از جذاب‌ترین امکاناتی که یک CRM برتر باید علاوه بر امکانات اولیه‌ی خود داشته باشد را معرفی می‌کنیم.

دسترسی به نرم افزار CRM

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در مورد انتخاب بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کارتان در نظر داشته باشید، پلتفرم و نحوه دسترسی به سامانه‌ی CRM می‌باشد. شما باید بسته به ماهیت کسب و کار خود انتخاب کنید که می‌خواهید از یک نرم افزار CRM ابری استفاده کنید یا ترجیح می‌دهید که نرم افزار CRM سازمانتان در سرور‌های درونی شرکت خودتان راه‌اندازی شود. هر کدام از این دو راهکار دارای مزایا و معایبی می‌باشند که انتخاب بین این دو موضوع تنها بستگی به نحوه فعالیت و زمینه‌ کاری کسب و کار شما دارد. گفتنی است که معمولا نرم افزارهای CRM حرفه‌ای قابلیت راه اندازی روی هر دو پلتفرم را دارا می‌باشند.

به طور کلی برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو راهکار عبارت است از:

  • در راهکار‌های محلی آزادی بیشتری در مورد سفارشی‌سازی سامانه و شخصی‌سازی امکانات آن خواهید داشت ولی در نسخه‌های ابری این موضوع کمی محدود‌تر خواهد بود.
  • در نسخه ابری برای استفاده از CRM تنها دسترسی به اینترنت کفایت می‌کند ولی در نسخه‌های محلی احتمالا به دسترسی‌های فیزیکی به شبکه‌ی سازمان نیز احتیاج خواهید داشت.
  • در نسخه‌های محلی مسئولیت حفظ و نگهداری از تجهیزات به عهده‌ی کارشناسان سازمان شماست، ولی در نسخه‌های ابری این اقدام توسط شرکت میزبان انجام می‌شود.
  • در نسخه‌های محلی شما تنها یک بار لایسنس محصول مورد نظر را خریداری می‌کنید، ولی در نسخه‌های ابری شما باید ماهانه یا سالانه حق اشتراک پرداخت کنید.
  • همگام‌سازی نرم افزار CRM سازمان شما با دیگر سرویس‌ها در نسخه‌های محلی بسیار ساده‌تر خواهد بود اما احتمالا اتصال CRM ابری به برخی از سرویس‌های دیگر سازمان شما ممکن نخواهد بود.

اتصال نرم افزار CRM به دیگر سرویس‌ها

درست است که نرم افزار CRM امروزه به یکی از اصلی‌ترین سامانه‌ کسب و کاری تبدیل شده است، اما قرار نیست که شما فقط از یک سرویس در کسب و کارتان استفاده کنید. به هر حال شما برای فعالیت در حوزه کاریتان و ارائه خدمات به مشتریان نیاز خواهید داشت تا سرویس‌های دیگری نیز علاوه بر نرم افزار CRM درون کسب و کارتان راه‌اندازی کنید. بنابراین حتما به این موضوع توجه کنید که نرم افزار CRM شما باید قابلیت اتصال به دیگر سرویس‌های درون سازمانی را داشته باشد.

اتصال نرم افزار CRM به شبکه‌های اجتماعی

امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت دیگر شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های زندگی تمام افراد و سازمان‌ها را تشکیل می‌دهد. با افزایش فعالیت مردم در این شبکه‌های اجتماعی شرکت‌های معتبر ارائه دهنده نرم افزار CRM نیز راهکار‌هایی را برای اتصال این سامانه به شبکه‌های اجتماعی ارائه کرده‌اند که هر کدام از این راهکار‌ها به شما کمک می‌کند تا با حضور گسترده‌تر در فضای مجازی میزان فروش کسب و کارتان را افزایش دهید.

هوش مصنوعی در بهترین نرم افزار CRM

یکی از پیشرفته‌ترین قابلیت‌هایی که امروزه در اکثر سرویس‌ها و سامانه‌های پیشرفته وجود دارد، بهره‌مندی از سیستم هوش مصنوعی (AI) می‌باشد. در صورتی که نرم افزار CRM سازمان شما از این ویژگی بسیار پیشرفته پشتیبانی کند، قطعا عملکرد شما به میزان بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف بهبود خواهد یافت. بنابراین در زمان انتخاب بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کارتان پیشنهاد می‌کنیم که این قابلیت کلیدی را نیز مدنظر قرار داده و ترجیحا از سامانه‌هایی استفاده کنید که از دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند. این دستیار‌های هوشمند به شما کمک خواهند کرد تا بسیاری از فعالیت‌های روزانه‌ی خود را به صورت خودکار انجام داده و از طریق پیشنهاداتی که در زمینه‌ی فروش ارائه می‌دهند نیز درآمد سازمان شما را چند برابر می‌کنند.

قابلیت‌های حرفه‌ای فروش در CRM

امروزه با گسترش فضای رقابتی کسب و کارها واحد فروش و راهکار‌های مرتبط با آن به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر سازمانی تبدیل شده است. در حقیقت اگر واحد فروش سازمان شما عملکرد درستی نداشته باشد شانس موفقیت شما در حوزه‌‌ی کاریتان بسیار اندک خواهد بود.

یکی از اقدامات مهمی که می‌توانید به عنوان صاحب یک کسب و کار برای توسعه و قدرت‌مند‌سازی واحد فروش سازمانتان انجام دهید این است که ابزار‌های پیشرفته برای تحلیل، آنالیز و مدیریت فعالیت‌های فروش، در اختیار این بخش از شرکتتان قرار دهید. یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین این ابزار‌ها نرم افزار CRM می‌باشد. CRMهای پیشرفته امروزه علاوه بر مسائل یاد شده قابلیت‌های بسیار حرفه‌ای و مفیدی برای توسعه و بهبود عملکرد واحد فروش سازمان‌ها ارائه می‌دهند که این موضوع می‌تواند برای توسعه و پیشرفت کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت باشد.

گزارشات دقیق و کاربردی نرم افزار CRM

اغلب نرم افزارهای CRM امکانات و ویژگی‌های مختلفی برای تهیه گزارشات از بخش‌های مختلف سامانه ارائه می‌دهند، اما آیا واقعا این گزارشات برای شما کاربردی است؟

نحوه‌ی ارائه گزارش و تحلیل داده‌های به دست آمده از CRM امری مهم برای تصمیم‌گیری مدیران سازمان‌هاست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کارتان حتما گزارشات ارائه شده توسط CRMهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. گزارشاتی برای کسب و کار شما مفید است که به شما کمک کند تا با ایجاد تغییرات در بخش‌های مختلف سازمان، بازدهی شرکت خود را بالا ببرید.

بررسی سازمان ارائه کننده نرم افزار CRM

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در زمان انتخاب نرم افزار CRM در نظر داشته باشید، بررسی و ارزیابی شرکت ارائه دهنده نرم افزار می‌باشد. شما باید سازمان مورد نظر را از چند جهت مورد بررسی قرار دهید:

  • میزان اعتبار: اصلی‌ترین موضوع در مورد اعتبارسنجی شرکت ارائه دهنده نرم افزار CRM میزان اعتبار شرکت است. هنگامی که شما یک سرویس CRM در سازمانتان راه‌اندازی می‌کنید قطعا در زمان‌های مختلفی به پشتیبانی، بروزرسانی و گاها پیکربندی مجدد احتیاج خواهید داشت. اگر شرکت مورد نظر شما اعتبار کافی را نداشته باشد ممکن است در آینده برای حل مشکلات و چالش‌های خود در زمینه استفاده از CRM دچار مشکل شوید. یا حتی ممکن است اعتبار پایین شرکت ارائه دهنده‌ی نرم افزار در همان ابتدای پیاده‌سازی CRM نیز برای شما مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
  • مشتریان: پس از بررسی قابلیت‌های CRM و اعتبار شرکت مورد نظر باید مشتریان آن‌ها را نیز بررسی کرده تا بتوانید با خیال راحت نرم افزار مورد نظر خود را خریداری کنید. شما همچنین می‌توانید با برخی از سازمان‌هایی که قبلا CRM مذکور را تهیه کرده‌اند نیز تماس گرفته و نظر آن‌ها را در مورد کیفیت عملکرد برنامه و خدمات دریافتی از شرکت ارائه دهنده‌ی محصول جویا شوید. به یاد داشته باشید که CRM سرویسی نیست که به سادگی بتوانید آن را در شرکت خود تغییر دهید. هرگونه مشکل در عملکرد نرم افزار می‌تواند شما را دچار خسارت‌های مالی و اعتباری فراوانی کند.
  • کیفیت خدمات: کیفیت ارائه خدمات و پاسخگویی کارشناسان سازمان بسیار مهم است. در صورتی که سازمان مورد نظر شما خدمات با کیفیتی ارائه ندهد قطعا در کوتاه‌ مدت برای راه‌اندازی سرویس و یا مسائل مربوط به پشتیبانی دچار مشکلاتی خواهید شد.
  • قیمت: علاوه بر اعتبار و کیفیت نرم افزار قطعا پارامتر قیمت نیز بسیار مهم است. شما باید یک حد تعادل در قیمت نرم افزار و ارزش‌مند بودن آن در نظر بگیرید و سپس برای تهیه‌ی نرم افزار CRM اقدام کنید.

نرم افزار CRM جولیو

نرم افزار CRM هوشمند جولیو یک سامانه‌ پیشرفته‌ی مدیریت ارتباطات مشتریان می‌باشد که به طور کامل توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی طراحی و توسعه داده شده است. ما در طراحی و تولید این سامانه تلاش کرده‌ایم تا تمامی نیاز‌های یک کسب و کار ایرانی را از صفر تا صد در نظر گرفته و هر آنچه که ممکن است در مسیر ارائه خدمات باکیفیت به مشتریانتان احتیاج داشته باشید را در اختیارتان قرار دهیم. برخی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین قابلیت‌های این سامانه عبارت است از:

  • قابلیت هوش مصنوعی (AI) و دستیار فروش
  • قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعیقابلیت اتصال به انواع سامانه‌ها و سرویس‌های درون سازمانی و ابری
  • قابلیت همگام‌سازی به صورت یکپارچه با سیستم‌های تلفنی VOIP
  • محیط کاربری ساده و استفاده‌ی راحت
  • امکان استفاده در دو نسخه‌ی ابری و محلی
  • امکان تهیه گزارشات حرفه‌ای و آنالیز داده‌ها
  • سازگاری با مدل فروش و بازاریابی AIDA
  • تضمین 300 درصد افزایش نرخ تبدیل سازمان شما
  • بیش از 245 درصد نرخ بازگشت سرمایه
  • پشتیبانی سریع و با کیفیت
  • لایسنس 30 روزه رایگان برای ارزیابی کیفیت سامانه
  • قیمت مناسب
  • و ....

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار CRM پیشرفته دارید پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا با ما تماس گرفته تا علاوه بر مشاوره تخصصی کاشناسان این مجموعه، از 30 روز دموی رایگان این محصول نیز بهره‌مند شوید.

تلفن: 02191007447 - 02174327

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات