نحوه خرید اتریوم از صرافی بیت ۲۴

سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اتریوم با اختلاف زیاد از بقیه رقبا، پشت سر بیت کوین رتبه دوم فهرست برترین ارزهای دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار را در اختیار دارد.
تبلیغات

تا قبل از تولد ETH در سال 2015 رمز ارزهای متعددی ایجاد شده بود، اما اتریوم توانست با کنار زدن تمام آن‌ها مقتدرانه جایگاه دوم را از آن خود کند. تحلیلگران زیادی از توانایی Ethereum برای کنار زدن پادشاه رمز ارزها و نشستن در رتبه اول، صحبت می‌کنند. با توجه به آینده روشن ملکه بازار ارز دیجیتال، در این مقاله می‌خواهیم نحوه خرید اتریوم از بیت 24 را آموزش بدهیم.

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال بیت 24

بیت 24 تابستان 3 سال قبل تأسیس شد. قبل از ظهور این پلتفرم بسترهای ایرانی متعددی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود داشت، اما Bit24 توانست با کنار زدن بسیاری از رقبا در زمره برترین‌های کشور قرار بگیرد، به طوری که الان دارای بیش از 500 هزار نفر کاربر است. امکان خرید اتریوم و بیش از 370 ارز دیجیتال دیگر از این صرافی مهیا است. اما کدام ویژگی‌ها کاربران را مجذوب صرافی ارز دیجیتال بیت 24 کرده‌اند؟

پشتیبانی از ارزهای متعدد

بازار ارز دیجیتال دیگر محدود به بیت کوین و اتریوم نیست و رمز ارزهای بسیار زیادی تا امروز متولد شده‌اند. از آن جایی که این صنعت اکنون در حال بلوغ است، روز به روز پروژه‌های جدیدی متولد می‌شوند. کاربران می‌خواهند با شناسایی به موقع و سپس سرمایه گذاری زودهنگام در آن‌ها، به سود خوبی برسند. پس طبیعی است صرافی‌های ارز دیجیتال دارای کوین‌ها و توکن‌های متعدد را ترجیح بدهند.

در صرافی بیت 24 علاوه بر اتریوم و بیت کوین خرید بالای 370 رمز ارز متنوع امکان‌پذیر است. این فهرست به طور مستمر در حال گسترش است؛ تیم فنی Bit24 بازار ارز دیجیتال را به طور مستمر زیر نظر دارد تا کوین‌ها و توکن‌های مربوط به پروژه‌های قوی را خیلی زود به پلتفرم خود اضافه کند. گفتنی است از پیشنهادات کاربران برای اضافه کردن یک رمز ارز خاص نیز استقبال می‌شود.

تسویه ارزی و ریالی فوری

در بازار پرنوسان کریپتو، چند دقیقه تعلل ممکن است فرصت کسب سود را از شما بگیرد یا حتی به ضرر منجر شود. در چنین شرایطی، هیچ سرمایه گذاری مایل به انتظار زمانی طولانی برای دریافت ارزهای دیجیتال یا پول نقد نیست. به لطف خودکار بودن سیستم تسویه صرافی بیت 24 سفارش خرید اتریوم و تمام ارزهای دیجیتال دیگر خیلی سریع پردازش و ثبت خواهد شد. وضعیت در زمان فروش نیز مشابه است، هر چند دریافت نهایی پول در حساب خود به بانک مقصد و همچنین سیکل‌های تسویه سیستم پایا وابسته است.

کیف پول ارزی و ریالی داخلی

با وجود سریع بودن زمان تسویه در بیت 24، می‌توان زمان خرید یا فروش را باز هم کاهش داد؛ در صورت نگه داشتن موجودی ارزی بعد از خرید یا موجودی ریالی بعد از فروش، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، مجبور به پرداخت کارمزد انتقال نیز نخواهید بود. در نظر داشته باشید منظور از کارمزد در اینجا هزینه‌ای است که بابت ایجاد تراکنش در شبکه بلاک چین پرداخت می‌کنید، وگرنه Bit24 کارمزدی به خاطر خرید و فروش اتریوم یا هر رمز ارز دیگر دریافت نمی‌کند.

داشتن بازار معاملاتی

بیت 24 در ابتدا به صورت یک پلتفرم OTC برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد، اما به زودی بازارهای معاملاتی P2P آن هم در دسترس قرار خواهند گرفت. در اینجا امکان مشخص کردن مبلغ دلخواه برای خرید یا فروش و همچنین حد سود و ضرر مهیا است. در حال حاضر بهترین صرافی‌های ایرانی از حداکثر 140 بازار معاملاتی پشتیبانی می‌کنند، اما این تعداد در بستر P2P بیت 24 به حدود 200 بازار خواهد رسید.

آموزش خرید اتریوم از صرافی Bit24

ابتدا با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت به نشانی Bit24.cash لینک دانلود اپلیکیشن اندروید یا آی‌او‌اس را دریافت و نرم افزار را نصب کنید. البته اجباری برای این کار نیست و امکان استفاده از وب سایت روی گوشی یا دسکتاپ نیز برای خرید ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم وجود دارد. به لطف طراحی وب اپلیکیشن بیت 24 به صورت PWA، تجربه بسیار مشابهی با زمان استفاده از اپلیکیشن‌های نصبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

بعد از ثبت نام و احراز هویت، وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن یا وب سایت شوید. برای خرید اتریوم از منوی ردیف پایین گزینه «خرید و فروش» را برگزینید. گفتنی است از صفحه اصلی به بخش‌های دیگر نیز دسترسی سریع خواهید داشت.

در مرحله بعد، از فهرست رمز ارز مورد نظر را انتخاب کنید. گزینه پیش‌فرض تتر است. در ادامه مقدار خرید را بر اساس تعداد واحد مورد نظر از رمز ارز دلخواه، اینجا خرید اتریوم، مشخص کنید یا مبلغ را به تومان قرار بدهید. به عنوان نمونه می‌توان گفت قصد ما خرید 5 میلیون تومان اتریوم یا 0.113 واحد ETH است.

با لمس دکمه سبز رنگ وارد مرحله تعیین نحوه انتقال خواهید شد. همانطور که گفتیم یکی از ویژگی‌های صرافی بیت 24 داشتن کیف پول داخلی است. با نگه داشت اتریوم در آن بعد از خرید ضمن سرعت دادن به فرآیند، از پرداخت کارمزد انتقال بی‌نیاز خواهید شد که مخصوصا در شبکه بلاک چین اتریوم مقدار بالایی است. در هر صورت امکان انتقال به کیف پول شخصی نیز مهیا است. با انتخاب این گزینه، در مرحله بعد باید شبکه و آدرس مقصد را مشخص کنید. در نهایت وارد مرحله تعیین نحوه پرداخت، به صورت آنلاین از درگاه یا کسر از موجودی کیف پول ریالی بیت 24، خواهید شد.

سفارش‌ خرید ارز اتریوم شما خیلی سریع پردازش و تایید خواهد شد. در صورت انتخاب گزینه نگه داشتن داخل کیف پول بیت 24 واریز به صورت آنی انجام می‌شود، اما با انتخاب گزینه انتقال به کیف پول شخصی، زمان نهایی دریافت در آدرس ارائه شده به ترافیک شبکه بستگی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات