نکات مربوط به انتخاب مانیتور گیمینگ جی‌پلاس

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جی پلاس
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
مانیتورهای گیمینگ یکی از دسته‌بندی‌های انواع مانیتورها هستند که برای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش هنگام بازی، باید مشخصات خاصی داشته باشند.
تبلیغات

امروزه برندهای مختلفی مانند جی پلاس آی تی مانیتور‌های باکیفیتی تولید می‌کنند. قیمت مانیتور گیمینگ برای گیمرها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این مانیتورها از‌جمله اصلی‌ترین تجهیزات لازم برای گیمر‌ها به‌شمار می‌روند و بهتر است به‌گونه‌ای انتخاب شوند که بیشترین بازدهی را داشته باشند.

در مانیتور‌های گیمینگ، سخت‌افزارهای قدرتمندی به‌کار رفته است تا کاربران بتوانند نهایت لذت و را از بازی مدنظرشان ببرند. از کیفیت چشمگیر و 4K گرفته تا حداقل میزان پاسخ‌گویی، همگی ازجمله ویژگی‌هایی هستند که باید در مانیتور گیمینگ وجود داشته باشند.

ویژگی‌های مانیتور گیمینگ

قبل از اینکه به‌سراغ قیمت نمایشگرها برویم، نیاز است نگاهی به ویژگی های یک مانیتور گیمینگ بیندازیم. در‌واقع، هنگامی‌که به‌دنبال خرید این محصولات می‌رویم، باید بدانیم آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند که سبب تمایزشان با سایر محصولات می‌شود. قطعاً سیستم‌های گیمینگ باید در بخش گیم به کاربر کمک‌های زیادی کنند تا او بتواند از تجربه بازی خود، لذت کافی را ببرد. به‌همین‌دلیل، در‌ادامه به برخی از مهم‌ترین نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان عوامل تمایز مانیتورهای گیمینگ با سایر مانیتورها نام برد.

۱. نخستین بخش تمایز این مانیتورها، زمان پاسخ‌گویی آن‌ها است. در‌واقع، مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا مانیتور تصویر کنونی را به تصویر جدید تبدیل کند، مدت‌زمان پاسخ‌گویی یا Response Time نامیده می‌شود. هرچه این زمان کمتر باشد، شرایط ایدئال‌تری برای گیمر به‌وجود می‌آید.

۲. دومین ویژگی مانیتورهای گیمینگ که روی قیمت آن‌ها هم تأثیر می‌گذارد، مربوط به اندازه صفحه‌نمایش آن‌ها است. در‌واقع، گیمرها نیاز دارند صفحه‌نمایشی مناسب و نه‌چندان کوچک را برای بازی‌های خود انتخاب کنند. این ویژگی متناسب با خصوصیات گیمر و میزان فضایی که در‌اختیار دارد، در ارتباط است.

۳. رزولوشن صفحه‌نمایش عامل مهم دیگری در انتخاب مانیتور گیمینگ است. هر‌چه رزولوشن صفحه‌نمایش بیشتر باشد، کیفیت و جزئیات بیشتری نمایش داده می‌شود.

علاوه‌بر ویژگی‌های گفته‌شده، معیارهای دیگری نظیر قیمت و نوع پنل و نرخ به‌روزرسانی تصاویر نیز در انتخاب مانیتور گیمینگ مناسب تأثیرگذار است.

اگر گیمر هستید، بهتر است به‌دنبال مانیتوری با نرخ به‌روزرسانی حداقل ۷۵ هرتز باشید. اکثر مانیتورهای بازی برای ارائه حداقل 120 هرتز طراحی شده‌اند. اگر گیمر نیستید، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز برای کار شما مناسب خواهد بود.

نرخ تازه‌سازی نمایشگر گیمینگ شما به تعداد دفعاتی اشاره می‌کند که نمایشگر در هر ثانیه یک تصویر جدید نمایش می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، تعداد دفعاتی که مانیتور شما با اطلاعات جدید در هر ثانیه به‌روز می‌شود، نرخ به‌روزرسانی مانیتور شما را مشخص می‌کند. همچنین، این ویژگی با هرتز اندازه‌گیری می‌شود.

اگر صفحه‌نمایش مانیتور گیمینگ شما نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز داشته باشد، بدین‌معنی است که نمایشگر تصویر را ۱۴۴ بار در ثانیه به‌روز می‌کند. هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، بسیار بهتر است. این نرخ حتی برای افرادی که گیمر نیستند، هم اهمیت زیادی دارد.

نمایشگر گیمینگ فوق‌عریض را با صفحه‌نمایش عریض معمولی اشتباه نگیرید. صفحه‌نمایش‌های فوق‌عریض یا اولترا واید به شما امکان می‌دهند تا تجربه خوبی از تماشای فیلم داشته باشید. شما می‌توانید میدان دید را در بازی‌ها بدون ایجاد افکت گسترش دهید. اگر میدان دید وسیع‌تری را ترجیح می‌دهید تا دشمنان را زودتر شناسایی یا خود را در محیط بازی غوطه‌ور کنید، مانیتور گیمینگ اولترا واید را به شما توصیه می‌کنیم.

فناوری SuperSpeed IPS زمان پاسخ‌گویی را به یک میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. در‌عین‌حال، تصاویر شفاف و کیفیت کم‌نظیری به کاربران ارائه می‌دهد. این فناوری وضوح و نرخ تازه‌سازی چشمگیر، کیفیت صفحه‌نمایش دقیق و تجربه بازی روانی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات