ارسال پیامک تبلیغاتی مبتنی بر مکان در پنل فراپیامک

جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
در این مطلب همه چیزهایی که باید در مورد این تکنیک بازاریابی هوشمند پیامکی بدانید، از جمله استراتژی‌های ساده برای پیاده‌سازی تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان آورده شده است.
تبلیغات

کسب‌وکارها مدت‌ها است که به‌دنبال راه‌هایی برای بخش‌بندی اطلاعات مشتریان در پنل پیامکی خود هستند، تا فقط افرادی که در نزدیکی آن‌ها هستند بتوانند پیامک‌های بازاریابی را دریافت کنند. احتمالاً کلمه رایج تبلیغات مبتنی بر مکان را شنیده‌اید.

تبلیغات مبتنی بر مکان چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات مبتنی بر مکان یک استراتژی برای بازاریابی است که تبلیغات پیامکی را با استفاده از موقعیت مکانی ترکیب می‌کند تا محتوای مرتبط با موقعیت فیزیکی آن‌ها را به مصرف‌کنندگان نشان دهد. به‌عنوان مثال، اگر در کنار یک کافی‌شاپ زندگی می‌کنید، ممکن است آگهی‌ای را روی تلفن خود دریافت کنید که دارای تخفیف‌های ویژه روزانه است.

تبلیغات مبتنی بر مکان نباید خیلی طولانی باشد، می‌تواند شامل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشتریان براساس منطقه جغرافیایی کلی آن‌ها، مانند کد پستی یا کد منطقه باشد. به‌عنوان مثال، اگر چندین مکان برای کسب‌و‌کار خود دارید، ممکن است بخواهید فقط مشتریانی را که در نزدیکی مکان A هستند با یک تبلیغ خاص هدف قرار دهید. ارسال منطقه‌ای-کشوری در پنل‌ پیامکی فراپیامک به شما امکان انجام این کار را می‌دهد.

چرا از تبلیغات مبتنی بر مکان استفاده کنیم؟

بسیاری از مردم صاحب گوشی‌های هوشمند هستند. تبلیغات سنتی برای زمانی استفاده می‌شد که مردم از تلویزیون و رادیو به صورت دائم در حال استفاده بودند، امروزه، مردم اخبار و مسائل را بیشتر از تلفن همراه خود پیگیری می‌کنند. شما باید آن‌ها را در تلفن همراه شگفت زده کنید و محتوای ارزشمندی را به آن‌ها ارائه دهید. زمانی که تبلیغات مبتنی بر مکان به درستی انجام شود، بسیار ارزشمند است؛ زیرا عمیقاً در تجربه خاص یک فرد گنجانده می‌شود.

آیا بازاریابی مبتنی بر مکان مؤثر است؟

آمارها نشان می‌دهد که از هر 10 بازاریاب، هشت نفر (84 درصد) به نوعی از بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند. اکثر این بازاریابان از تبلیغات پیامکی مبتنی بر مکان برای شخصی‌سازی تجربه مشتری خود و ایجاد درگیری بیش از حد مخاطبان استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که بازاریابان در سال 2022 تا 38.7 میلیارد برای بازاریابی مبتنی بر مکان هزینه کرده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از بازاریابان احساس می‌کنند که کمپین‌هایشان با بازاریابی مبتنی بر مکان مؤثرتر است. به همین میزان، هنگام استفاده از تبلیغات مبتنی بر مکان، نرخ پاسخ بالاتری را مشاهده می‌کنند. همچنین، 74 درصد از بازاریابان بازدهی سرمایه‌گذاری‌شان بهبود یافته و 70 درصد افزایش فروش را مشاهده می‌کنند.

استراتژی های تبلیغات مبتنی بر مکان با پیامک

farapayamak

تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان به‌راحتی با استفاده از بازاریابی پیامکی انجام می‌شود. تنظیم آن آسان است. در ادامه چهار راه معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با یکی از آن‌ها شروع کنید:

  • از فرم ثبت نام در وب سایت خود استفاده کنید!

اگر از فرم ثبت‌نام تحت وب برای کسب رضایت استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی فیلدهایی را اضافه کنید تا به تقسیم‌بندی فهرست خود براساس مکان کمک کند. این فیلدها می‌توانند استان، شهر یا حتی کد پستی باشند. همه از یک فرم برای ثبت نام یا نظرسنجی استفاده نمی‌کنند، بنابراین این گزینه همیشه کارآمد نخواهد بود، اما اگر بخواهید یک فرم بخشی از استراتژی شما باشد، ایجاد آن بسیار ساده است‌.

بعد از اینکه این اطلاعات را جمع آوری کردید، فقط باید فهرست خود را براساس مکان مخاطبانتان تقسیم‌بندی کنید. می‌توانید پیام‌های خود را فقط برای اعضای سایت خود که دارای کد پستی خاص هستند یا در شهر خاصی زندگی می‌کنند، ارسال کنید.

  • از خدمات ارسال منطقه‌ای-کشوری استفاده کنید!

ویژگی کار با پنل پیامکی فراپیامک اجازه می‌دهد تا روی اینکه چگونه با تبلیغات مبتنی بر مکان، ارسال پیامک انجام دهید، کنترل داشته باشید. پلتفرم فراپیامک می‌تواند به‌طور خودکار پیام‌های شما را برای منطقه یا محلی که می‌خواهید، ارسال کند.

به‌عنوان مثال، می‌توانید مشتریان را براساس محل کار و محل زندگی‌شان تقسیم‌بندی کنید و به‌طور گروهی نیز با استفاده از خدمات ارسال گروهی برای آن‌ها پیامک بفرستید.

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید!

شما می‌توانید به کلمات کلیدی فکر کنید، آن‌ها کلمه یا عبارتی هستند که افراد برای پیوستن به لیست اعضای شما در آن متن می‌نویسند. اگر بیش از یک مکان برای کسب‌و‌کار خود دارید، می‌توانید کلمات متنی خاص مکان را ایجاد کنید. با این کار افراد از هر مکان در لیست‌های متنی جداگانه قرار می‌گیرند.

برای مثال، اگر یک باشگاه یوگا هستید، می‌توانید به مشتریان در جنوب شهر بگویید که از یک کلمه کلیدی برای ارسال استفاده کنند، مثلاً "جنوب" و می‌توانید به مشتریان در شمال شهر بگویید که از کلمه کلیدی دیگری مانند "شمال" برای ارسال استفاده کنند. می‌توانید این کار را برای هر تعداد مکان که دارید، تکرار کنید. بدین‌ترتیب، مخاطبانی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند را خواهید یافت و به احتمال زیاد از مشتریان شما خواهند شد.

  • از کدهای منطقه استفاده کنید!

گزینه دیگری برای تقسیم‌بندی لیست خود برای تبلیغات تلفن همراه مبتنی بر مکان این است که لیست خود را براساس کد منطقه یا شماره تلفن آن‌ها جدا کنید. از نظر تئوری، همه افراد دارای کد منطقه‌ای خاص باید در یک منطقه عمومی زندگی کنند.

اگرچه این از نظر فنی می‌تواند درست کار کند، اما بهترین راه برای انجام تبلیغات مبتنی بر مکان نیست. در واقع، تا حدودی ابتدایی است و مستعد خطاهای زیادی است. مردم اغلب بدون تغییر شماره تلفن خود نقل مکان می‌کنند که این استراتژی را غیر قابل اعتماد می‌کند.

بهترین حالت استفاده از کدهای منطقه برای انجام تبلیغات مبتنی بر مکان این است که سناریویی داشته باشید که موقعیت مکانی شما بسیار بزرگ، شاید کل استان یا کل منطقه باشد. احتمالاً بهتر است از داده‌های دیگر برای تقسیم‌بندی فهرست خود استفاده کنید، اما اگر تمام آنچه دراختیار دارید کدهای محلی هستند، استفاده از آن می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

طرفداران تبلیغات پیامکی مبتنی بر مکان

تبلیغات مرتبط: شما با نشان دادن تبلیغاتی که در منطقه اهمیت دارند یا با شرایط فوری آن‌ها مرتبط هستند، به تبلیغات خود ارزش می‌دهید.

ایجاد تعامل با مشتری: وقتی اطلاعاتی را برای آن‌ها ارسال می‌کنید که می‌توانند در لحظه از آن‌ها استفاده کنند، به احتمال زیاد علاقه‌مندان به برند خود در منطقه را افزایش می‌دهید.

افزایش فروش: تبلیغات مبتنی بر مکان که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک کند.

شروع آسان: استفاده از پیامک برای شروع تبلیغات تلفن همراه مبتنی بر مکان با استفاده از خدمات پنل فراپیامک فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا راه اندازی شود.

می‌توانید به هر کسی که تلفن دارد، پیام ارسال کنید‌: برخی از نسخه‌های تبلیغات تلفن همراه را فقط می‌توان برای کاربران گوشی‌های هوشمند ارسال کرد، اما اگر تبلیغات مبتنی بر مکان را ازطریق پیامک انجام دهید، می‌توانید به هر کسی که تلفن همراه دارد، دسترسی داشته باشید.

نکات منفی تبلیغات مبتنی بر مکان

باید مشخص باشد: اگر اطلاعات مناسبی برای شروع بخش‌بندی فهرست خود ندارید، باید با پرسیدن سؤالات و درخواست پاسخ‌ها از فهرست مشتریان‌تان، شروع به جمع‌آوری داده‌های بیشتری کنید.

داده‌های ناکارآمد: اگر داده‌های شما قدیمی باشد یا به کسب‌و‌کار شما مربوط نباشد، تبلیغات مبتنی بر مکان تأثیر کمتری خواهد داشت.

ممکن است احساس ناراحتی کند: برخی از مصرف‌کنندگان زمانی که احساس می‌کنند بیش از حد هدف قرار گرفته‌اند، ناراحت می‌شوند.

سوالات متداول تبلیغات مبتنی بر مکان

ممکن است هنوز سوالاتی در مورد بازاریابی مبتنی بر مکان داشته باشید که ما به آن‌ها جواب داده‌ایم...مانند:

چگونه تبلیغات مبتنی بر مکان انجام می‌دهید؟

استراتژی‌های مختلفی برای تبلیغات مبتنی بر مکان با استفاده از روش‌های دیجیتال برای شروع برنامه‌های بازاریابی با محوریت مکان فیزیکی مشتری وجود دارد. معمولاً تبلیغات مبتنی بر مکان به معنای گرفتن داده‌های خاص مخاطبان و استفاده از آن برای ارسال پیام‌های تلفن همراه یا تبلیغات براساس مکانی است که مشتری در حال حاضر آنجا سکونت دارد.

تبلیغ‌کنندگان چگونه می‌توانند از داده‌های مکان استفاده کنند؟

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از داده‌های تلفن‌های همراه، داده‌هایی که قبلاً ارائه شده است یا سرویس ارسال منطقه‌ای پنل فراپیامک، پیام‌های مختلفی را برای مخاطبان منطقه ارسال کنند.

داده‌های مکان چگونه استفاده می‌شود؟

داده‌های مکان به بازاریابان کمک می‌کند تا بفهمند چه تبلیغاتی ممکن است به مصرف‌کننده در چه زمانی مرتبط باشد و این به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا تبلیغات با ارزش‌تر و کاربردی‌تری را دریافت کنند.

تبلیغ‌کنندگان چگونه مکان من را می‌دانند؟

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از کد منطقه، کلمه متنی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید، یا با ردیابی اطلاعاتی که درباره خودتان در وب سایت ارائه کرده‌اید، موقعیت مکانی شما را تعیین کنند.

در پایان

درصورتی‌که از صاحبان خوش‌فکر حوزه کسب‌وکار هستید و به فکر ارائه مطلوب و متفاوت‌تری از خدمات می‌باشید، می‌توانید نوع اطلاع‌رسانی و ارتباط با مشتریان خود را ازطریق پنل اس‌ام‌اس فراپیامک گسترش دهید. فراپیامک با استفاده از جدیدترین متدهای فنی برنامه‌نویسی، پنل قدرتمند تحت وب را با امکانات متفاوت و مختلف طراحی، تولید و پیاده‌سازی کرده است. جهت اطلاعات بیشتر از وب سایت فراپیامک به آدرس بازدید https://farapayamak.ir/ کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات