بلک فرایدی 2022 از آمازون تا فروشگاه های ترکیه و امارات در مالتینا

چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
جمعه سیاه یکی از روز‌های بسیار مهم در آمریکا و سراسر دنیا است. افراد بسیاری در این روز اقدام به انجام خرید‌های سال نو میلادی خود می‌کنند.
تبلیغات

اولین جمعه‌ای که پس از روز شکرگزاری در آمریکا فرابرسد، به‌عنوان بلک فرایدی شناخته می‌شود. این روز تعطیل رسمی نیست؛ اما به دلیل اینکه فروشگاه‌ها و برند‌های معتبری در این روز اقدام به حراج لوازم خود می‌کنند، خیلی از شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها برای انجام خرید، تعطیل هستند. در گذشته فقط در آمریکا می‌توانستید از این بازار خرید انجام دهید؛ اما امروزه با گسترش فروشگاه‌های اینترنتی همه افراد در سراسر دنیا می‌توانند از حراجی‌های بزرگ اینترنتی مثل آمازون، ebay، بست بای، تارگت، والمارات و... در این روز بهره‌مند شوند.

مالتینا

بلک فرایدی از گذشته تا امروز

آخرین جمعه ماه نوامبر به آیین خرید برای کریسمس اختصاص دارد. کشور‌های مختلفی مثل هند، ترکیه، روسیه، انگلستان و فرانسه نیز در کنار آمریکا این روز به‌خصوص را دارند. این جمعه برای صاحبان بیشتر فروشگاه‌ها یک روز طلایی محسوب می‌شود که از ساعت ۴ صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند و مردم باید تا قبل از غروب خرید‌های خود را تمام کرده باشند. تخفیف‌های فوق‌العاده زیادی در این خرید برای کالا‌ها در نظر گرفته می‌شود. نام جمعه سیاه به این دلیل انتخاب شده است که در ۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ بازار طلا در آمریکا ورشکست شد. در بحبوحه پایان جنگ داخلی آمریکا و ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده، برخی از افراد مثل جی گولد و جیمز فیسک از زمین‌خواران آن دوران بودند که شروع به انحصار طلا کردند؛ درنتیجه افراد زیادی دارایی‌های خود را از دست دادند.

در این زمان دولت برای حل این مشکل اقدام به واردکردن حجم زیاد طلا به بازار کرد. همچنین از سال ۱۹۵۱ کارگران با هماهنگی هم فردای روز شکرگزاری را به سرکار نمی‌رفتند و از تعطیلات چهارروزه خود استفاده می‌کردند. درنتیجه نام بلک فرایدی برای این روز انتخاب شد. می‌توانید با توجه به اینفوگرافیک زیر، وضعیت جمعه سیاه را از گذشته تا امروز ببینید.

مالتینا

بلک فرایدی در امارات

یکی از کشور‌هایی که خرید جمعه سیاه در آن همواره موردتوجه بوده، امارات است. خرید از امارات محبوبیت زیادی برای بسیاری از توریست‌ها و مردم این کشور دارد. تخفیف‌های محصولات مختلف مثل لوازم‌خانگی و دیجیتالی نسبت به سایر وسایل بسیار زیاد است؛ به همین دلیل آمار فروش این لوازم نیز در جمعه سیاه افزایش پیدا می‌کند. آمار‌ها نشان می‌دهد در جمعه سیاه مردان بیشتر از زنان خرید می‌کنند. یکی از علل محبوبیت خرید از امارات در Black Friday، قیمت پایین کالا‌ها است و مردم با این خرید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند. درنتیجه گردشگر‌هایی که در این کشور حضور دارند، علاوه بر سفر تفریحی، از امکان انجام خرید‌های بسیار ایده‌آل نیز برخوردارند.

ازآنجایی‌که آب‌وهوای امارات در Black Friday و ماه نوامبر بسیار خوب است، موجب افزایش تعداد سفر‌های گردشگری به این کشور می‌شود. جمعه سیاه به سال نو میلادی نزدیک است و افرادی که از آمریکا به دبی سفرکرده‌اند، از این فرصت برای خرید‌های خود استفاده می‌کنند. مراکز حضوری مختلفی در این کشور مثل امارات مال، دبی مال و مرکز خرید برجمان در جمعه سیاه آماده فروش محصولات خود هستند. البته امکان خرید آنلاین نیز برای کاربران در این روز فراهم شده است و شما می‌توانید از همه فروشگاه‌های دبی خرید کنید‌.

بلک فرایدی در ترکیه

جمعه سیاه در استانبول که جزو شهر‌های بزرگ ترکیه است، شهرت بسیار زیادی دارد و 7 روز ادامه پیدا می‌کند. کالا‌های موجود در این فروشگاه‌ها از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برخوردارند. در این روز شما می‌توانید محصولات مختلف اپل، دوربین‌های دیجیتال، لوازم‌خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و الکترونیکی را خریداری کنید. خرید از ترکیه در این روز علاوه بر مردم کشور، برای افرادی که به‌عنوان گردشگر به ترکیه سفرکرده‌اند نیز بسیار ایده‌آل است. مراکز خرید استانبول برای Black Friday شامل ماریانا ویاپورت، استانبول مال و ایستینه هستند. همچنین می‌توان محصولات مختلف را به‌صورت آنلاین از فروشگاه‌ها سفارش داد.

Black Friday در چین

یکی دیگر از کشور‌هایی که در آستانه سال نو اقدام به فروش محصولات خود با تخفیف‌های قابل‌توجه می‌کند، چین است. بسیاری از مردم چین برنامه‌ریزی می‌کنند تا خرید هدایای سال نو خود را در این روز انجام دهند. فروشگاه‌های مختلفی مثل علی‌بابای چین محصولات خود را با قیمت‌های کمتر دراختیار خریداران قرار می‌دهند. خرید از چین در جمعه سیاه به‌صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است.

خرید بلک فرایدی از مالتینا

اپلیکیشن مالتینا برای انجام خرید‌های جمعه سیاه کاربران ایجاد شده است. ازطریق این اپلیکیشن می‌توان به فروشگاه‌های آنلاین جهان مثل آمازون و ebay نیز دسترسی پیدا کرد. شما می‌توانید ازطریق این برنامه همه محصولاتی که نیاز دارید را سفارش دهید. آمازون کامل‌ترین و بزرگ‌ترین خرده‌فروشی موجود در دنیا است که از نظر تنوع و حق انتخاب بیش از ۵۰۰ میلیون محصول دارد. محصولات ebay بیشتر در حوزه لوازم الکترونیکی است.

در اپلیکیشن مالتینا فرایند ثبت سفارش برای خرید از آمازون یا ebay به آسانی انجام می‌شود. تمام کالا‌های کمیاب و نایاب در ایران ازطریق این پلتفرم در Black Friday امکان سفارش دارد و خرید برخی محصولات نسبت به فروشگاه‌های داخلی مقرون‌به صرفه است. شما ازطریق این برنامه می‌توانید از جمعه سیاه امارات، چین و ترکیه نیز خرید کنید.

میزان تخفیف محصولات در بلک فرایدی

به دلیل نفوذ کسب‌وکار‌های آنلاین به بازار جمعه سیاه، میزان فروش آن نیز رونق پیدا کرده است. تمام سایت‌های خارجی فعال در حوزه فروش محصولات Black Friday از جمله آمازون که به‌عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین دنیا مطرح شده است، در این روز دارای تخفیف‌های ویژه هستند. مردم نیز می‌توانند محصولات مختلف را براساس قیمت دارای تخفیف بخرند.

خرید‌های فوق‌العاده در بلک فرایدی را تجربه کنید

همان‌طور که در متن مطالعه کردید؛ نقش این روز در اقتصاد کشور‌های مختلف بسیار زیاد است و برای فروشندگان و خریداران، یک قدرت ویژه محسوب می‌شود. خرید‌ها در این روز بسیار بالا است و نشان‌دهنده میزان اعتماد مردم به فروشندگان محصولات مختلف است. اعداد و ارقام جمعه سیاه برای نشان‌دادن سلامت وضع اقتصاد جامعه یک روش مناسب محسوب می‌شود.

خریداران می‌توانند در جمعه سیاه با قیمت‌های مناسب محصولات موردنظر خود را که حتی ممکن است یک سال برای آن منتظر مانده باشند را خریداری کنند‌. این حراجی معروف دنیا در هنگام شروع سال نو میلادی علاوه بر قیمت‌های فوق‌العاده، هیجان زیادی نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات