برگزاری دوره و بوت کمپ تخصصی خروج از بحران با آژانس دکامین

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آژانس تبلیغاتی دکامین
در مقاله زیر مروری بر سرفصل‌های دوره‌های تخصصی آژانس دکامین خواهیم داشت
تبلیغات

در روزهایی که بیلبوردهای شهر پر از تبلیغات دولتی به مناسبت‌های مختلف است و شماری از تبلیغات تلویزیونی به درخواست کمپین های مردمی متوقف شده است وضعیت اصناف و کسب کارهای کوچک و متوسط بحرانی است. این در حالی است که مجریان اکوسیستم تبلیغات با توجه به وضعیت فعلی به دنبال کسب درآمد دلاری هستند این مسئله تا جایی پیش رفته است که بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در راستای همدلی به دنبال تعریف پروژه های دلاری برای مجریان ایرانی در وضعیت فعلی هستند.

در شرایط ابهام فعلی بحث هایی در خصوص اینترنت طبقاتی موجب نگرانی کسب و کارها و همچنین مهاجرت جمعیت زیادی از مجریان حرفه ای اکوسیستم تبلیغات شده است بسیاری از آژانس ها در راستای مسئولیت های اجتماعی خود اقدام به برگزاری کارگاه ها و بوت کمپ های رایگان نموده اند و عده ای دیگر خبر از تعطیلی و تعدیل بنگاه های تبلیغاتی داده اند. ادنتورک ها گزارشات عجیبی از وضعیت کمپین های یلدای امسال در مقایسه سال قبل منتشر کرده اند ولی در این بین برخی از بنگاه های تبلیغاتی و استودیوهای خلاقیت راه حل های جدیدی برای خروج از بحران از شرایط فعلی مطرح کرده اند.

راه حل آژانس ها برای خروج از بحران

شاید بتوان کلیت راه حل های خروج از بحران توسط آژانس ها و بوتیک های خلاقیت را در تیترهای زیر خلاصه کرد:

  • کاهش هزینه های تولید محتوا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط
  • خدمات دیجیتال: جابجایی فرمول ها و معادلات در شرایط جدید
  • خدمات بی تی ال: بازاریابی اسنایپری
  • خدمات عکاسی و تصویربرداری برای اصناف و برندها
  • مشاوره و کوچینگ: تمرکز بر آموزش و قدرت رهبری
  • مسئولیت های اجتماعی برای برندها

برگزاری دوره و بوت کمپ تخصصی

اگر شما مدیر ارشد یا میانی سازمان و شرکت خود هستید در شرایط فعلی شاید تنها راه حل خروج بحران استفاده از بازاریابی اسنایپری و راه حل های خلاقانه باشد اپل تنها برند بزرگی است که حتی یک دلار هم بابت تبلیغات در جام جهانی 2022 هزینه نکرد ولی استفاده بازیکنان از محصولات اپل ،برگ برنده اپل در جام جهانی بود. تلاش های فیفا برای سانسور کردن برند اپل تقریبا بی نتیجه بود. خلاقیت حلقه مفقوده برندینگ و فروش در ایران است. تبلیغات تکراری و بیگ پروداکشن ولی بدون سناریو ایرادی نیست که بتوان به آژانس های بزرگ در ایران گرفت چرا که همیشه این تقاضا است که عرضه را به وجود می آورد.

همچنین سازمان ها با تمرکز بر آموزش مجریان نوآور و منابع انسانی مستعد می توانند به فکر جایگزین پروری منابع انسانی برای رهبری در شرایط فعلی باشند. در ادامه به سرفصل های یکی از بنگاه های نوآور تبلیغات در بوت کمپ تخصصی برگزار شده در هفته گذشته می پردازیم:

  • راه حل های فروش در دوران بحران
  • عارضه یابی بیزینس شرکت کنندگان به صورت اختصاصی
  • بررسی اشتباهات برندها در سه ماه اخیر
  • مشاوره اختصاصی برای توسعه بیزینس
  • نحوه ستاپ دپارتمان دیجیتال با هزینه های اَپتیمایز شده
  • راه های افزایش پرفورمنس در تیم تبلیغاتی
  • بررسی اجمالی برندهای خارجی در دوران جنگ و رکود
  • برونسپاری تبلیغات یا استخدام متخصص
  • نکات طلایی برای اصلاح زیرساخت ها
  • مسئولیت های اجتماعی در شرایط فعلی
  • سفر مشتری در شرایط جدید
  • باجت بندی و تصمیم گیری برای یکسال آینده

نگاهی به سرفصل های تعریف شده توسط آژانس دی ام هینت این پیام را می دهد که انطباق پذیری با شرایط جدید راز بقا در مارکت است.

چابکی و بازاریابی مبتنی بر عملکرد

اگر کیفیت آژانس های بزرگ را با قیمت های رقابتی می خواهید انتخاب شما می تواند آژانس های چابکتر باشد. تیم های شکل گرفته از افراد متخصص که رزومه حضور چند ساله در آژانس های تبلیغاتی بزرگ را در کارنامه خود دارند ولی اکنون به صورت مشاور و مجری با هزینه های معقول تر آماده ارائه خدمات به برندهای شایسته هستند. بنگاه های مشاور نه تنها به دنبال فروختن و بازاریابی رسانه های خود نیستند بلکه می توانند در شرایط فعلی هزینه های تولید و مدیریت دپارتمان های تبلیغاتی را کاهش دهند. به طور مثال یکی از بوتیک های خلاقیت که تجربه کار با برندهای خارجی را در رزومه خود دارد آژانس دکامین است. بازیگردان های اصلی صنعت تبلیغات گاها حتی زمان فعالیت جدی در شبکه های اجتماعی را ندارند قطعا شبکه سازی می تواند راه دستیابی به این مشاوران ارشد باشد. بسیاری از صاحبین کسب و کار دیگر تحت تاثیر مدرسان و مشاوران فیک و زرد نیستند و خبری از سر و صداهای شومن های اینستاگرامی نیست!

استفاده از متخصصان برای خروج از بحران

قدرت رهبری در شرایط بحرانی بیش از پیش به چشم می آید و بسیاری از کسب و کارها پس از تعدیل به فکر استخدام مشاوران ارشد و استراتژیست های زبده در این شرایط برای بقا در مارکت فعلی هستند. تایتل های زیر بیشترین تقاضا را از سوی برندهای بزرگ در شرایط فعلی دارند.

مشاور برند | مدیر پروژه | مدیر هنری | مدیر دیجیتال مارکتینگ | مشاور ارشد دیجیتال مارکتینگ | مشاور رسانه های محیطی | مشاور خدمات بی تی ال | مدیر تولید | مشاور ارشد سئو | گرافیست ارشد | کارشناس چاپ و بسته بندی | مشاور ارشد پرسونال برندینگ | مدیر خلاقیت

در صورتی که نمی توانیدمشاوران ارشد تبلیغات را به استخدام خود درآورید راه حل شما استفاده از یک اکانت منیجر یا پرفرمنس مارکتر حرفه ای به مثابه یک لیبرو است که می تواند از ظرفیت استودیو ها، آژانس ها و کانون‌های تبلیغاتی استفاده نماید و خیال شما را بابت هزینه‌هایی که می‌کنید تا حدود زیادی راحت کند. برندهای بزرگی که تا قبل از بحران اینترنت اقدام به ستاپ کردن تیم های محتوا در داخل سازمان خود کرده بودند در این شرایط مجبور به تعدیل شدند حجم اپن تو نتورک های این روزهای لینکدین گواه این قضیه است.

جنرالیست ها و نئو جنرالیست ها ترندهای جدید صنعت تبلیغات هستند این در حالی است که تا چند سال پیش هاروارد بیزینس ریویو معتقد بود متخصصان بیشتر از جنرالیست ها به یک سازمان می توانند کمک بکنند. با وجود تنوع در تکنیک های بازاریابی شاید در ماه های آینده شاهد روش های خلاقانه تری از سوی برندها نظیر بازاریابی پارتیزانی باشیم. همچنین بسیاری از برندها در پاییزی که گذشت در شرایطی که ران کردن هر نوع کمپین می توانست شبیه یک شمشیر دو لبه عمل کند به دنبال اصلاح زیرساخت های خود بودند و کمپین های امسال از جمله بلک فرایدی و شب یلدا تب و تاب سال های گذشته را به هیچ وجه نداشت.

شناخت ظرفیت های صادرات و مارکت های بین المللی بیش از پیش می تواند فروش برخی از برندهای فعال در حوزه صادرات را افزایش دهد. پکیجینگ حرفه ای و استفاده از تجربه مجریان نوآور در امر صادرات می تواند بخش بزرگی از مسیر را برای شما هموار کند. همچنین جذب سرمایه توسط بنگاه های شتاب دهنده هر چند سخت به نظر می رسد ولی غیر ممکن نیست و می تواند بسیاری از کسب و کارها را همچنان در کورس رقابت نگه دارد.

شرایط اقتصادی ویژه این دوران، توفیق اجباریست که مدیران دهه چهل و پنجاه ساختارهای بازاریابی پرفورمنس بیس را بپذیرند. بریف درست بر اساس تمپلت های استانداردهای بین المللی می تواند هزینه، زمان و شرح خدمات یک پروژه را به درستی پیش ببرد. به یاد داشته باشیم بدنه فنی بسیاری استارتاپ های بزرگ ایرانی و جهانی نسل Z هستند. شرایط ناپلئونی استارتاپ ها در ایران باعث رشد نیروهای اجرایی اکوسیستم شده است. در پایان به یاد داشته باشیم تبلیغات و مارکتینگ هزینه نیست و سرمایه گذاری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات